Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чукане при студен/топъл ДВГ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    Един съвет.Клапани и повдигачи чукат с характерен остър звук в горната част на мотора и майстор не може да ги обърка.Свали капака на главата,запали загрелия,наполовина, мотор и натисни кобилиците с пръст една по една.Внимавай и ако не си запознат не опитвай,въпреки че там няма какво да те нарани.(освен ако не си завираш пръстите по навътре)Ако има каквато и да е промяна в шума то там е проблема.Наи вероятно хлабина в поводигача.Възможно е да чукат и повече клапани.В противен случай повредата е в коляно мотовилковия механизъм.Там чукането е също ритмично но с по приглушен завук и намалява или изчезва с изключване на запалването на съответния цилиндър!Но последното е малко вероятно за мотор на тези километри и почти невъзможно,освен ако колата е карана без масло или най калпавото такова.И още един важен съвет!Източи маслото и хубаво го огледай за стружки.Тоест самото масло ако има такива стои като боя металик.После виж и пробката на картера дали няма полепнали такива и по нея.Тя е магнитна и там полепва всичко метално от мотора.Ако е така не я карай повече колата!Проблема е сериозен и в сервиз.Ако няма не се притеснявай и газНай вероятно е хлабина в повдигачите или некачествено масло.Но проверявай през известно време за стружки,докато не се убедиш в липсата им!
    Fiat Marea TD100

    Коментар


      #17
      По съвет на Хит-ко, свалихме пистовия ремък и запалих без него, но тракането си остава!По настояване на един майстор налях 15В40, но тракането пак се чува. В Селениата, която източих няма стружки, както и по пробката.Не знам какво да я правя тази кола. Как да я оставя на някои майстор, като вчера 3 часа не можаха да ми поставят пистовия ремък обратно и да го натегнат, камо ли да я оставя за сериозен ремонт. Yellow_Flash_Colorz_PDT_41
      Space Star 1.9 DID

      Коментар


        #18
        Аз не мога да разбера - чукането чак толкова ужасно ли е или просто си има нормалното чукане за бензина!? Защото, ако очакваш, че ще имаш максимално тих двигател... Отчитай факта, че бензин не може да не чука.

        Коментар


          #19
          PASSARELLA написа:
          Аз не мога да разбера - чукането чак толкова ужасно ли е или просто си има нормалното чукане за бензина!? Защото, ако очакваш, че ще имаш максимално тих двигател... Отчитай факта, че бензин не може да не чука.
          Ами палих друга със същия двиг. и не се чуваше същия шум, така че при мен явно нещо не е наред!
          Space Star 1.9 DID

          Коментар


            #20
            Roko написа:
            По съвет на Хит-ко, свалихме пистовия ремък и запалих без него, но тракането си остава!По настояване на един майстор налях 15В40, но тракането пак се чува. В Селениата, която източих няма стружки, както и по пробката.Не знам какво да я правя тази кола. Как да я оставя на някои майстор, като вчера 3 часа не можаха да ми поставят пистовия ремък обратно и да го натегнат, камо ли да я оставя за сериозен ремонт. Yellow_Flash_Colorz_PDT_41
            -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ами честно,е...и майсторите.Аз моя си го смених за 15 минути.Вече дето се казва,това упръжнение бих си го правил преди лягане.Както и да е,но механизмите които задвижва пистовия ремък,не могат да издават каквото и да е чукане или поне такова,каквото ти описваш.Уж хвалят тук във форума тия от Хит-ко но в случая съм удивен че така са решили по въпроса с диагностиката и това с ремъка.На този майстор пък му кажи да си хвърли инструментите в най близкия канал!Опиши по подробно шума от мотора?Например студен мотор на празен ход и леко натоварване,до загрял такъв.Кога точно се появява чукането и дали изчезва с нагряването на двигателя.Това е важно-кога какво се случва?
            Fiat Marea TD100

            Коментар


              #21
              И още нещо.Така тук във форума,след като не е проблема от косумативи,не би могло да разбереш окъде ива това чукане.Причините може да са много,като повечето безобидни спрямо състоянието на твоя двигател,но пък може и да инат последствия.Тук трудно може да ти се даде съвет.Единствено опитен майстор би локализирал проблема без разглобяване.Първо обаче се подхожда така: След като си сменил маслото и си налял качествено гориво то провери от горе или от долу е шума и кога започва да се чува с новото масло.Т. е. дали след километри или пак веднага при същите условия.Трябва да имаш и опитно ухо за да разбереш точно проблема.Аз почти съм сигурен че това е повдигач(хлабина в клапана).По серозно е обаче ако е попаднало твърдо тяло в горивните камери(изпаднала шаиба гаика и други)което би повредило буталото, и ,или леглото на клапан и от там да чука.Това обаче би било свързано със загуба на масло и,или ,на компресия.С други думи проблема може и да е другаде и тук във форума не бих могъл да го локализирам,защото трябва да се чуе и направят съответните измервания.Единствен избор за теб е не да търсиш отговор тук във форума а добър майстор.Защото тук дори и да срещнеш добри и компетентни хора,то те трябва и да са ясновидци за да помогнат 100/100 в твоя случай.
              Fiat Marea TD100

              Коментар

              Working...
              X