Така, след опита в неделя се оказа че няма шанс визата само с един сериен порт да се върже за коли с К и Л линии. Пробвано е на 2 коли.Има обаче развитие за тези които имат само К линия. Изнамерих програма работеща под Уиндоус която би трябвало да работи през USB порта.Тези дни ще направя един USB интерфейс за тест и ще пиша.Нахвърлях една малка програмка за микроконтролер, която успешно се закачи за ECU-то. Остава да я поразвия за да чете параметри, грешки и да ги праща на РС (или на дисплей)Едва ли ще се получи някакъв краен продукт щото не съм програмист и тя ще е по скоро демонстрационна ... но може да послужи за база да се направи подобно нещо ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
? Програма за връзка с ЕКУ по К линия за ФИАТ групата?
Collapse
X
-
ilkor написа:Така, след опита в неделя се оказа че няма шанс визата само с един сериен порт да се върже за коли с К и Л линии. Пробвано е на 2 коли.Има обаче развитие за тези които имат само К линия. Изнамерих програма работеща под Уиндоус която би трябвало да работи през USB порта.Тези дни ще направя един USB интерфейс за тест и ще пиша.Нахвърлях една малка програмка за микроконтролер, която успешно се закачи за ECU-то. Остава да я поразвия за да чете параметри, грешки и да ги праща на РС (или на дисплей)Едва ли ще се получи някакъв краен продукт щото не съм програмист и тя ще е по скоро демонстрационна ... но може да послужи за база да се направи подобно нещо ...A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ами аз по скоро го очаквах този резултат понеже сигналът за Л линията се получава от вторият сериен порт а лаптопът ми изобщо няма такъв ...Но у дома имам компютър с два порта и ще видя какво точно се праща. Имам някои съмнения че при по старите модели линиите за комуникация са еднопосочни - по Л се предава, а по К се приема.
Коментар
-
ilkor написа:Ами аз по скоро го очаквах този резултат понеже сигналът за Л линията се получава от вторият сериен порт а лаптопът ми изобщо няма такъв ...Но у дома имам компютър с два порта и ще видя какво точно се праща. Имам някои съмнения че при по старите модели линиите за комуникация са еднопосочни - по Л се предава, а по К се приема.A20DTH ЖТД ама не баш
1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Коментар
-
Ами това са шини с активно ниво "0". Което означава че е допустимо при конкфликт няколко устройства да предават едновременно "нула". Значи даването към маса не би имало никакви последствия освен прекъсване на комуникацията. По лошо ще е ако по време на комуникация се докосне +12В. Ако не са взети мерки предаването да спре има вероятност драйверът на шината да сдаде багажа. Но при повечето кадърно изпълнени алгоритми щом се установи колизия се преустановява предаването.А в самия компютър тези сигнали не влизат. Преди него има RS232 драйвер който ги преобразува във V.28 нива.Да се докосне +12В е трудно ако се внимава но предполагам че драйверът в ECU-то не струва повече от 5 лева. Най вероятно е нещо подобно: MC33290
Коментар
-
Зачетох се във тази тема която много ме заинтересува и ми стана интересно кои автомобили работят само по К-лайн понеже разгледах пинаута на моето ЕКЮ и забелязах, че моя конектор е разделен на 2 части една 3-на (на която са активни само 2 пина) със активни К-лайн и МАСА(Шаси) а другаия конектор е единичен и в документацията се води като EEPROM WRITING ето и пинаута на хитачи ЕКЮ-то: http://rapidshare.com/files/12791202...inout.jpg.html Фиатката е Браво 1.8 16клапана ’96 (поне така ми каза продавача).Та мисълта ми е нужна ли ми е Л-лайн като няма в пинаута.И колега може ли да качите фирмуера на този ЕЛМ чипКогато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
Fiat Bravo_GT 1.8 16v
Коментар
-
u_bo
_Ivan_Ivanov_ написа:Зачетох се във тази тема която много ме заинтересува и ми стана интересно кои автомобили работят само по К-лайн понеже разгледах пинаута на моето ЕКЮ и забелязах, че моя конектор е разделен на 2 части една 3-на (на която са активни само 2 пина) със активни К-лайн и МАСА(Шаси) а другаия конектор е единичен и в документацията се води като EEPROM WRITING ето и пинаута на хитачи ЕКЮ-то: http://rapidshare.com/files/12791202...inout.jpg.html Фиатката е Браво 1.8 16клапана ’96 (поне така ми каза продавача).Та мисълта ми е нужна ли ми е Л-лайн като няма в пинаута.И колега може ли да качите фирмуера на този ЕЛМ чип
Коментар
-
Ем дам колега ама аз исках да се обоснова ,че имам само К лайн иначе ето ги конекторите http://rapidshare.com/files/128076412/IMG_0001.JPG.html донякyде съм щастлив, че е нужна само К лайн за комуникацията. Но прдължавамда се дразня, ч тази програмка Виса тръдва единствено и само под дос (нормално).Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
Fiat Bravo_GT 1.8 16v
Коментар
-
u_bo
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар