Ами на мен малко ми мина ентусиазма и позарязах ровенето ...За това дали колата е с К и Л линии трябва да се гледа кога е пуснат модела а не конкретната кола. Най сигурният начин е наистина да се види броят на кабелите.Лаптопът с който тествам има инфрачервен порт но за жалост в BIOS-а му няма опция да се изключва тази функция. Иначе до сега да съм го отворилФърмуерът който ползвах е от клонинг на ELM323. Намира се тук http://www.obdchip.com/ Проблемът с който се сблъсках е че е написан калпаво и не може да поддържа скоростта 10400bd. Ако може да се намери оригинален фърмуер отнякъде ще е добре. Но проблема е че тези продавани в БГ няма гаранция че не са също клонинги.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
? Програма за връзка с ЕКУ по К линия за ФИАТ групата?
Collapse
X
-
Дам разбирам колега ilkor, като гедам този проект http://www.obddiag.net/ ми привлече вниманието понеже пича си е дал .hex файл(но, незнам дали от .hex файла дали може да се .asm файл (Преди компилацията)) Та ако можеше щеше да е най удобно понеже реботи и през USB и няма да се занимаваме с RS-232, но знам ли. HEX файл : http://www.obddiag.net/adapter/usbobd.hexКогато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
Fiat Bravo_GT 1.8 16v
Коментар
-
ilkor написа:Лаптопът с който тествам има инфрачервен порт но за жалост в BIOS-а му няма опция да се изключва тази функция. Иначе до сега да съм го отворилBrava 1.6 16v
Коментар
-
И моя има порт репликатор, и аз се надявах като го сложа на док станцията да ми излезе втори порт но не, просто този на лаптопа спира да работи и почва този да дока. т.е. просто физически се пренасочват сигналите. Все си мисля че трябва да могат да се подкарат нещата с един истински порт за К линията и един УСБ за Л, защото Л се използва само откриване на виза адаптера и възбуждане на комуникацията после само по К, който ако е реален би трябвало да работи нормално. Някой пробвал ли е тази конфигурация но не с DosBox а с VMWare?Brava 1.6 16v
Коментар
-
u_bo
Коментар
-
u_bo
-
Аз имам съмнения че някои ЕКУ-та ползват Л линията за да предават, а К линията за приемане. Съдя по това че примерно гледах някаква платка която се закача за Купе (има линк тук в темата) а интерфейса и на двете линии е еднопосочен. Едната само предава а другата само приема.Иначе лично съм пробвал с Купе и един сериен порт като управлението на Л линията го взимам от К линията но само в посока предаване. Не става.Визата казва че не получава ехо ...
Коментар
-
Аз нямам подръка в момента лаптоп с 2 RS-232 иначе щях да разбера каква е врътката.Ще бъде като подкарам висата и ще я подкарам на PC със 2 RS-232. Мислех варианта с PCIMCIA със досовски драйвер и всичко това на едно BootCD със качени тези неща, това ми се вижда най одачния вариант ама тея карти не всичките имат драйвери за дос а и не са ниски цениете .Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
Fiat Bravo_GT 1.8 16v
Коментар
-
Аз си реших проблема с Визата още преди година по следния начин: Купих един ThinkPad T23(по старите модели също вършат работа)с идеята да изкарам ком2 на мястото на инфрареда(документация и готови решения по руските форуми колкото щеш).Дожаля ми за машинката(най-запазения 5 годишен лаптоп който съм виждал)и преминах на вариант2 PCMCIA to RS232.Пробвах поне 5 вида такива карти(някои вървяха с драйвъри за Дос)-никакъв успех След неуспехите прежалих135EUR и поръчах карта която гарантирано работи с Визата(ARGOSY sp320/1).В Русия същата карта стува около110$ но никой не иска да я достави до България.Според мен ако ще използвате лаптопа само за Визата преработката на инфрареда в пълноценен ком порт е оправдана,ако ли не-горепосочената карта е единственото технически издържано решение.
Коментар
-
Аз доста рових насам натам и попаднах на http://www.infoboardbg.com/ .Някакви пичове от хондовския форум си направили LCD за техните ЕКЮ-та пише че ще направят и универсален модул.По принцип този модул май има някаква възможност за връзка с PC.Аз съм много мераклия да си имам интерфейс с моята "принцеса" та да си "говорим".Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
Fiat Bravo_GT 1.8 16v
Коментар
-
Е да видал съм темата колега, идеята ми беше, че щом може да направи такова нещо и за фиат значи би трябвало да познава нашия протокол. Та мисълта ми беше да ни бутне едно рамце с протокола а не с бордовия компютър аз си имам лаптоп а пък имам и намерение да си сложа бордово PC вместо блеърче.Когато кръвта заври, нищо неможе да я охлади
Fiat Bravo_GT 1.8 16v
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар