При студен и при добре загрял ДВГ се чува едно чукане. При ниски обороти 1000-1500, обаче не се чува и ДВГ работи добре. При покачване на оборотите на 2000 и нагоре, започва въпросното чукане. Чува се както отгоре, така и отдолу. При натиснат педал на съединителя, пак се чува шума. Маслото е Селениа 20 К (не знам дали е истинско или е менте), сменяно в края на август месец. Сега е на 2500 км. Ремъците и ролките също са сменяни, но са без спец. ключ. Не помня кога за пръв път го чух това чукане, но мисля че е някъде от края на лятото. Нямам загуба на динамика, колата си върви перфектно. Разхода е нормален - 11 градско. Колата е на 113000 км, мисля че са реални. Имам сервизна книжка, т.е колата е поддържана.Изчетох всички теми за "чукане...", "тропане" и т.н., но точно като моя проблем, няма. Вярно, че няма как да чуете "чаткането" на двигателя, но се надявам да ме насочите от къде да започна, защото вече ме наплашиха и искат да ми отварят целия мотор!!!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Чукане при студен/топъл ДВГ???
Collapse
X
-
Повдигачите доколкото знам "тракат", когато е студен двигателя. Така че твоя проблем вероятно е друг. Като чета във форума, оставам с впечатление, че тракането при най-вече при студен двигател, е често срещан проблем при фиат. Някой знае ли колко горе-долу излиза като пари смяната (или ремонта ?) на хидравличните повдигачи при двата най-популярни двигателя 1,6 и 1,8 16V ?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
тракат чукат пукат все пак описваме звук и всеки сам си го определя. от опит мога да ти кажа, че повдигачите могат да лопат и на топъл и на студен и на всякакъв двигател, според зависи от маслото и това дали са износени. на мен зимата и в най-големите студове не ми тропаха, но като се постопли, маслото остаря ала-бала и взеха да тропат и на студен и на горещ двигател общо взето постоянно. смених си маслото и млъкнаха и помен няма от тях. тогава се интересувах и хит ко ме посъветва промивка на двг, но АКО Е ОТ ТЯХ! сега какво е при колегата не мога да кажа пишейки за шумове върти ми се в главата цена от окло 20 до 30 лв за повдигач, като имаш предвид, че се маха разпределителните валове и ангренажа около тях, предполагам поне 150 за труд и около 300 за повдигачи... това е. цените ми не са много точни, но лесно ще се провери колко е един повдигач и това се случва често не само на фиат, дори май при фиат държат повечко. просто това са новите технологииLancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
Fiat Bravo'97 1,6 16v
Fiat Tempra'91 1,6 mono
Коментар
-
pakumba написа:не можеш ли да определиш дали е от повдигачи? много неща ли тропат /повдигачи/ или само нещо чука?Space Star 1.9 DID
Коментар
-
моята трака само че при нниски до 2000 об , и ми казаха че имам хлабина на някой от крапаните на един от тяхPunto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
Втората......пак същата!
(_-_)______////_______(_-_)
Punto75-Вече на жената!
Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004
Коментар
-
Сега преди да пристъпиш към скъпи ремонти можеш да рискуваш с нещо сравнително по-евтино: да смениш маслото, макар че е само на 2500 км. Още повече, чукането се е появило в края на лятото, т.е. съвпада със смяната на маслото. Вярно е, че рискуваш да се набуташ с още 50-60 лв., но пък ако се окаже, че твоето масло е било менте, ще си решиш проблема.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
И аз това си мисля да направя! Но не знам какво масло да налея - и като марка и като вискозитет!? Мислех да наливам 15В40, но пък прочетох във форума, че на ДВГ с хидравл. повдигачи, не се наливало такова, а само 10В40!И аз не знам вече. Един майстор предполага, че е заминала някоя биелна втулка! Не знам! Yellow_Flash_Colorz_PDT_32Space Star 1.9 DID
Коментар
-
Няма двигател по света над 100 хил. км, на който не му е добре от 15W-40.Синтетичните и полусинтетичните имат определен ефект при ниските температури зимата- под -10градуса, но става и въпрос за двигатели със заводски хлабини, така че ако не караш гаранционна кола под 3г. - много да не ти пука от рекламните трикове на скъпите марки масла.Разлика ли?- Дрън- Дрън... :D :D :DBrava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
u_bo
КИМИ написа:Няма двигател по света над 100 хил. км, на който не му е добре от 15W-40.Синтетичните и полусинтетичните имат определен ефект при ниските температури зимата- под -10градуса, но става и въпрос за двигатели със заводски хлабини, така че ако не караш гаранционна кола под 3г. - много да не ти пука от рекламните трикове на скъпите марки масла.Разлика ли?- Дрън- Дрън... :D :D :D
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар