Доста съм търсил някаква възможност да свържа фиатчето към USB-то на лаптопа и да си правя диагностика в движение, но това което открих из европейските сайтове е, че няма начин това да стане без адаптор, а всички адаптори които се предлагаха бяха много скъпи ( за мен адаптор за 200 евро е мн. скъп). Това важи за фиатите до 1999. Просто ЕКУ-то на фиатите до 1999 работи по стандарти съвсем различни от тези на PC-тата и няма начин да се осъществи директна връзка без преобразуване на сигнала от автомобила. Иначе възможности съществуват. Просто цените са сериозни.Все пак ако някой измисли нещо ще се радвам да го чуя.
Доста съм търсил някаква възможност да свържа фиатчето към USB-то на лаптопа и да си правя диагностика в движение, но това което открих из европейските сайтове е, че няма начин това да стане без адаптор, а всички адаптори които се предлагаха бяха много скъпи ( за мен адаптор за 200 евро е мн. скъп). Това важи за фиатите до 1999. Просто ЕКУ-то на фиатите до 1999 работи по стандарти съвсем различни от тези на PC-тата и няма начин да се осъществи директна връзка без преобразуване на сигнала от автомобила. Иначе възможности съществуват. Просто цените са сериозни.Все пак ако някой измисли нещо ще се радвам да го чуя.
съгласен 100 %, освенпо въпроса за цените - те са скъпи по същия начин по който в магазина продават НА ПРОМОЦИЯ ксенон, като моя за 470 лв. ( моя=pс link-а за 106 лв.)и в друг магазин е 360, а с повечко търсене и за 250 може да го намеришта 2.5*100 = 250 лв.идеята е, че с търсене ще се намери и адаптор за по 100 - 150 лв. който ще тръгне с подходящ кракнат софт.
Re: Я вижте каво се продава за VW - тата, а за ФИАТ няма
u_bo написа:
днес ми попадна нещои силно се ядосдах че не се предлагат подобни неща за италиянките VISA НЕ Я БРОЯ !!! - къде го тоя лаптоп с ДВА ком порта тия кабели са със USB.ако някой знае да се продава подобни за ФИАТ да свирка http://vagcom.hit.bg/ако някой реши че прилича на реклама да скрие url-a
Koлега,не става.Да не говориме за колите преди 2001 год.Протоколите за комуникация с контролера са съвсем различни и куплунгите също.
Колега,това вече става ако колата е оборудвана с диагностичен куплунг по стандарта на ЕОБД-2/16-пинов/Това са колите на Фиат след 2001 а някои след 2002 год,които са по стандарта ОБД-2.Това е американския стандарт наложен за всички коли произвеждани в цял свят.Всички са с този куплунг и еднакви протоколи за комуникация.А не както преди всяка фирма да си прави различни диагн.куплунги и различни методи за диагностика.Който има Стило и по-новите коли може да действа по този начин.Този стандарт за USA и Япония беше влезал в сила от 96 год.Европа го налижи от 2001 год.като постави едно "Е" отпред и стана EOBD-2
Грам си нямам понятие, ама диагностика не се ли прави през оная букса дето е горе вдясно откъм макферсона, поне при мен там има една, нали в темата за визата ставаше въпрос че от там се свързва, през К и L Линии, т.е. 2 жици, а не 16-пинов конектор. нещо такова ми се върти. Ако съм далеч от истината - извинете.
Хич не си далече!!! Искам да питам кой модел фиат има такава букса - 16 пинова като на опелите например
Аз имам някъф подобен в ляво от акумулатора .. Може да не става за това въпрос. За пежо имам един познат с кабел , слага си лаптопа в колата, връзва го някаде до запалката и си играе (диагностицира де )
Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp
Грам си нямам понятие, ама диагностика не се ли прави през оная букса дето е горе вдясно откъм макферсона, поне при мен там има една, нали в темата за визата ставаше въпрос че от там се свързва, през К и L Линии, т.е. 2 жици, а не 16-пинов конектор. нещо такова ми се върти. Ако съм далеч от истината - извинете.
Хич не си далече!!! Искам да питам кой модел фиат има такава букса - 16 пинова като на опелите например
Аз имам някъф подобен в ляво от акумулатора .. Може да не става за това въпрос. За пежо имам един познат с кабел , слага си лаптопа в колата, връзва го някаде до запалката и си играе (диагностицира де )
По стандарт ЕОБД-2 ,16-пиновия куплунг трябва да се намира под кормилната колонка или в долния край на средната конзола/около пепелник,запалка/.Това изискване общо взето се спазва за сега от всички след 2001 год.
Коментар