Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

? Програма за връзка с ЕКУ по К линия за ФИАТ групата?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #76
    Така, след опита в неделя се оказа че няма шанс визата само с един сериен порт да се върже за коли с К и Л линии. Пробвано е на 2 коли.Има обаче развитие за тези които имат само К линия. Изнамерих програма работеща под Уиндоус която би трябвало да работи през USB порта.Тези дни ще направя един USB интерфейс за тест и ще пиша.Нахвърлях една малка програмка за микроконтролер, която успешно се закачи за ECU-то. Остава да я поразвия за да чете параметри, грешки и да ги праща на РС (или на дисплей)Едва ли ще се получи някакъв краен продукт щото не съм програмист и тя ще е по скоро демонстрационна ... но може да послужи за база да се направи подобно нещо ...

    Коментар


      #77
      ilkor написа:
      Така, след опита в неделя се оказа че няма шанс визата само с един сериен порт да се върже за коли с К и Л линии. Пробвано е на 2 коли.Има обаче развитие за тези които имат само К линия. Изнамерих програма работеща под Уиндоус която би трябвало да работи през USB порта.Тези дни ще направя един USB интерфейс за тест и ще пиша.Нахвърлях една малка програмка за микроконтролер, която успешно се закачи за ECU-то. Остава да я поразвия за да чете параметри, грешки и да ги праща на РС (или на дисплей)Едва ли ще се получи някакъв краен продукт щото не съм програмист и тя ще е по скоро демонстрационна ... но може да послужи за база да се направи подобно нещо ...
      Кои две коли сте пробвали с К и Л?
      A20DTH ЖТД ама не баш
      1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
      Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

      Коментар


        #78
        Фиат Браво 1.6 на JO_666 беше едната , а другата май беше купето на blagun

        Коментар


          #79
          ogi28b написа:
          Фиат Браво 1.6 на JO_666 беше едната , а другата май беше купето на blagun
          Да така е,и не успяхме да се свържем с гадния компютър
          BMW E90 320D
          ех. FIAT COUPE 2.0 16V
          ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
          ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

          Коментар


            #80
            Ами аз по скоро го очаквах този резултат понеже сигналът за Л линията се получава от вторият сериен порт а лаптопът ми изобщо няма такъв ...Но у дома имам компютър с два порта и ще видя какво точно се праща. Имам някои съмнения че при по старите модели линиите за комуникация са еднопосочни - по Л се предава, а по К се приема.

            Коментар


              #81
              ilkor написа:
              Ами аз по скоро го очаквах този резултат понеже сигналът за Л линията се получава от вторият сериен порт а лаптопът ми изобщо няма такъв ...Но у дома имам компютър с два порта и ще видя какво точно се праща. Имам някои съмнения че при по старите модели линиите за комуникация са еднопосочни - по Л се предава, а по К се приема.
              А според теб какво би станало (чисто хардуерно) ако по невнимание някое краче от диагностичния куплунг (примерно К линията) се даде на корпус (на "-"), или при още по-голяма случайност съответно на "+" ? Съответно това освен, че влиза в ЕКУ-то влиза и към ВИЗА-та?
              A20DTH ЖТД ама не баш
              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

              Коментар


                #82
                Ами това са шини с активно ниво "0". Което означава че е допустимо при конкфликт няколко устройства да предават едновременно "нула". Значи даването към маса не би имало никакви последствия освен прекъсване на комуникацията. По лошо ще е ако по време на комуникация се докосне +12В. Ако не са взети мерки предаването да спре има вероятност драйверът на шината да сдаде багажа. Но при повечето кадърно изпълнени алгоритми щом се установи колизия се преустановява предаването.А в самия компютър тези сигнали не влизат. Преди него има RS232 драйвер който ги преобразува във V.28 нива.Да се докосне +12В е трудно ако се внимава но предполагам че драйверът в ECU-то не струва повече от 5 лева. Най вероятно е нещо подобно: MC33290

                Коментар


                  #83
                  Защо не намериш по ефтин лап топ с един ком а за втори ком използвай инфрареда той всъщтност е ком2.
                  Обичам си работата.

                  Коментар


                    #84
                    Зачетох се във тази тема която много ме заинтересува и ми стана интересно кои автомобили работят само по К-лайн понеже разгледах пинаута на моето ЕКЮ и забелязах, че моя конектор е разделен на 2 части една 3-на (на която са активни само 2 пина) със активни К-лайн и МАСА(Шаси) а другаия конектор е единичен и в документацията се води като EEPROM WRITING ето и пинаута на хитачи ЕКЮ-то: http://rapidshare.com/files/12791202...inout.jpg.html Фиатката е Браво 1.8 16клапана ’96 (поне така ми каза продавача).Та мисълта ми е нужна ли ми е Л-лайн като няма в пинаута.И колега може ли да качите фирмуера на този ЕЛМ чип
                    Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                    Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                    Коментар


                      #85
                      фиат

                      много сложно направо дали ще работи само на К освен да пробваш друго не знам и не от ECU а направо на куплунга за диагностика ако там са 2 извода става
                      КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                      Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                      http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                      Коментар


                        #86
                        _Ivan_Ivanov_ написа:
                        Зачетох се във тази тема която много ме заинтересува и ми стана интересно кои автомобили работят само по К-лайн понеже разгледах пинаута на моето ЕКЮ и забелязах, че моя конектор е разделен на 2 части една 3-на (на която са активни само 2 пина) със активни К-лайн и МАСА(Шаси) а другаия конектор е единичен и в документацията се води като EEPROM WRITING ето и пинаута на хитачи ЕКЮ-то: http://rapidshare.com/files/12791202...inout.jpg.html Фиатката е Браво 1.8 16клапана ’96 (поне така ми каза продавача).Та мисълта ми е нужна ли ми е Л-лайн като няма в пинаута.И колега може ли да качите фирмуера на този ЕЛМ чип
                        странно, до 98 година би трябвало да са с К и Л линия , а не само с К линия !!!

                        Коментар


                          #87
                          Ем дам колега ама аз исках да се обоснова ,че имам само К лайн иначе ето ги конекторите http://rapidshare.com/files/128076412/IMG_0001.JPG.html донякyде съм щастлив, че е нужна само К лайн за комуникацията. Но прдължавамда се дразня, ч тази програмка Виса тръдва единствено и само под дос (нормално).
                          Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                          Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                          Коментар


                            #88
                            "странно, до 98 година би трябвало да са с К и Л линия , а не само с К линия !!!" Дам и затова се чудя или колата не е ’96 което е добре или има и Л-лайн който не е опоменат в пинаута на ЕКЮ-то Странно
                            Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                            Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                            Коментар


                              #89
                              ей го конектора ти. за да е сигурно за годината - дай VIN - а на колата
                              Прикачени файлове

                              Коментар


                                #90
                                Ето това е VIN по регистрационен талон ZFA18200004061433. П.С. Мерси колега u_bo , че качихте снимката (трябваше да кажете, че да направя по добри снимки)
                                Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
                                Fiat Bravo_GT 1.8 16v

                                Коментар

                                Working...
                                X