Преди 4-5 седмици смених бендикса на моя стартер с нов/преди това колата палеше трудно от втория-третия път/,до тук добре!!-Мареа 1,6!?От 1-2 дни започна да се чува странен звук при палене!!Свалих отново стартера и останових,че капачката/не знам дали така се казва/-това е часта със странна форма от която се показва бендикса се е строшила!!- на снимката е част "А"!!При смяната на бендикса установих,че маховика се е изял от едната страна!!Сега след като свалих стартера се вижда че и новия бендикс се е изял леко!!Въпроса ми е -понеже трудно намерих бендикс и не съм сигурен дали сменения беше същия като стария/който хвърлих/,маистори ми казват че може да съм сложил с различен брои зъби,а аз не обърнах внимание дали са еднакви!!-възможно ли е от това да се е шчупила въпросната част!!Още един въпрос-мисля да сложа заводски рециклаж за 95лева от един магазин на сливница/цената е такава защото ми правят отстъпка/или да търся капачка ако вобще се продава!!!Благодаря!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Счупен стартера-дали и друг е имал подобния проблем!!
Collapse
X
-
andreigg написа:Пратих го недообработен!!Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:andreigg написа:Пратих го недообработен!!
Коментар
-
Всъщност беше УНО, но принципа е един и същ на всички коли. Венеца е от по-мек материал и се подбива от удара на зъбното колело на бендикса при всеки старт. Но с времето стартера и венеца са си напаснато един към друг, НО когато смениш стартера (както аз) или бендикса (както ти) може да се счупи точно тази част, близо до втилката, тъй като има голямо радиално натоварване заради променената форма на зъбите. А тя е че стават скосени отпред, и "порастват" на височина. Това порастване натиска бедикса и предната втулка на стартера. Аз го реших с минаване на шмиргела на зъбите, но на Уното цялата работа става за 1 ден. А на Типото е малко по сложно и не бих се занимавал сам. Може да не съм прав за твоя случай, но дано съм бил полезен! Пазгледай много добре зъбите на амаховика. Завътрти го като вклщчиш пета и буташ колата бавно напредFIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
За да е ОК ремонта- купи си маховик 2- ра употреба със запазени зъби, както и друг стартер- 2- те неща 2- ра употреба ще са общо около 150лв., но проблема ще се реши.За по- сигурно- първо демонтирай двете проблемни част и ходи с тях да пазаруваш- трябва да са 1:1. Със смяна само на едното- няма да се оправи работата- това са два детайла, при които единия, ако не е в ред- задължително наранява и другия, при това за много кратко време.Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Така е , не се случва често. Поразрови се из книгите, дали стартера ти е оригиналния за колата, да не е сменян с друг модел за друга кола. Ако е оригинален мисли за обръщане на венеца преди нов стартер.FIAT BRAVO II 1.4 GPL
FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
FIAT UNO 1.5
Коментар
-
stanleyhacker написа:Всъщност беше УНО, но принципа е един и същ на всички коли. Венеца е от по-мек материал и се подбива от удара на зъбното колело на бендикса при всеки старт. Но с времето стартера и венеца са си напаснато един към друг, НО когато смениш стартера (както аз) или бендикса (както ти) може да се счупи точно тази част, близо до втилката, тъй като има голямо радиално натоварване заради променената форма на зъбите. А тя е че стават скосени отпред, и "порастват" на височина. Това порастване натиска бедикса и предната втулка на стартера. Аз го реших с минаване на шмиргела на зъбите, но на Уното цялата работа става за 1 ден. А на Типото е малко по сложно и не бих се занимавал сам. Може да не съм прав за твоя случай, но дано съм бил полезен! Пазгледай много добре зъбите на амаховика. Завътрти го като вклщчиш пета и буташ колата бавно напред
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар