Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

? Програма за връзка с ЕКУ по К линия за ФИАТ групата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #91
    Ами на мен малко ми мина ентусиазма и позарязах ровенето ...За това дали колата е с К и Л линии трябва да се гледа кога е пуснат модела а не конкретната кола. Най сигурният начин е наистина да се види броят на кабелите.Лаптопът с който тествам има инфрачервен порт но за жалост в BIOS-а му няма опция да се изключва тази функция. Иначе до сега да съм го отворилФърмуерът който ползвах е от клонинг на ELM323. Намира се тук http://www.obdchip.com/ Проблемът с който се сблъсках е че е написан калпаво и не може да поддържа скоростта 10400bd. Ако може да се намери оригинален фърмуер отнякъде ще е добре. Но проблема е че тези продавани в БГ няма гаранция че не са също клонинги.

    Коментар


      #92
      Дам разбирам колега ilkor, като гедам този проект http://www.obddiag.net/ ми привлече вниманието понеже пича си е дал .hex файл(но, незнам дали от .hex файла дали може да се .asm файл (Преди компилацията)) Та ако можеше щеше да е най удобно понеже реботи и през USB и няма да се занимаваме с RS-232, но знам ли. HEX файл : http://www.obddiag.net/adapter/usbobd.hex
      Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
      Fiat Bravo_GT 1.8 16v

      Коментар


        #93
        ilkor написа:
        Лаптопът с който тествам има инфрачервен порт но за жалост в BIOS-а му няма опция да се изключва тази функция. Иначе до сега да съм го отворил
        Няма да видиш лаптоп който да няма физически втори ком порт и да има такава опция в биоса... но това не е проблем, ако отвориш лаптопа и видиш периферния контролер, свалиш му дока и в него видиш че има втори ком порт, то не е проблем с 5 редова програмка на С, поставена в аутоекзека втория порт да се превключва като ком.П.С. Миналата седмица си отворих моя лаптоп Компак н410ц, и за най голямо мое разочерование се оказа че моя периферен чип има само един ком, но за сметка на това пък два инфра реда - баси недоразумението ама какво да се прави... та мисълта ми е че явно от известно време насам направо чиповете си ги правят с един ком, т.е. задачката може и да няма решение...
        Brava 1.6 16v

        Коментар


          #94
          Ами възможно е ...Лаптопът ми има конектор за порт репликатор. Така че е напълно възможно втоият сериен порт да се намира именно там.Виждал съм го този вариант ...Но всъщност първоначалната ми идея беше да се намери решение работещо през някой по съвременен интерфейс ...

          Коментар


            #95
            И моя има порт репликатор, и аз се надявах като го сложа на док станцията да ми излезе втори порт но не, просто този на лаптопа спира да работи и почва този да дока. т.е. просто физически се пренасочват сигналите. Все си мисля че трябва да могат да се подкарат нещата с един истински порт за К линията и един УСБ за Л, защото Л се използва само откриване на виза адаптера и възбуждане на комуникацията после само по К, който ако е реален би трябвало да работи нормално. Някой пробвал ли е тази конфигурация но не с DosBox а с VMWare?
            Brava 1.6 16v

            Коментар


              #96
              _Ivan_Ivanov_ написа:
              Ето това е VIN по регистрационен талон ZFA18200004061433. П.С. Мерси колега u_bo , че качихте снимката (трябваше да кажете, че да направя по добри снимки)
              ако номера на двигателя ти е 0110944трябва да имаш К и Л линия.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #97
                Номера на двигателя е 001419039[color=red]!!! EDIT !!! Номерът на двигателя не е 001419039 а този 0110944 както каза колегата u_bo.Извинета ме за грешката
                Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                Коментар


                  #98
                  _Ivan_Ivanov_ написа:
                  Номера на двигателя е 001419039
                  сменян ти е двигателя явно

                  Коментар


                    #99
                    Аз имам съмнения че някои ЕКУ-та ползват Л линията за да предават, а К линията за приемане. Съдя по това че примерно гледах някаква платка която се закача за Купе (има линк тук в темата) а интерфейса и на двете линии е еднопосочен. Едната само предава а другата само приема.Иначе лично съм пробвал с Купе и един сериен порт като управлението на Л линията го взимам от К линията но само в посока предаване. Не става.Визата казва че не получава ехо ...

                    Коментар


                      Аз нямам подръка в момента лаптоп с 2 RS-232 иначе щях да разбера каква е врътката.Ще бъде като подкарам висата и ще я подкарам на PC със 2 RS-232. Мислех варианта с PCIMCIA със досовски драйвер и всичко това на едно BootCD със качени тези неща, това ми се вижда най одачния вариант ама тея карти не всичките имат драйвери за дос а и не са ниски цениете .
                      Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                      Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                      Коментар


                        Аз си реших проблема с Визата още преди година по следния начин: Купих един ThinkPad T23(по старите модели също вършат работа)с идеята да изкарам ком2 на мястото на инфрареда(документация и готови решения по руските форуми колкото щеш).Дожаля ми за машинката(най-запазения 5 годишен лаптоп който съм виждал)и преминах на вариант2 PCMCIA to RS232.Пробвах поне 5 вида такива карти(някои вървяха с драйвъри за Дос)-никакъв успех След неуспехите прежалих135EUR и поръчах карта която гарантирано работи с Визата(ARGOSY sp320/1).В Русия същата карта стува около110$ но никой не иска да я достави до България.Според мен ако ще използвате лаптопа само за Визата преработката на инфрареда в пълноценен ком порт е оправдана,ако ли не-горепосочената карта е единственото технически издържано решение.

                        Коментар


                          Аз доста рових насам натам и попаднах на http://www.infoboardbg.com/ .Някакви пичове от хондовския форум си направили LCD за техните ЕКЮ-та пише че ще направят и универсален модул.По принцип този модул май има някаква възможност за връзка с PC.Аз съм много мераклия да си имам интерфейс с моята "принцеса" та да си "говорим".
                          Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                          Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                          Коментар


                            http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=26424
                            ex FIAT Stilo 1,9 JTD Dynamic 3 врати

                            Коментар


                              Е да видал съм темата колега, идеята ми беше, че щом може да направи такова нещо и за фиат значи би трябвало да познава нашия протокол. Та мисълта ми беше да ни бутне едно рамце с протокола а не с бордовия компютър аз си имам лаптоп а пък имам и намерение да си сложа бордово PC вместо блеърче.
                              Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                              Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                              Коментар


                                Ами да бутнем но това е комерсиален продукт ... каквато и помощ да им дадем тя ще се затвори в него и няма да е достъпна за всеки който желае да си разработи нещо подобно.Моята идея беше да го направим без пари ...

                                Коментар

                                Working...
                                X