Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на демпферна шайба на коляновия вал - Мареа TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Смяна на демпферна шайба на коляновия вал - Мареа TD100

    Здравейте, колеги ! Днес установих, че като включа климатика, или завъртя волана в крайно дясно или ляво полжение, отдясно в двигателния отсек, и покрай предно дясно колело се чува едно претракване. Тъй като очаквах демпферната шайба на коляновия вал скоро да се скапе, предполагам и по-скоро съм сигурен, че тя издава този притеснителен шум Потърсих по-конкретен отговор с търсачката, но всичко което открих бяха по-скоро хипотези. Та, една от тях ме накара да задам този въпрос, като се надявам за в бъдеще отговорите да помогнат и на други колеги. Моля само за конкретни отговори: да, това и това или не, без предполагам . Въпроса е: Като се сменя демпферната шайба на коляновия вал, трябва ли да бъдат сменени с нея и други детайли ?
    Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

    #2
    Ох това ремъчната шайба която е две части с гума посредата е нали?
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Tornado написа:
      Ох това ремъчната шайба която е две части с гума посредата е нали?
      Да, точно тя е :D
      Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

      Коментар


        #4
        Наскоро имах точно същите симптоми, като освен това всяко изгасяне на двигателя завършваше с едно метално чукане отдолу.Оказа се износена демпф .шайба на колян.вал а смяната й е бърза и лесна.Само дето цената й не е такава-155лвл
        BRAVA TD100 ELX `98

        Коментар


          #5
          bobis написа:
          Наскоро имах точно същите симптоми, като освен това всяко изгасяне на двигателя завършваше с едно метално чукане отдолу.Оказа се износена демпф .шайба на колян.вал а смяната й е бърза и лесна.Само дето цената й не е такава-155лвл
          Да, така е. Аз съм я свалял вече и знам как става, обече в друга тема ( не помня коя беше ) имаше изказване, че няк’ъв си майстор казал на колегата нещо от рода, че тя като се сменя, трябвало и други работи да се сменят и ремонта хващал окло 400 - 600 лв. Та се притеснявам да не би да съм пропуснал някоя подробност около тая смяна. Иначе няма логика да се налага да сменям и друго по колата, защото преди 6000 км. сменях ремъци и ролки, но нямах пари да сменя и тази шайба. Пък и на мен в сервиза дето ми сменяха ремъците и ролките (защото още не познавах автомобила за да си ги сменя сам ), ми казаха за тая шайба че струвала 400 лв. Та затова се замислих сериозно по въпроса. Но явно майсторите гледат да изкярят за още една шайба, особено ако разчиташ на тях да я доставят. Благодаря, колега bobis
          Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

          Коментар


            #6


            Аз имах проблем с тази шайба преди 1 година и повече - то май по точно проблема беше в майстора който установи че тя е свършила де ама както и да е Та той е завари и после станаха по големите проблеми , едни свирения на ремъци идни чудесии но просто не я запалих повече колата за да не прецакам нещо ..... Та обиколих къде ли не но колегата дето е казва тая цена от 150 лв неможах да е намеря ..... най ниското което ми предложиха беше 190 лв даже на едно място стигна и до 230 ! Та тогава нямах тези средства и трябваше да прибегна до други интервенции .... възтановяване на шайбата което струваше 60 кинта !!! доста по евтино ! пича ми е направи и засега да чукна на дърво всичко е 6 там ! ако си от пловдив ще те упътя къде да отидеш , ако не си и искаш да спестиш някой лев , търси някъде където леят каучук. просто сменят каучуковата гума вътре което всъщност не е толкова лесна работа понеже трябва да е перфектно балансирана тази шайба Дори тогава някой приятел ми разправяше че купувал чисто нова дори от динекспрес , а пък тя била дефектна пък разправии с връщането после та незнам си какво и мисля че тази цена от 400 лв която казваш е точно там ! ти си знаеш как да си решиш проблема , но мисля че някой колега от пловдив ме беше питал и той също си е беше правил там при тоя пич

            Коментар


              #7
              Демпферната шайба за JTD105 в Динекспрес - Пловдив е 190 лв (през октомври 2007).

              Коментар


                #8
                Днес си купих нова, само 248,50 лв. уж оригинална... Тази вечер ще я сменя и ще си кажа мнението за нея. Но цената зависи от производитела, надявам се тази да е качествена. На axm-auto.com са от 150 до 225 лв на различните производители.
                Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                Коментар


                  #9
                  Dido_Lyubenov написа:
                  ... Тази вечер ще я сменя и ще си кажа мнението за нея. ...
                  Е? Как у вас дела...?Как се установява за прецакана депферна шайба? Само чрез оглед на място или е нужно и демонтажа и? Възможна ли е подмяната и с нова такава,но в домашни условия
                  Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                  Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                  http://www.keepfighting.ms

                  Коментар


                    #10
                    При демонтаж на демпферна шайба изисква ли се демонтаж и на друг детайл? Имам предвид някоя ролка/обтяжна да речем/ от възлите по пистовия ремък. Това с цел по-лесно да се свали, а след това натягането на ремъка как става,ако е необходимо де?!И последно: имах шум като от "лагерна количка" и освен това,когато отпусна педала на газта и двигателя "увисне" под нормалните за свободен ход/това е за 3-4секунди/ се чува едно хлопане или дрънчене...немога да го опиша!!! Дане би това да означава износена демпферна шайба? И в сервиза се съмнявали,но пък направили оглед и според тях е читава. В БМВ форума прочетох мнение/докато търсех инфо за д.ш./ ,че дори и видимо шайбата да е наред на около 100 000км се сменя поради остаряване на материала/което е логично,заради гумата/. За съжаление след смяната на ангренаж и прилежащите му ролки , шума си остана. И остана да прегледам тази шайба,но по-обстойно...ама кво да и гледам,като е на +179 436км...
                    Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                    Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                    http://www.keepfighting.ms

                    Коментар


                      #11
                      Ако не ви затруднявам...моля дайте някви отговори на въпросите ми по-горе...!Това хлопане се чува винаги,т.е. и при студен и при топъл двигател...
                      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                      http://www.keepfighting.ms

                      Коментар


                        #12
                        Трябва да се вдигне на крик отдясно, сваля се гумата и пластмасовия капак, дето пази от пръски и шайбата се вижда- останалото е отвиване и завиване на болтчета. :D
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          Да и аз мисля, че не е толкова трудно, но след демонтажа има ли и малка вероятност нещо да не пасне. Имам предвид пистовия ремък...дали е нужно натягането му или разхлабването му,заради цялата манипулация?
                          Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
                          Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
                          http://www.keepfighting.ms

                          Коментар


                            #14
                            За да свалиш тази шайба, първо откачаш пистовия ремък после с торкс непомня кой номер развиваш четирите болта които я държат към коляновият вал.
                            Fiat Palio Weekend JTD80

                            Коментар


                              #15
                              Здравейте,И аз ще трябва да сменя тази шайба. Колата е Брава JTD105, но предполагам, че е същото.Имам няколко въпроса.1. С ключе звезда с рамо около 10 см. дали ще успея да развия болтовете ?2. Колко здраво да ги завия после ? Не е ли по-добре да се завият с пневматичен гайковерт ?3. След като отвия четирите болта кое се сваля ? Дали това, което съм оградил с червено само ИЛИ червеното и зеленото ? На последната картинка изглежда, че се се сваля всичко.4. Шайбата на шлици ли е ?5. Мога ли да карам в това състояние още ?Благодаря предварително.
                              04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                              Коментар

                              Working...
                              X