Сетих се че някой търсеше програма емулираща трип компютър.Ето една такава при това безплатна....Ето и интерфейса който трябва да се направи за връзка с ECU-то...Линк: http://litromer.narod.ru/
Илко, това е доста полезно, но идва големият въпрос кой може да сглоби машинката???
к-линия адапторите са доста масови и за много автомобили. дори и тия ваг-овските имат и к- и л- линияпо-ското въпроса е дали софт-а ще работи гледам ключаря е писал че е насъбрал доста адаптори, сигурен съм че има повече от 1 бр. к-линия адаптор ПОПРАВЕТЕ МЕ АКО ГРЕША: но на голф 3 еку-то не е ли с комуникация по К-линия ?
За сглобяването няма проблем. Проблема е че нямам лаптоп със сериен порт. На моя мога да пускам уиндоус, имам и USB-RS232 преходник - може да опитам ...Но този тип универсални софтуери разчитат на OBD протоколa. А доколкото съм запознат той е реализиран само в EDC15 ECU-то на BOSH което се слага на JTD.Другите модели ползват собствен протокол който си е специфичен за Фиат.За u_bo:Колега, има разлика между интерфейс и протокол.Интерфейса и на Фиат и на ФВ може да е еднакъв (К/Л примерно), но протокола за комуникация е различен. Затова и програмите за ФВ не вървят на Фиат.Визата пък ползва нестандартен К/Л интерфейс и затова не може да тръгне със обикновените USB интерфейси които са за други автомобили.Никой ли не е чувал нещо за тази Виза 3.5 ?
За сглобяването няма проблем. Проблема е че нямам лаптоп със сериен порт. На моя мога да пускам уиндоус, имам и USB-RS232 преходник - може да опитам ...Но този тип универсални софтуери разчитат на OBD протоколa. А доколкото съм запознат той е реализиран само в EDC15 ECU-то на BOSH което се слага на JTD.Другите модели ползват собствен протокол който си е специфичен за Фиат.За u_bo:Колега, има разлика между интерфейс и протокол.Интерфейса и на Фиат и на ФВ може да е еднакъв (К/Л примерно), но протокола за комуникация е различен. Затова и програмите за ФВ не вървят на Фиат.Визата пък ползва нестандартен К/Л интерфейс и затова не може да тръгне със обикновените USB интерфейси които са за други автомобили.Никой ли не е чувал нещо за тази Виза 3.5 ?
Илко, в теб са ми надеждите
BMW E90 320D
ех. FIAT COUPE 2.0 16V
ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine
Ако някой се интересува, мога да му дам програма - MDST2001 -която е за мотоциклети със магнети марели iaw. Програмата е кракната и работи с обикновен КL aдаптер, примерно от голф, с лека преработка в изходните връзки. Единственното което не работи адекватно е показанието на температурата на засмуквания въздух или на двигателя (не помня точно коя от двете беше, не съм я ползвал отдавна) Всичко друго си работи. Има и опция за тестване на помпата и дюзите. (включва ги с бутони от интерфейса при изключен двигател и даден на контакт ключ, естественно )http://www.technoresearch.com/Downloads/downloads-VDSTS - линк на производителя. Тази версия която е имам я няма вече в саита им. Заключват ги със хардуерна тапа на принтерския порт. Ако някой може да кракне по новата версия ще е добре, защото тя е и за автомобили (старата беше MDST - Motorbike Diagnostic Software Tool, а новата е VDST - Vehicle Diagnostic Software Tool)
Колеги я кажете дали такова нещо може да свърши работаhttp://obd2-bg.com/WEB/Products/Code...x.htmlПише че е за ISO9241-2 и KWP2000.EDIT: много странно но ISO9241-2 май е:ERGONOMIC REQUIREMENTS FOR OFFICE WORK WITH VISUAL DISPLAY TERMINALS (VDTS) - PART 2: GUIDANCE ON TASK REQUIREMENTS
Миналата седмица гледах доста по-нова Виза, не видях версията. Програмата пак работи под МС-ДОС, изглежда почти като тази, която повечето използваме, но има много повече коли и също така мотоциклети. Адаптера беше направен само на един СОМ порт и всяка година в него трябва да се записва нов ключ за да работи. Тази Виза я предлага една от големите фирми, които предлагат оборудване за сервизи. На самият адаптер пише, че е правен в Италия, кутията не е някаква стандартна. Има си всички кабели за различните автомобили, даже ти показва кой кабел да използваш като си избереш колата, тя и по-старата програма показва де. От фирмата искат по 1000лв годишно за да ти обновяват програмата и да програмират адаптера.
Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Ако някой се интересува, мога да му дам програма - MDST2001 -която е за мотоциклети със магнети марели iaw. Програмата е кракната и работи с обикновен КL aдаптер, примерно от голф, с лека преработка в изходните връзки. Единственното което не работи адекватно е показанието на температурата на засмуквания въздух или на двигателя (не помня точно коя от двете беше, не съм я ползвал отдавна) Всичко друго си работи. Има и опция за тестване на помпата и дюзите. (включва ги с бутони от интерфейса при изключен двигател и даден на контакт ключ, естественно )http://www.technoresearch.com/Downloads/downloads-VDSTS - линк на производителя. Тази версия която е имам я няма вече в саита им. Заключват ги със хардуерна тапа на принтерския порт. Ако някой може да кракне по новата версия ще е добре, защото тя е и за автомобили (старата беше MDST - Motorbike Diagnostic Software Tool, а новата е VDST - Vehicle Diagnostic Software Tool)
Модераторите - моля за извинение, но поради ограниченията ще направя няколко поста. Просто така е сканирано, че като ги намаля аще малко и почва да не се чете. Иначе ще видите, че е интересно.
Само още тези трите. Ако нещо не се чете/защото от опити да ги кача не ми остана време да ги проверя/ трябва да ги пращам на e-mails. Последната дума има ли множествено число ???
Коментар