Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Въпрос за кутията на въздушния филтър - проблема решен

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Въпрос за кутията на въздушния филтър - проблема решен

    Значи днес реших да си сменям въздушния филтър.Двата болта отстрани на кутията се отвиха но тези отгоре се въртят в двете посоки все едно са превъртяри.Четох че това било конструктивна грешка.Въпроса ми е как да сваля кутията за да сменя филтъра. Пускам тази тема понеже не намирам каквото ми трябва с търсачката.Ето и две снимки.
    Прикачени файлове

    #2
    ще споделя пресен опит: за да сваля моята, развивам болта откъм фара, другите 3 изобщо ги няма. Откъм калника кутията се държи на 2 като щипки. трябва да повдигнеш капака леко откъм двигателя и дърпаш към десния калник. Аз за по-лесно откачам и маркуча след кутията. Малко "с пиниз" насам-натам и я свалям. Говоря за капака, а не за кутията като цяло!Защо ги нямаше другите 3 болта? - гайките в които стягат тези болтове, са внедрени в пластмасовия корпус. В един момент някой не си е знаел силата и ги изкъртил с прекомерно стягане. Така гайката чупи пластмасата и превърта и остава на болта.Ремонтирах го така - от двата болта които минават през средата на кутията, този откъм фара го поднових - използвах болт 6х100, отдолу с нормална шайба, отгоре с по-широка, и перчата гайка 10-ка. Другия - не можах да го направя и сега нямам. Болтът откъм купето - 6х60, пак с такива шайби, само че голямата отдолу, малката отгоре, и норрмална гайка. И този откъм фара - фабричния. Така го направих след като половин година филтъра се държеше на 1 болт и 2-те щипки отзад.

    Коментар


      #3
      И така има развитие по въпроса. Новия въздушен филтър е вече сложен.Как постъпих: Главите на двата болта ги разпробих с дрелка.Отвих скобата на втората снимка и извадих маркуча.Капака се оказа че пак не може да се махне.Надигнах го от единия край и отрязах болтовете с ножовка. След това капака се маха свободно.В момента филтъра е стегнат само на двата странични болта.Утре купувам два други болта и всичко става 6. Направих и снимки на "ушите" както и на частта която превърта в пластмасата. Ако някой има подобен проблем да знае как се оправя.
      Прикачени файлове

      Коментар


        #4
        При мен е същия проблем, ама то тези болни италянски мозъци не знам как ще им оправяме бъкиите. Най-доброто решение е да се сложат куки които да затварят капака, ако някой е виждал кутия на пежо 405 е това имам предвид става перфектно, ще се пробвам да го направя при мен така и ще пусна снимки, ама не знам кога ще се наканя, че имам още много работа по моя дарак.
        --Старата ръжда любов не хваща!--
        156 sportwagon 1,9 jtd 115
        ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

        Коментар


          #5
          Аз моите ги свалих с много сила и клещи. Излезнаха барабар с втулките отдолу, които превъртат. Сега съм залепил втулките в пластмасата с каноконлит на корем. После без проблеми се навиха (без да превъртат), как ще се сваля незнам още. След 2-3 хил. км ще го сменям отново и ще мога да споделя.

          Коментар


            #6
            Моят още в Италия някой е измислил решението. Метална пластина около 12мм широка, на нея са пробити дупки точно където трябва да се навият дългите болтове, огъната е така че да стърчи като дръжка от предната страна на кутията, да може да я задържиш докато навиваш болтовете.
            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

            Коментар

            Working...
            X