Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Счупен стартера-дали и друг е имал подобния проблем!!

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Счупен стартера-дали и друг е имал подобния проблем!!

    Преди 4-5 седмици смених бендикса на моя стартер с нов/преди това колата палеше трудно от втория-третия път/,до тук добре!!-Мареа 1,6!?От 1-2 дни започна да се чува странен звук при палене!!Свалих отново стартера и останових,че капачката/не знам дали така се казва/-това е часта със странна форма от която се показва бендикса се е строшила!!- на снимката е част "А"!!При смяната на бендикса установих,че маховика се е изял от едната страна!!Сега след като свалих стартера се вижда че и новия бендикс се е изял леко!!Въпроса ми е -понеже трудно намерих бендикс и не съм сигурен дали сменения беше същия като стария/който хвърлих/,маистори ми казват че може да съм сложил с различен брои зъби,а аз не обърнах внимание дали са еднакви!!-възможно ли е от това да се е шчупила въпросната част!!Още един въпрос-мисля да сложа заводски рециклаж за 95лева от един магазин на сливница/цената е такава защото ми правят отстъпка/или да търся капачка ако вобще се продава!!!Благодаря!!
    Прикачени файлове

    #2
    нито снимка се вижда нито разбрах нещо от тея капачки и буркани?
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3

      Коментар


        #4
        Ако не смениш маховика, няма да се оправи , или поне да обърнеш венеца. НА мен тази част ми се чупи 3 пъти докато не го смених.
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #5
          stanleyhacker написа:
          Ако не смениш маховика, няма да се оправи , или поне да обърнеш венеца. НА мен тази част ми се чупи 3 пъти докато не го смених.
          Дали има значение от вида на колата-ти си с типо а аз с мареа!!Ако е така как го чупи-увлича ли го или какво!?!

          Коментар


            #6
            andreigg написа:
            Пратих го недообработен!!
            ама виж сега напиши коя буква от картинката е "капачката". понятията ти са тотално объркани. бендикса са букви c d e . някой казват бендикс освен на това което написах и на бобинката В. пиши на торнадо той имаше подобни проблеми ако не ме лъже паметта
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              буквата е А!!!!!!!!!

              Коментар


                #8
                pakumba написа:
                andreigg написа:
                Пратих го недообработен!!
                ама виж сега напиши коя буква от картинката е "капачката". понятията ти са тотално объркани. бендикса са букви c d e . някой казват бендикс освен на това което написах и на бобинката В. пиши на торнадо той имаше подобни проблеми ако не ме лъже паметта
                Бобинката "В" е шалтер ,а бендикса е това нещо най-отпред на "Н"!!Но моя въпрос е защо се счупи часта с буква "А"!!

                Коментар


                  #9
                  Всъщност беше УНО, но принципа е един и същ на всички коли. Венеца е от по-мек материал и се подбива от удара на зъбното колело на бендикса при всеки старт. Но с времето стартера и венеца са си напаснато един към друг, НО когато смениш стартера (както аз) или бендикса (както ти) може да се счупи точно тази част, близо до втилката, тъй като има голямо радиално натоварване заради променената форма на зъбите. А тя е че стават скосени отпред, и "порастват" на височина. Това порастване натиска бедикса и предната втулка на стартера. Аз го реших с минаване на шмиргела на зъбите, но на Уното цялата работа става за 1 ден. А на Типото е малко по сложно и не бих се занимавал сам. Може да не съм прав за твоя случай, но дано съм бил полезен! Пазгледай много добре зъбите на амаховика. Завътрти го като вклщчиш пета и буташ колата бавно напред
                  FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                  FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                  FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                  FIAT UNO 1.5

                  Коментар


                    #10
                    За да е ОК ремонта- купи си маховик 2- ра употреба със запазени зъби, както и друг стартер- 2- те неща 2- ра употреба ще са общо около 150лв., но проблема ще се реши.За по- сигурно- първо демонтирай двете проблемни част и ходи с тях да пазаруваш- трябва да са 1:1. Със смяна само на едното- няма да се оправи работата- това са два детайла, при които единия, ако не е в ред- задължително наранява и другия, при това за много кратко време.
                    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                    Коментар


                      #11
                      Добре-ако е така може ли да се обръща венеца на маховика както е примерно на пежо 205 или не??Това проблем при кои коли се получава,зажото съм сменял бендикси и на лада,на пежо та дори и на едно ритмо с не дотам читави зъби на маховика но съм нямал след това такива проблеми??

                      Коментар


                        #12
                        Така е , не се случва често. Поразрови се из книгите, дали стартера ти е оригиналния за колата, да не е сменян с друг модел за друга кола. Ако е оригинален мисли за обръщане на венеца преди нов стартер.
                        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                        FIAT UNO 1.5

                        Коментар


                          #13
                          Стартера си е оригинален/предполагам/ на магнетимарели!!той обаче в момента е неизползваем,защото е с повредена част "А",която не знам дали въобще се продава отделно,така че купувам рециклиран за 95 лв и обръщам маховика-дали може на моята кола обаче!!!

                          Коментар


                            #14
                            stanleyhacker написа:
                            Всъщност беше УНО, но принципа е един и същ на всички коли. Венеца е от по-мек материал и се подбива от удара на зъбното колело на бендикса при всеки старт. Но с времето стартера и венеца са си напаснато един към друг, НО когато смениш стартера (както аз) или бендикса (както ти) може да се счупи точно тази част, близо до втилката, тъй като има голямо радиално натоварване заради променената форма на зъбите. А тя е че стават скосени отпред, и "порастват" на височина. Това порастване натиска бедикса и предната втулка на стартера. Аз го реших с минаване на шмиргела на зъбите, но на Уното цялата работа става за 1 ден. А на Типото е малко по сложно и не бих се занимавал сам. Може да не съм прав за твоя случай, но дано съм бил полезен! Пазгледай много добре зъбите на амаховика. Завътрти го като вклщчиш пета и буташ колата бавно напред
                            Колега благодаря за отговора,но малко взех да се съмнявам,защото пишеш,че "Венеца е от по-мек материал и се подбива от удара на зъбното колело на бендикса при всеки старт" което според мен не е май така-тогава щяхме да сменяме венци а не бендикси!!

                            Коментар


                              #15
                              можеш да пробваш да го завариш. За венеца предполагам че може, то си личи като свалиш стартера се вижда дали е отделно венеца от маховика
                              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                              FIAT UNO 1.5

                              Коментар

                              Working...
                              X