ilkor радвам се ,че си проявил интерес.Ще повторя -нищо неразбирам от електроника.Тази машинка ако я сглобиш,колко ще струва и лесно ли ще стане връзката между лаптопа и компютъра на JTD-то!Виждам,че и ти си със същия двигател и предполагам ще ти е интередно какво може да се постигне.Всичко това разбира се при условие ако намерим софтуер.Аз имам една програма,даже е на български език,но немога да тествам-поради невъзможност да правя "фокуси" с транзисторите и всички други подобни Yellow_Flash_Colorz_PDT_13 .
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
? Програма за връзка с ЕКУ по К линия за ФИАТ групата?
Collapse
X
-
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
-
Да възможно е да е по скъп но така или иначе ги имах чиповете.Предимството е че работи на всякакви скорости и е подходящ и за другия интерфейс с емулирането на протокола през серийния порт на компютъра.Ако имате компилирани сорсовете със идентификатор ELM232 пуснете ги в темата че малко съм скаран със С-то а и идея си нямам дали има някакъв PIC С компилатор за МАС ОС.
Коментар
-
Ето ги и двата варианта (me = my edition).Промени:1. Идентифицира се като ELM323 v2.02. Променена е информацията която дава с командата ATO - добавил съм си малко хелп-че за една добавена от мен команда.3. Добавил съм командата ATSB XX където ХХ е шеснадесетично число - служи за задаване на адрес на ЕКУто (по подразбиране е 0х33), добавих я понеже на фията не е този адреса.Прикачени файловеex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
vsd написа:Колеги я кажете дали такова нещо може да свърши работаhttp://obd2-bg.com/WEB/Products/Code...x.htmlПише че е за ISO9241-2 и KWP2000.EDIT: много странно но ISO9241-2 май е:ERGONOMIC REQUIREMENTS FOR OFFICE WORK WITH VISUAL DISPLAY TERMINALS (VDTS) - PART 2: GUIDANCE ON TASK REQUIREMENTS
Коментар
-
След първият опит установих че платката успешно инициализира връзка с ECU-то. Или поне чипа си мисли че тя е минала защото минава в онлайн режим.Инициализацията става само по "slow init" процедурата (ATSI)Адрсът към който се прави заяваката е 0x33. Ако ползвам командата ATSB и сменя адреса на друг, дори 0x10 инициализацията не минава успешно.След инициализацията платката изпраща постоянно нещо по К линията - мисля че беше нужно за да не таймаутне връзката.За жалост това е единственият резултат. Каквото и да пратя после получавам отговор "NO DATA" Явно ще трябва да прочета по внимателно как се конструират командите в KWP2000.Ако някой има идеи - да пише
Коментар
-
Смени първия хедър на 0х80, вместо 0хС0, както е в турските чипове. Тука обаче има следния проблем - вместо нулата, чипа праща броя следващи байтове в пакета самичък. Обаче ЕЛМ-а май няма да го направи ако не е 0хС0 (така че ще трябва малко да се модне фърмуера му). Това че се инициализира е добра крачка напред. Браво! Мога да бутна малко програмката и ще я пратя да я флашнеш, ако не успееш да го промениш на 0х80.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Сега се прибирам от Бояна ...Мерси колега за съвета. Ще го пробвам утре и ще пиша.Междувременно ми попадна друг софтуер който работи с интерфейса без контролер - http://home.wanadoo.nl/sanderqv/diag/
Коментар
-
Най-сетне нещо, което прилича да проработи! Поне ми се струва че е правено точно за Фиат. Програмчетата са с доста простичък интерфейс, но това не е от значение. Едната - UNIDIAG си е доста сериозна като възможности даже. Най-сетне намерих нещо за по-старите бангии, като моята "KWP71diag.exe" се казва. Пробвах с обикновен ком порт (с PCI платка не става), но не знам с купешки USB към COM дали ще работи. Има споменато за FTDI чип. С обикновения ком порт като че ли всичко е наред - отваря се и минава инициализация, но не мога да пробвам на кола в момента. Адаптерчето с което трябва да работи е подобно на това във прикачения файл, като ако колата ви е преди 1997год, трябва да се повтори схемата на Q1, R4, R1 и R3, за L-линията, като R1 се свързва към крак 7 на ком порта, а колектора съответно към L-линията. Като пробвам на колата ще пиша.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Пробвах и с първи байт 0x8n но резултатът пак е същият. Замислям се дали да не направя втора платка с която да подслушвам комуникацията на първата за да видя реално какво се праща.Сега ще си сглобя и този интерфейс - аз съм го започнал но ще е малко по истински - с V.24 трансивър и другия вариант с FTDI. Препоръчват именно него защото драйверът и чипът позволяват работа на каква да е скорост а не само на стандартните. И явно се справя с преточването на тези протоколи през USB-то.Аз имам купешки преходник направен с PL2303 за който нямам инфо дали ще стане и не ми се рискува с него. А програмките ги намерих в един алфистки форум и ми привлякоха вниманието. Не съм ги пробвал защото нямам на лаптопа си Windows.Това разкарване обаче до колата и обратно много бави ... ако имаше едно ЕКУ на масата да го захапя
Коментар
-
Вероятно инициализацията минава но тези програми нямат никаква индикация. Светодиодът на К линията периодично присветва което май означава че софтуера е решил че е закачен. Но нищо по натам не работи. И след малко връзката се прекъсва.Всъщност май има някаква комуникация защото това става пак само на бавната инициализация и адрес 0х33. Пробвах всички варинати на настройките също ...Утре ако ми се играе още ще закача и двата лаптопа - единият с ЕЛМ интерфейса само ще слуша какво праща другия ...Може да пробвам и Визата - кракнатата версия за 1 сериен порт.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар