Алтернаторът не зарежда, смених четките с релето, но продължава да няма зарядно напрежение на клемите на акумулатора. Алтернаторът е Magneti Marelli. Какъв може да е проблема?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алтернаторът не зарежда!
Collapse
X
-
Ако искаш да си сигурен че алтернатора работи го пробвай "на сухо" - т.е. свален от колата (или на място): откачаш всички клеми от него, подаваш му маса на копуса и +12волта на подмагнитващата клема и като го завъртиш на ръка от + трябва да излиза ток - можеш да го установиш с мултимер. Ако работи виж кабелите и релето - друго няма.Ако не, а си сменил плочката - сори майна - най вероятно прекъснат статор или нещо плчката не е сложена добре.Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...
Коментар
-
Алтернаторът ....
Четките с плочката сам си ги сменях, снощи в "час-пик" в центъра в най-големия снеговалеж... Ама какво да се прави колата беше останала без грам ток. Но в крайна сметка я дръпнахме до вкъщи. Червеният (+) проводник го мерих - не е прекъснат от алтернатора до акумулатора. По-страшното е сега че стана и нещо на таблото (то е цифрово). Със зареден акумулатор, лявата част на таблото (скоростомерът, оборотомер,ниво на гориво,...) изобщо ги няма....Иначе колата си пали, обороти в норма, но таблото го няма....
Коментар
-
И аз имах проблем с алтернатора, даже беше една от първите теми в новия форум. След като и аз сам си смених плочката, сега положението е следното: В повечето случаи си работи нормално, но примерно веднъж на 5 паленета не зарежда въобще. Освен, че меря напрежението, незареждането личи по лампата на ABSa и по шума в радиото. Открих, че се оправя след еднократно изфорсиране до около 4000 об мин. Не знам преди смяната на плочката дали е било същото.
Коментар
-
Yavor написа:Ако искаш да си сигурен че алтернатора работи го пробвай "на сухо" - т.е. свален от колата (или на място): откачаш всички клеми от него, подаваш му маса на копуса и +12волта на подмагнитващата клема и като го завъртиш на ръка от + трябва да излиза ток - можеш да го установиш с мултимер. Ако работи виж кабелите и релето - друго няма.Ако не, а си сменил плочката - сори майна - най вероятно прекъснат статор или нещо плчката не е сложена добре.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар