Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смяна на демпферна шайба на коляновия вал - Мареа TD100

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    1. Ако не стигат 10см добави още малко , не са зверски стегнати тези болтове. 2. С гайковерт могат лесно да се скъсат тези болчета, ако не се лъжа са 8мм така че гайковерта ще им дойде в повече.3. Развиват се 4-те болта и леко почукваш по окръжността на шайбата да отлепи, освен ако не изпадне веднага де. Но обикновено имат навика да залепват и трябва един два(понякога бая повече) удара за да отлепи и да падне.4. Не е на шлици, има една пъпка на гърба на шайбаат която влиза в един отвор в зъбното колело на ангренажа. 5. На принципа на лекарите съм, от снимки диагноза не давам че да няма после сърдити :D .

    Коментар


      #17
      Гледам една добре забравена тема, предвид елементарното и решение!Отговора по-горе на колегата е перфектен и 90% съвпада и с моето мнение.Ще допълня само малко. Първо за самото сваляне на пистовият ремък нищо не казваш, там си трябва дълго рамо за по-бързо и лесно сваляне от ролките му! Напъва се обтяжната ролка и после по обратният път.При поставянето на новата ролка аз сложих малко червен, залепващ силикон ... против саморазвиване. И последно, според мен тази ролка , на последната снимка е почти напълно приключила. Не че имам огромен опит или друго, но моята хлопаше , а нямаше нито една пукнатина. Тази на снимката е почти сцепена и може да се раздели съвсем и дори да изпадне. Аз бих сменил тази ролка. Провери цените в ахм-ауто, там цената на мене ми хареса на времето.
      Пежо 207 1.6 турбо, на Ф60 и Pipercross PK002F, но с дупка в буталото ...
      Пунто Ево 1.6 multijet ... да видим кво ще излезе ?!
      http://www.keepfighting.ms

      Коментар


        #18
        Здравейте,Смених шайбата.Колата не си я спомням толкова тиха и лека за каране.Няма никакво чукане, тракане или разтрисане при потегляне.Ето старата, която свалих:Открих много лесен начин за монтаж на ремъка (ако нямате помощник):1. Както е на крик колата със свалено колело, се подлага резервната гума под носача.2. Отпускам крика леко, колкото носача да опре във гумата под него. Идеята е да не падне колата. Ако имате трупче прескочете 1 и 2.3. Вкарвате лула 15 на обтяжната ролка.4. В другия край на лулата един шестограм.5. Напъвате обратно на часовниковата стрелка лулата (заедно с шестограма).6. Отпускате леко и подлагате шестограма да опре в носача.Така ролката е освободена и може с две ръце да се постави ремъка спокойно.Внимавайте с пръстите.
        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

        Коментар


          #19
          А аз да ти кажа как си сменям пистовият ремък на JTD сам без да вдигам колата и без да свалям гумата.Поставям ремъка навсякъде, като го оставям незакачен само за паразитната ролка защото няма борд и лесно ще се сложи ремъка.Взимам звезда 15 и го слагам на обтяжната ролка така че да стои изправен и леко навътре към колата.С една дъска около 50 см натискам ключа в другият му край колкото е възможно за да освободи ролката.После нанизвам ремъка върху паразитната ролка.Става за 2 - 3 минути.
          Bravo JTD 105 '98

          Коментар


            #20
            :D Ремъка се сваля и постявя обратно само с помоща на лула и две ръце. Правил съм го не веднъж. Не рискувам нещо не добре закеркрнечено да изтърве ролката и да ми подравни пръстите
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              На ТД 100 смяната на пистовия става за 2-3 мин. Правил съм го на пътя С вложка 15 и върток .Слагаш вложката с въртока на обтяжната ролка и я "свиваш" като въртиш обратно на часовниковата стрелка, демек теглиш (както си се нагъзил над двигателя). Не се свалят гуми и допълнителни упражнения. Откачваш стария ремък от ПАРАЗИТНАТА ролка и освобождаваш обтяжната (пускаш я). След това си гласиш новия ремък по всички шайби, освен на паразитната (както обясни колегата по-горе), стгаш пак обтяжната. Вече спокойно ремъка е хлабав, че да го закачиш на паразитната, след което си отпускаш ключа и ВОАЛА.
              Fiat Brava 1.9TD 100

              Коментар


                #22
                Два пъти го качвам сам, ремъка. Колата я оставям подпряна от едната страна само на маслен крик. Важното е да се прокара навсякъде хубаво, а паразитната ролка остава последна. Напъвате с лулата обтяжния механизъм и ремъка си отива на мястото.
                Lancia Lybra 1.9 JTD LX - италиянския мерцедес

                Коментар


                  #23
                  Година и половина, 26,000км по-късно и 180 лв. https://www.youtube.com/watch?v=dMv9...ature=youtu.behttps://www.youtube.com/watch?v=c4_A...ature=youtu.be
                  vgeorgiev написа:
                  Здравейте,Смених шайбата.Колата не си я спомням толкова тиха и лека за каране.Няма никакво чукане, тракане или разтрисане при потегляне.Ето старата, която свалих:Открих много лесен начин за монтаж на ремъка (ако нямате помощник):1. Както е на крик колата със свалено колело, се подлага резервната гума под носача.2. Отпускам крика леко, колкото носача да опре във гумата под него. Идеята е да не падне колата. Ако имате трупче прескочете 1 и 2.3. Вкарвате лула 15 на обтяжната ролка.4. В другия край на лулата един шестограм.5. Напъвате обратно на часовниковата стрелка лулата (заедно с шестограма).6. Отпускате леко и подлагате шестограма да опре в носача.Така ролката е освободена и може с две ръце да се постави ремъка спокойно.Внимавайте с пръстите.
                  04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                  Коментар


                    #24
                    Взех си по принуда БНЦ някаква от Еврото, най-евтината беше,110 или 130 кинта за 2,4. Имам повече от тези км и не е скъсана, така че може да се огледаш за такава спокойно. Поне е най-евтината
                    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                    Fiat Bravo'97 1,6 16v
                    Fiat Tempra'91 1,6 mono

                    Коментар


                      #25
                      Шайбите на 1.9 TD и JTD изглеждат различно. Може ли да се използва такава от TD на JTD ?
                      04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                      Коментар


                        #26
                        Точно за 6 месеца прецаках още една шайба. Три пъти я сменям. Това е четвърта шайба за тази кола.Предпоследната и последната са от TD100. Изглеждат еднакво, обаче скусаната е менте според мен.На тази, която сложих вчера, пише DAYKO.[img=http://s6.postimg.org/5ow2kb1f1/IMG_20150730_181629.jpg]Ето какво съм сменял от нещата задвижвани от пистовия ремък.14.08.2012 189.900 алтернатор и фрайлауф шайба.10.06.2013 204.130 демпферна шайба.05.10.2013 210.000 ремък, паразитна ролка.29.01.2015 231.000 демпферна шайба, обтяжна ролка.31.07.2015 239.400 демпферна шайба.Почвам да си мисля, че всичко започна след смяната на генератора, защото от 122,400км до 189,900км (67,500км) е нямало проблеми.След това за 49.500км три пъти сменям шайба.
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #27
                          Не съм сигурен, но мисля, че има някаква разлика в дължината на оста на алтернаторите.Ако си взел по-къс/дълъг от твоя, ремъка се усуква незабележимо малко и от там може да ти прецаква другите компоненти.
                          "Без сърца, сме просто машини"
                          Toyota Prius 1.5 Hybrid
                          EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

                          Коментар


                            #28
                            Може би не се изразих правилно. Генератор беше блокирал а шайбата му беше изхвърчала.Свалиха генератора и го дадоха за рециклиране. Шайбата му беше сменена.
                            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                            Коментар

                            Working...
                            X