Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Чукане при студен/топъл ДВГ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Чукане при студен/топъл ДВГ???

    При студен и при добре загрял ДВГ се чува едно чукане. При ниски обороти 1000-1500, обаче не се чува и ДВГ работи добре. При покачване на оборотите на 2000 и нагоре, започва въпросното чукане. Чува се както отгоре, така и отдолу. При натиснат педал на съединителя, пак се чува шума. Маслото е Селениа 20 К (не знам дали е истинско или е менте), сменяно в края на август месец. Сега е на 2500 км. Ремъците и ролките също са сменяни, но са без спец. ключ. Не помня кога за пръв път го чух това чукане, но мисля че е някъде от края на лятото. Нямам загуба на динамика, колата си върви перфектно. Разхода е нормален - 11 градско. Колата е на 113000 км, мисля че са реални. Имам сервизна книжка, т.е колата е поддържана.Изчетох всички теми за "чукане...", "тропане" и т.н., но точно като моя проблем, няма. Вярно, че няма как да чуете "чаткането" на двигателя, но се надявам да ме насочите от къде да започна, защото вече ме наплашиха и искат да ми отварят целия мотор!!!
    Space Star 1.9 DID

    #2
    не можеш ли да определиш дали е от повдигачи? много неща ли тропат /повдигачи/ или само нещо чука?
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Повдигачите доколкото знам "тракат", когато е студен двигателя. Така че твоя проблем вероятно е друг. Като чета във форума, оставам с впечатление, че тракането при най-вече при студен двигател, е често срещан проблем при фиат. Някой знае ли колко горе-долу излиза като пари смяната (или ремонта ?) на хидравличните повдигачи при двата най-популярни двигателя 1,6 и 1,8 16V ?
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        тракат чукат пукат все пак описваме звук и всеки сам си го определя. от опит мога да ти кажа, че повдигачите могат да лопат и на топъл и на студен и на всякакъв двигател, според зависи от маслото и това дали са износени. на мен зимата и в най-големите студове не ми тропаха, но като се постопли, маслото остаря ала-бала и взеха да тропат и на студен и на горещ двигател общо взето постоянно. смених си маслото и млъкнаха и помен няма от тях. тогава се интересувах и хит ко ме посъветва промивка на двг, но АКО Е ОТ ТЯХ! сега какво е при колегата не мога да кажа пишейки за шумове върти ми се в главата цена от окло 20 до 30 лв за повдигач, като имаш предвид, че се маха разпределителните валове и ангренажа около тях, предполагам поне 150 за труд и около 300 за повдигачи... това е. цените ми не са много точни, но лесно ще се провери колко е един повдигач и това се случва често не само на фиат, дори май при фиат държат повечко. просто това са новите технологии
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          pakumba написа:
          не можеш ли да определиш дали е от повдигачи? много неща ли тропат /повдигачи/ или само нещо чука?
          Ами точно не мога да определя. Чува се чат-чат-чат-чат, при високи обороти и това е!Тук ходих за съвет при няколко майстори. Казват да отворим картера и да видим какво е положението. Презацепване на ремъка! Можело да е заминала някоя втулка на биелите и т.н. Никой не споменава повдигачите. А и доколкото разбрах те са саморегулиращи се.Днес сутринта на студен двигател, веднага след запалването подадох повече газ, да качи оборотите и първите 10 секунди, никакво чаткане. Но после започна отново!
          Space Star 1.9 DID

          Коментар


            #6
            моята трака само че при нниски до 2000 об , и ми казаха че имам хлабина на някой от крапаните на един от тях
            Punto 1.2 75 ELX `97 /BRC Lambda Control/-продава се на части!!
            Втората......пак същата!
            (_-_)______////_______(_-_)
            Punto75-Вече на жената!
            Третата =Ино и шес= LPG POWER STAG Stilo MW 2004

            Коментар


              #7
              Свали свещите една след друга.Така налягането в цилиндъа пада,ако е биален лагер-чукането спира, или намалява.

              Коментар


                #8
                dersi написа:
                Свали свещите една след друга.Така налягането в цилиндъа пада,ако е биален лагер-чукането спира, или намалява.
                Вадихме лулите една след друга, продължава да си трака!!!
                Space Star 1.9 DID

                Коментар


                  #9
                  Сега преди да пристъпиш към скъпи ремонти можеш да рискуваш с нещо сравнително по-евтино: да смениш маслото, макар че е само на 2500 км. Още повече, чукането се е появило в края на лятото, т.е. съвпада със смяната на маслото. Вярно е, че рискуваш да се набуташ с още 50-60 лв., но пък ако се окаже, че твоето масло е било менте, ще си решиш проблема.
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #10
                    А и ако последва ремонт- ще си "хванеш" маслото и ще го налееш пак- това е най- довро решение за неремонт...и задължително му налей масло с по- голям вискозитет- по- гъсто, филтъра не го сменяй.
                    Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                    Коментар


                      #11
                      И аз това си мисля да направя! Но не знам какво масло да налея - и като марка и като вискозитет!? Мислех да наливам 15В40, но пък прочетох във форума, че на ДВГ с хидравл. повдигачи, не се наливало такова, а само 10В40!И аз не знам вече. Един майстор предполага, че е заминала някоя биелна втулка! Не знам! Yellow_Flash_Colorz_PDT_32
                      Space Star 1.9 DID

                      Коментар


                        #12
                        Няма двигател по света над 100 хил. км, на който не му е добре от 15W-40.Синтетичните и полусинтетичните имат определен ефект при ниските температури зимата- под -10градуса, но става и въпрос за двигатели със заводски хлабини, така че ако не караш гаранционна кола под 3г. - много да не ти пука от рекламните трикове на скъпите марки масла.Разлика ли?- Дрън- Дрън... :D :D :D
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          КИМИ написа:
                          Няма двигател по света над 100 хил. км, на който не му е добре от 15W-40.Синтетичните и полусинтетичните имат определен ефект при ниските температури зимата- под -10градуса, но става и въпрос за двигатели със заводски хлабини, така че ако не караш гаранционна кола под 3г. - много да не ти пука от рекламните трикове на скъпите марки масла.Разлика ли?- Дрън- Дрън... :D :D :D
                          само не разбрах ти какво масло препоръчваш

                          Коментар


                            #14
                            Според мен жълтия Шел Хеликс 15W40 е добър. Слагал съм го на предишните си Фиати и не съм имал никакъв проблем.
                            FIAT PUNTO 1.7 TD
                            CITROEN XSARA 1.8 16V VTS EXCLUSIVE

                            Коментар


                              #15
                              Ауууу, олио наливам ама Шел повече никога. Правят го в турция. Преди имах една Мазда. Наливам Шел 15/40 и почва да трака. Махам го. Наливам FINA 15/40 и тракането изчезва. Освен това нищо хубало несъм чувал за маслата на Шел.
                              Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.

                              Коментар

                              Working...
                              X