Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Uno - проблем на празен ход; висок разход

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Uno - проблем на празен ход; висок разход

    Uno 75 ie, 1987 г. Би трябвало да е с Bosch Monojetronic и Magneti Marelli Digiplex 2. Сигурно е, че е моноинжекцион, и е сигурно, че запалването е Magneti Marelli.От известно време започна да се държи по следния идиотски начин. Пали идеално, както винаги. След като мине известно време (нарочно не казвам "след като загрее колата"), когато оставя на празен ход - например на светофара, оборотите падат, почва да прекъсва, може дори да загасне. Ако тогава натисна малко газта, до положение, което при нормална работа би трябвало веднага и осезателно да вдигне оборотите, почти няма реакция в продължение на 5-10 секунди, оборотите се покачват съвсем бавно и "с нежелание". След като "се отпуши", оборотите си остават високи. И така, докато не отпусна педала на газта до празен ход, след което всичко се повтаря.Първоначално си мислех, че това става, след като загрее. Само че последния път бях оставил колата целия ден и вечерта (в 11 часа - празно, няма задръствания) трябваше да я преместя на по-малко от километър. И когато стигнах до вкъщи, пак почна да ми прави този номер. А не бяха минали и 5 минути.Преди да започне да се държи така, се случиха две неща. По-важното, поне аз така си мислех първоначално, беше, че ми се откачи масата. Т. е. счупи се скобата, която свързва кабела от акумулатора с шасито. Това го оправихме, колата вървеше. Измерването на съпротивление с мултицета ме кара да мисля, че с масата няма особени грижи. Естествено, може и нещо да съм пропуснал. А вчера, след като четох из форума за ефектите, които се получават при проблеми с ламбда-сондата, се сетих, че остъргах един бордюр с тръбата на ауспуха. Съвсем близо до мястото на ламбда-сондата. Стори ми се съвсем леко, колкото да повдигне малко тръбата - спрях веднага и се върнах, но знае ли човек. Отделно, че там тръбата е пробита - не знам как да го опиша, но на мястото на извивката, точно на излизане от двигателния отсек. Естествено, тези работи може да нямат никакво отношение към проблема. Освен това правих и някои други "ремонти", които съм пропуснал в това кратко изложение, а може да имат връзка.А пък разходът на гориво скочи някъде към 13-14 на 100 км.Изключих куплунгите за инжекциона по двигателя, за да почистя контактите, нямаше видими замърсявания. Запалването имаше добра маса според мултицета. Полза от тези манипулации - никаква. Не съм мерил ламбда-сондата, не се сетих, пък и не знаех как (сега вече знам къде да чета).Ще съм благодарен на всякакви идеи и предложения. За съжаление ще ми е трудно да ги изпробвам веднага, защото колата не е много в движение и трябва да се кара на друг ремонт, но поне ще бъда подготвен.

    #2
    Трудно може да се каже така какъв е проблема. Гледам си от София, най-добре я закарай на една диагностика и ще си каже проблема Ако пък нямаш възможност (беше написал че имаш за ремонт) опитай с рестарт на ЕКУ-то.
    FIAT Tipo 1,4mi - EX
    Alfa Romeo 146ti - EX
    Alfa Romeo 156 2,4JTD

    Коментар

    Working...
    X