Изпускателна уредба-много шум за нищо!Поставям тая тема,защото мисля че не е маловажна относно разхода на гориво и че съм добре запознат в случая,а и не само този,относно работата на ДВГ и процесите случващи се в тях.Та по въпросите с вашият ауспух!Всеки автомобил се комплектова с изпускателна система,която отговаря за предназначението му.Един от важните параметри тук,е съпротивлението на последната която оказва на двигателя.Ако то е малко и двигателят не е за спортни (състезателни цели)се нарушава правилното изгаряне на сместа и от там влошена мощ и голям разход на гориво.Това е така защото за серийните двигатели се определя такъв ъгъл на отваряне и затваряне на клапаните от разпределителния вал, съобразен с безшумноста на двигателя и неговата икономичност.Ако на такъв мотор се премахне част от изпускателната система,то поради намаленото и съпротивление и спрямо съответното изчисление на ъгъла на затваряне на изпускателните клапани,ще се намали мощноста и увеличи разхода на гориво,вследствие на непълно изгаряне в цилиндрите.(характерно пукане където част от сместа изгаря в тръбопровода на ауспуха а не в цилиндъра/да не се бърка с преобогатена смес където ефекта е подобен/).При спортните автомобили се премахва част от изпускателната система за да не оказва съпротивление на двигателя,но задължително с това се променят и фазите на газоразпределителният механизъм,съобразено с конкретните условия на работа на ДВГ.Обратно при по стар двигател,е от особено значение изправноста и целоста на изпускателната уредба,поради вече не така доброто уплътнение на клапаните и от там изгаряне на част от работната смес извън цилиндрите!(За справки/освен ако не си спомняте физика за 12 клас/виж в Google -Работни процеси и динамика на изгорелите газове в ДВГ)!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Изпускателна уредба-много шум за нищо!
Collapse
Реклама
Collapse