Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Защо при работа на по-ниска температура колата харчи повече?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Защо при работа на по-ниска температура колата харчи повече?

    Сега, проучвайки от какво може да ми е големия харч на газ, открих в няколко теми, че когато термостата е повреден (постоянно отворен) и колата работи на по-ниски от нормалните температури, разхода се увеличава, понякога драстично. Въпросът ми е: Защо? Какъв е механизма на това повишаване на разхода? В края на краищата газовата ми уредба би трябвало при 60 градуса да си пуска също толкова газ колкото и при 90 градуса. Същото важи и за бензин - говорим за температури при които смукача, дори и автоматичен ще е изключил и няма да обогатява сместта.
    Fiat Ritmo 105TC
    1600cc 105к.с.

    #2
    Проблема е в автоматичния смукач той в повечето случеи се управлява от температурата на водата и представлява БИ-метална пластина която като се нагрее от водата отваря клапата и започва да пуска повече въздух, когато е затворена (притворена) клапата колата смуче повече газ, това е при карбураторното изпълнение, при "спринцовките" компютара следи температурата и ако е по ниска пуска повече бензин/газ (ако е с газови инжектори) за да обогати сместа и това вдига разхода.........Ако някои е на друго мнение ми е интересно да го прочета.... :P

    Коментар


      #3
      Да, би могло да е от автоматичен смукач, но тук говорим за температури около 60..70 градуса. Струва ми се, че при тези температури нито смукача, нито инжекциона ще обогатяват сместта. В края на краищата при ръчен смукач, двигателя започва да си работи нормално и равномерно при температури 40..50 градуса.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        ами може би се получава от това че времето което е необходимо да загрее колата се увелечава доста в сравнение при и зправен термостат
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          stef написа:
          ами може би се получава от това че времето което е необходимо да загрее колата се увелечава доста в сравнение при изправен термостат
          Да ама високият разход си остава дори на дълъг път, където времето за загряване не може да е определящо.
          Fiat Ritmo 105TC
          1600cc 105к.с.

          Коментар


            #6
            при мен също разхода последните две седмици се вдигна с около 1,5 л., но според мен е от газта
            TEMPRA 2.0 i.e. SW Suite 159A6046

            Коментар


              #7
              Според мен това може да го обясни само някой автоинженер, другото са само догадки.Сега се сещам-попадала ми е книга за двигатели с вътрешно горене и си спомням бегло, че там този проблем беше обяснен с намаляването на КПД поради това, че при студен двигател повече топлинна енергия отивала нахолост така да се каже.
              VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
              VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
              VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
              VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
              Нека Силата на бъде с Нас...

              Коментар


                #8
                Ами аз не съм автоинженер, но ако теоритично трябва да се обясни, ето горе долу как е работата с температурите. В двигателя обикновенно се получава около 30-40% полезно употребена топлина, от която се получава работа. Има един топлинен баланс, който се задава с елементарно уравнение. Общото количество топлина(100%) се изразходва както следва-топлина в полезна работа-30-40%, топлина, отнесена от отработените газове-25-30%, топлина, поета от охлаждащата течност-30%, топлина отнета от непълно изгаряне на горивото-до 20%, и топлина от топлинно излъчване, триене и др,.-4-10%. При по-ниски температури(теоретично, ако сравняваме 90 и 60 градуса) съответно ще имаме по-нисък индикаторен КПД на двигателя(по-големи термични загуби). И от тук вече тръгват едни индикаторни и ефективни показатели, но в общи линии при 60 градуса примерно индикаторния КПД, който отчита сумарно всички термични загуби ще е по-нисък от този при 90 градуса. Много съществено значение на индикаторния КПД има и въздущното отношение, което се различава осезаемо при тея температури.

                Коментар


                  #9
                  kiro_of_the_day то в над 60% от енергията отделена в масовите двигатели с вътрешно горене се отделя като топлина а на по старите двигатели дайе и до 80% достигаПо отношение на разхода ако става вапрос за "спринцовки" компютара винаги обогатява сместа (било то и по малко отколкото при съвсем студен двигател) когато двигатела не е достигнал работна температура, това му е заложено в програмата, с обогатена смес се тостига по бързо работната температура

                  Коментар

                  Working...
                  X