оборотите на мотора падат при по-ниска температура от работнататака че чети във форума и търси проблемите- термостат- датчик на перката (може и бушон да е)- датчик за таблото (няма общо с перката, но поне ще знаеш по-точно каква е температерата на двигателя)
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Перката на радиатора не работи
Collapse
X
-
Re: Перката на радиатора не работи
Fullscreen написа:Перката на радиатора не се включва. Нито една от двете.
Коментар
-
Стига сте набеждавали термостата !!! Ако не затваря, стрелката на термометъра никога няма да стигне и до първото деление, ако навън не е поне 40’. И аз карам такава кола, и при мен се включват вентилаторите само когато е много горещо навън. И ми държи температурата на първото деление с работещ термостат. Тоест около 75’ - 80’ . Това е дизелов двигател, и е нормално да държи по- ниски температури от бензиновите. Просто работната температура на дизеловите двигатели е по-ниска. Служебното Пежо, което карам също е дизел и вентилаторите включват на около 85’ , а термостата отваря на около 80’. Другото с което не се съобразявате е прекрасната охладителна система на Фиат, която при сегашните температури навън успява да охлади достатъчно без да се включват вентилаторите. Колега, загрей двигатела до средното деление на термометъра, и виж дали се развъртат вентилаторите. За да разбереш дали отваря термостата, провери дали загрява радиатора като стрелката мине първото тънко деление (първото тънко отдолу нагоре), и дали загрява преди още да е отлепила стрелката на термометъра, за да разбереш дали затваря.Ето ти и разположението на бушоните. Тези за вентилаторите са отбелязани с бука В, намират се при двигатела над спирачната помпа с ABS-a. Ако нещо не ти е ясно, изпрати ми ЛС.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:Това е дизелов двигател, и е нормално да държи по- ниски температури от бензиновите. Просто работната температура на дизеловите двигатели е по-ниска.
Коментар
-
Да, ама колегата кара TD100, като моята. Затова се осмеляам да му дам тия съвети. При мен е така като съм го описал, и съм сигурен че всико е 6. Температурата ми стига до средното деление само в големите жеги при включен кломатик, ако работи на място, или ако я карам със 160 - 180, пак в голяма жега и климатик. Ако не работи термостат, зимата няма да загрява толкова, че да го хване термометъра, освен с яко газ. На един приятел му набедихме термометъра на Аудито, защото не отлепяше изобщо, а се оказа термостат. Ако не затваря термостата няма стопляне тоя двигател през зимата. Ако пък не отваря... ще му загрява доста над средното деление, и то доста бързо. Много е вероятно да има лош контакт на бушона, защото е до акмулатора, а там е доста вероятно да се получи окис, или да се е прецакал датчика на радиатора. Но нека първо да се увери, че наистина има някъкъв проблем, пък ние ще му помогнем да го отстрани ( е, надявам се да помогнем ) P.S.: За съжаление няма обозначени температури на на термометъра ми, а само деления, и има вероятност да са съм с малка грешка в градусите, но... общо взето това е положението. И друг пример : Лада Самара работи при темп. около 100’. Ако опиташ да караш с вода вместо антифриз... става кофти - кипва и я изхвърля :DОсновния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Колеги имам един въпрос при кое деление на стрелката включва перката, защото моята вдигна 1-2 милиметра над средата и не включи нищо, моля някой да каже, защото едната букса на радиатора беше счупена и я правих сам притеснява ме да не е още нещо.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
-
Благодаря много на всички и найвече на колегата Dido_Lyubenov!Сега нямам много време но почивните дни ще проверя дали радиатора загрява и как са бушоните, въпреки че скоро ги гледах и бяха здрави. Но може да е някоя зацапана клема на бушона.П.С. Опитах да проверя дали има напрежение в куплонга който отива до ел. мотора на перката и на едната имаше 0.9 V, а на другата 0. Това става малко преди стрелката да достигне средата. Доста време почаках но не се вдигна повече и се отказах.`99 FIAT Marea Weekend 100TD
Коментар
-
van_dal написа:Колеги имам един въпрос при кое деление на стрелката включва перката, защото моята вдигна 1-2 милиметра над средата и не включи нищо, моля някой да каже, защото едната букса на радиатора беше счупена и я правих сам притеснява ме да не е още нещо.Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.
Коментар
-
Dido_Lyubenov написа:van_dal написа:Колеги имам един въпрос при кое деление на стрелката включва перката, защото моята вдигна 1-2 милиметра над средата и не включи нищо, моля някой да каже, защото едната букса на радиатора беше счупена и я правих сам притеснява ме да не е още нещо.--Старата ръжда любов не хваща!--
156 sportwagon 1,9 jtd 115
ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар