Сега, проучвайки от какво може да ми е големия харч на газ, открих в няколко теми, че когато термостата е повреден (постоянно отворен) и колата работи на по-ниски от нормалните температури, разхода се увеличава, понякога драстично. Въпросът ми е: Защо? Какъв е механизма на това повишаване на разхода? В края на краищата газовата ми уредба би трябвало при 60 градуса да си пуска също толкова газ колкото и при 90 градуса. Същото важи и за бензин - говорим за температури при които смукача, дори и автоматичен ще е изключил и няма да обогатява сместта.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Защо при работа на по-ниска температура колата харчи повече?
Collapse
X
-
Проблема е в автоматичния смукач той в повечето случеи се управлява от температурата на водата и представлява БИ-метална пластина която като се нагрее от водата отваря клапата и започва да пуска повече въздух, когато е затворена (притворена) клапата колата смуче повече газ, това е при карбураторното изпълнение, при "спринцовките" компютара следи температурата и ако е по ниска пуска повече бензин/газ (ако е с газови инжектори) за да обогати сместа и това вдига разхода.........Ако някои е на друго мнение ми е интересно да го прочета.... :P
-
Да, би могло да е от автоматичен смукач, но тук говорим за температури около 60..70 градуса. Струва ми се, че при тези температури нито смукача, нито инжекциона ще обогатяват сместта. В края на краищата при ръчен смукач, двигателя започва да си работи нормално и равномерно при температури 40..50 градуса.Fiat Ritmo 105TC
1600cc 105к.с.
Коментар
-
Според мен това може да го обясни само някой автоинженер, другото са само догадки.Сега се сещам-попадала ми е книга за двигатели с вътрешно горене и си спомням бегло, че там този проблем беше обяснен с намаляването на КПД поради това, че при студен двигател повече топлинна енергия отивала нахолост така да се каже.VIVA Типо 1.4 AGT карбуратор дъртото вярно магаре
VIVA Чинкуеченто "SX HOBBY" ДЗВЕРО
VIVA Дайхацу Фероза на пръдня - The Who!
VIVA Гранде Пунто 1.3 Мултиджет ...абе... печка
Нека Силата на бъде с Нас...
Коментар
-
Ами аз не съм автоинженер, но ако теоритично трябва да се обясни, ето горе долу как е работата с температурите. В двигателя обикновенно се получава около 30-40% полезно употребена топлина, от която се получава работа. Има един топлинен баланс, който се задава с елементарно уравнение. Общото количество топлина(100%) се изразходва както следва-топлина в полезна работа-30-40%, топлина, отнесена от отработените газове-25-30%, топлина, поета от охлаждащата течност-30%, топлина отнета от непълно изгаряне на горивото-до 20%, и топлина от топлинно излъчване, триене и др,.-4-10%. При по-ниски температури(теоретично, ако сравняваме 90 и 60 градуса) съответно ще имаме по-нисък индикаторен КПД на двигателя(по-големи термични загуби). И от тук вече тръгват едни индикаторни и ефективни показатели, но в общи линии при 60 градуса примерно индикаторния КПД, който отчита сумарно всички термични загуби ще е по-нисък от този при 90 градуса. Много съществено значение на индикаторния КПД има и въздущното отношение, което се различава осезаемо при тея температури.
Коментар
-
kiro_of_the_day то в над 60% от енергията отделена в масовите двигатели с вътрешно горене се отделя като топлина а на по старите двигатели дайе и до 80% достигаПо отношение на разхода ако става вапрос за "спринцовки" компютара винаги обогатява сместа (било то и по малко отколкото при съвсем студен двигател) когато двигатела не е достигнал работна температура, това му е заложено в програмата, с обогатена смес се тостига по бързо работната температура
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар