Намерих в интернет пълното описание на протокола ползван от Фиат.Физическият интерфейс е по стандарта ISO 9141 За автомобилите преди 1997 година се ползва ISO8 - K/L линии, а след нея ISO5 - K линия.След 2001 сеползва вече CAN интерфейс.Протоколът за достъп е по модифициран вариант на KWP2000.Документите са при мен и тези дни ще ги кача на сървъра.Физическият интерфейс е индентичен като на повечето автомобили от това време т.е. К/Л адапторите за VW ще работят и при нас. Останалото е въпрос на софтуер.Огледах доста сайтове от които може да си купя готов интерфейс но за нещо което не струва повече от 10-20 лева заедно с труда се искат пари от 80 лева нагоре.Така че ще си го направя сам. В интернет е пълно със схеми. Схемата от поста на blagun също ще върши работа ...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
? Програма за връзка с ЕКУ по К линия за ФИАТ групата?
Collapse
X
-
Всички чакаме с нетърпение! Повечето програми за диагностика ползват адаптер с интерфейсен чип (ELM примерно) и няма да работят с обикновен VAG адаптер. Аз пък намерих фърмуера на ELM чипа и бих го модифицирал за работа с фиатките ако се наложи.Това ли е файла?Прикачени файловеFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Да това е един от въпрросните документи.Понеже за няколко дена свалих много неща трябва малко време да ги подредя преди да ги кача.Предложението ти е чудесноНай добре е да имаме и вариант за ELM интерфейс защото доста програми работят именно през него.Колега, ако поразбираш от софтуер може да да нправим една комбина понеже аз пък съм по силен в хардуера...Искам само а кажа каква е разликата между двата интерфейса за хората които се чудят.Обикновеният интерфейс само транслира нивата между компютърният порт (USB,RS232) и диагностичният интерфейс на ECU-то. Самият протокол се генерира софтуерно и понеже най често не е съвместим нито като скорост нито като формат със страндарният сериен протокол при компютрите програмите се обръщат директно към сигналите от интерфейса. И го правят по различен начин - затова някои не работят през USB-RS232 адаптори а изискват или чист ДОС и/или стандартен сериен порт.Интерфейсът от тип ЕЛМ или всеки друг съдържащ микроконтролер със подходящ фърмуер превежда протоколите на ECU-то до стандартни такива. Той комуникира с ECU-то по един стандарт (KWP2000) примерно, а с компютъра по друг. Така програмата която работи на компютъра е пише много по лесно и би трябвало всяка програма писана по EOBD спецификацията да работи и с Фиат.раработчиците на ЕЛМ чипа са направили стандарта си за връзка с компютъра отворен и така всеки желаещ би могъл да напише софтуер която да го ползва. Докато написването на програма работеща на компютър и директно генерираща протокола за връзка с ECU-то може да се окаже доста трудно.Аз отскоро се навих да се поровя в тази тематика и за сега съм само теоритик, но да се надяваме скоро и на практически успехи
Коментар
-
Ето който иска да се запознае s ELM: http://www.elmelectronics.com/obdindex.htmlИнтерфейса с ПЦ-то е отворен за разработчиците, но фърмуера да поясня не е(иначе нямат смисъл да го правят).Чипчето инициира и поддържа комуникацията с ЕКУ-то от една страна , а от другата посредством сериен порт с PC - то е връзката с потребителя. Теоретично дори с Hyper Terminal може да се работи с АТ подобни команди като на модемите:ATZ - reset на ЕЛМ чипаATSI - slow init на ЕКУ-то и т.н.От там нататък може да се чете от ЕКУ-то и да влизаш във функциите му стига да знаеш как. И тъй като е безмислено да се помнят един куп адреси и резултати, които най-често се смятат по формули след това, то има специализирани програми за целта от рода на ScanTool и един куп други. При фиатите обаче има някои нещица за преправяне - например: адреса не е 0х33, а 0х10, скоростта трябва да е 4800, а не 10400 и такива работи.Друг вариант е да модифицираме програма, която работи с обикновен К-line адаптер, за нашите нужди. Тука обаче не знам къде ще намерим опън сорс, а и аз не съм много по програмирането на PC . Много гъвкава и обещаваща е DiagRA тъй като дава да се настройват доста неща. link съм дал в началото на темата. Така че който иска да пробва.При всички случаи съм с вързани ръце, тъй като моята фиатка не иска да ми говори, дори с ВИЗА и затова ми се струва, че имам нещо повредено.@ilkor , ако си сериозен налепи следната платка: като за процесора остави куплунг. Аз ще оправя фърмуера и ще трябва да тестваме на твоята кола!Айде не бързаме за никъде пък може и да стане!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
ilkor написа:Намерих в интернет пълното описание на протокола ползван от Фиат.Физическият интерфейс е по стандарта ISO 9141 За автомобилите преди 1997 година се ползва ISO8 - K/L линии, а след нея ISO5 - K линия.След 2001 сеползва вече CAN интерфейс.Протоколът за достъп е по модифициран вариант на KWP2000.Документите са при мен и тези дни ще ги кача на сървъра.Физическият интерфейс е индентичен като на повечето автомобили от това време т.е. К/Л адапторите за VW ще работят и при нас. Останалото е въпрос на софтуер.Огледах доста сайтове от които може да си купя готов интерфейс но за нещо което не струва повече от 10-20 лева заедно с труда се искат пари от 80 лева нагоре.Така че ще си го направя сам. В интернет е пълно със схеми. Схемата от поста на blagun също ще върши работа ...BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Коментар
-
Правенето е лесно ако някой каже откъде да се намери този чип. И ако има повече желаещи може да се направи печатна платкаhttp://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
FIAT БРАВО 1.2 16v
ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата
Коментар
-
Чиповете не са проблем. Има ги във всеки по сериозен магазин. За микроконтролера е задължително обаче да се намери фърмуера. Щом като колегата го има се залавям с платкатаАко се не лъжа при Фиат инициализацията минава на на бавната скорост 5bd, а след това сaмата комуникация е на 10.4kbd.Колега, виж този линк с описание на измененията направени на чип за KWP2000 за да поддържа Фиат.http://www.ozenelektronik.com/downs/oe90c2620.pdfАз си мисля че с подходяща команда може да се сетне такъв режим има ELM чипа...Сега трябва да излизам - ако искаш колега мини утре на срещата да поговорим. Тя се провежда на паркинга на културния дом "Красно село" Аз се заемам да налепя интерфейса...Емо, ако се получи нещо ще го мултиплицираме така че да има за всички желаещиЕто тук качих събраните неща: http://www.fiat-bg.org/Downloads/Fia...чниците от където съм свалил повечето неща са във файла links.txt
Коментар
-
http://www.fiatforum.com/cinq-sei-te...6.htmlтази програма дали някойможе да я преправи в по разбираемаиначе имам готов кабела от forzavx и тези дни ще го пробвам и докладвам
Коментар
-
Вчера сглобих единия вариант на ELM232 съвместимия интерфейс. Не успях да намеря USB конетктор и 16F648 затова ги поръчах от Farnell.Те вече пристигнаха но междувременно налепих варианта със сериен порт по схемата от документацията на ELM232. Всичко откъм компютъра тръгна - отговаря на AT командите и изглежда че работи. Тези дни ще пробвам да я закача за колата да видим ще има ли резултат.Добавям схемата и снимка на платката.
Коментар
-
Като гледах бумагите - не би трябвало схема да има проблем с фиати с KWP2000 Това са по-новите модели може би след 1999г., но кога точно и с кои модели започва - не знам. ilkor пиши ми на лични ако не тръгне, може да успея да помогна с нещо. Успех!FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
http://www.keepfighting.ms
Коментар
-
Колега ilkor и аз си сглобих едно такова само че го направих за USB (ето така http://www.recursion.jp/avrcdc/). Но моя комп не ще да се събуди на адр 0х33, а освен това е желателно да преправиш сорса и да прекомпилираш така че да се идентифицира като истински ELM323, защото много от програмите гледат какъв е чипа и може да не работят.Ако някой има идея на кой адр да диря екуто да не си играя да пробвам всички възможни (bruteforce).П.С. със командата за сменяне на хедъра на пакетите може да зададеш и друг адрес на който да търси екуто при инициализация, ама аз си дописах една моя команда която да задава адрес. Само нямам лаптоп под ръка и не мога да експериментирам. П.П.С. моето еку е IAW49F и за скороста съм сигурен че е 10400bps (пише си го в някой от фиятовските мануали).ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006
Коментар
-
Пробвай 0х10, макар че в дока пише, че трябва да отговаря и на 0х33 . Аз съм пробвал с командата за хедърите да сменя адреса за инициализация, но не стана (смени се хедъра, но не и адреса за инициализация) Този OIC обаче май си го правеше. Добре е че си дописал команда за адреса , защото на нас това ни трябва в момента. Когато пробваш, пробвай с ХиперТерминала за да изключиш фактора софтуер. Ако го събудиш пиши. Не забравяй да провериш К-линията дали има 12Волта, при всичко свързано.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker - ще правя опити тези дни и ще пиша за резултата.Jimy - за този интерфейс има по малко програми а за Фиат почти не открих. Той се ползва обаче от софтуера за чипване. Правя го и него. Само заменям K/L интерфейсният чип SI9243 с транзистори че го намерих на цена 12 лева което е абсурдно.BobyK - Правя и за USB порт само че с FT232RL. Ползвам него защото има най малко външнни елементи - със вграден осцлатор е. Някъде мярках адреса на ECU-то но в момента не го откривам. В официалните документи на Фиат не описан - TBD статус има в колонката за адреса. Във всеки случай някъде тук го има : http://www.fiat-bg.org/Downloads/Fiat_Diagnostic/
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар