Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ламбда сонда. Какво ще кажете?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ламбда сонда. Какво ще кажете?

    Свалих с един осцилоскоп сигнала от ламбда сондата, и определено си мисля че моята вече е станала "мързелива"До колкото знам фронта на импулсите трябва да е по-малък от 120msСтоиностите които виждат отгоре на всяко екранче са средна стойност, а размаха е от 0.05v до 0.9v
    Прикачени файлове
    ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
    Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

    #2
    И това

    И това
    Прикачени файлове
    ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
    Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

    Коментар


      #3
      Това от какво се получава, от зацапване ли? Един познат има автосервиз и ми каза че практикувал почистване механично с четка на сондата от нагар и боклуци и карала още доста време.
      FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
      Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

      Коментар


        #4
        Всички измервания са при обороти от 900 до 2500. При по високите обороти честотата на сигнала е по висока и смущенията повече. При обороти над 3500-4000 смущенията са толкова че нищо не се вижда.Нека който реално има представа от нещата да направи коментар (просто за да си потвърдя мнението че е за смяна).Крайната цел е - смятам да сложа ГИ и искам преди това колата да е перфектна за да станат добре настройките на ГИ и разхода да е оптимален (към Фобос съм се ориентирал)П.С. До сега никога не съм я сменявал, а карам колата вече почти 40к така че ако и преди това е била на 50-60к то значи просто и е време. Иначе нямам повишен разход, може би малко вървежа намаля.
        ex. Fiat Marea 1.6 16 - 1999
        Mazda 6 2.0 Petrol GY 2006

        Коментар


          #5
          Вчера сменях сондата..та малко неща понаучих от майстора.Пусна ми диаграма като твоята(подобна).Работеше в тесен диапазон от 460-480 mV.Правилно си направих асоциация ,че е мъртва.Когато сложихме новата диаграмата коренно се промени,като варираше от 70 mV до 800 mV.
          I like my sugar with coffee and cream

          Коментар


            #6
            Моята стои на 350-380 и направо е сдала богу дух, ще трябва да се бръкна към 150 кинта.
            --Старата ръжда любов не хваща!--
            156 sportwagon 1,9 jtd 115
            ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

            Коментар


              #7
              точноизменението трябва да е от 0,2 до 0,8 волта
              2015 Renault Megane Expression GT
              2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
              Всичко за FIAT Bravo 2007

              Коментар


                #8
                М/у другото аз съм с газов инжекцион и честно да ти кажа скапаната сонда не ми даваше,кой знае какво отражение върху разхода на газ.Доводите,които специалистите изтъкват са ,че ламбда сондата не е свързана с ГИ-система.
                I like my sugar with coffee and cream

                Коментар


                  #9
                  karpachev написа:
                  Доводите,които специалистите изтъкват са ,че ламбда сондата не е свързана с ГИ-система.
                  "специалисти"свързана е и още как
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    Аз пък като гледам диаграмите сондата е наред. Да, трябва да дава м/у 0.1 и 0.9 волта в идеалния вариант. От диаграмите ако съм ги разчел вярно тя си има размах около 0.8V. Фронта доколкото знам не е толкова критичен и е окол 200ms в случая. Сондата по принцип не е цифров източник.
                    Panda Climbing 4x4 1,2 FIRE

                    Коментар


                      #11
                      Я да питам и аз...Моята (Бош - универсал) хвърка от ~100мV до 750мV. Всичко това на празни обороти и то много нервно. Правилно ли съм и сложил мерника? На година и 2-3 месеца е... Че не е "мързелива" - ясно, но не се ли престарава? БТВ Гледах я през VISA.
                      AR 75 2.5 V6 `08.86 - Ех
                      AR 155 1.7 TS `07.93 - сиромашки тунинг, + JR, APEX, + B6 отзад - замина за скрап...
                      FIAT Tipo 1.6 `12.93 835С1.000 С АГУ тунинг - вече 2.0 TS 8V Turbo с ескрите от горната...

                      Коментар


                        #12
                        Понеже е по темата: Има ли някаква връзка с ламбдата симптома - да ми прехлопва гърнето при палене - сякъш се дави от недостатъчно гориво или бедна смес ? ... и съм нагласил една друга оригинална сонда за подмяна и ще пиша какъв е бил ефекта ... та ако няма такъв пак ще го мислим нататък отделно. Само не мога да разбера за какво са тези бързо променящи се стойности като в ръководствата на pdf някъде май пишеше, че сигнала се отчита от компютъра само по веднъж на всеки две секунди ... по спомен ... но ако греша - моля да ме поправите. Ще поровя все пак за оригиналния текст относно работата на сондата и като ми остане малко време ще го пусна преведен.
                        Брава 1,6 16V; Джанти 16-ки - по договаряне - 4 бр.:
                        http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=88126

                        Коментар


                          #13
                          Sev написа:
                          karpachev написа:
                          Доводите,които специалистите изтъкват са ,че ламбда сондата не е свързана с ГИ-система.
                          "специалисти"свързана е и още как
                          Зависи от ГИ.Някой модели ГИ ползват сигнала от ламбда сондата само за мониторинг,т.к. работата им се базира основно на данни от ЕКУ.то на колата,но то определено ползва сигнала от ламбдата,та макар и не пряка връзка ламбда сондата има голямо значение за разхода и в крайна сметка чрез нея се определя сместа.
                          Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                          Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                          Коментар


                            #14
                            dudulia написа:
                            Зависи от ГИ.Някой модели ГИ ползват сигнала от ламбда сондата само за мониторинг,т.к. работата им се базира основно на данни от ЕКУ.то на колата,но то определено ползва сигнала от ламбдата,та макар и не пряка връзка ламбда сондата има голямо значение за разхода и в крайна сметка чрез нея се определя сместа.
                            не врат, ами шия :D
                            2015 Renault Megane Expression GT
                            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                            Всичко за FIAT Bravo 2007

                            Коментар


                              #15
                              dudulia написа:Зависи от ГИ.Някой модели ГИ ползват сигнала от ламбда сондата само за мониторинг,т.к. работата им се базира основно на данни от ЕКУ.то на колата,но то определено ползва сигнала от ламбдата,та макар и не пряка връзка ламбда сондата има голямо значение за разхода и в крайна сметка чрез нея се определя сместа. не врат, ами шия
                              съгласен съм ,че сондата има голямо зна4ение за разхода,но при мен това не беше съвсем така,защото съм я засичал 7,5 газ на 100 км.Откакто съм я сменил не съм патувал на дълго и нямам впечатления...
                              I like my sugar with coffee and cream

                              Коментар

                              Working...
                              X