Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Перката на радиатора не работи

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    #16
    оборотите на мотора падат при по-ниска температура от работнататака че чети във форума и търси проблемите- термостат- датчик на перката (може и бушон да е)- датчик за таблото (няма общо с перката, но поне ще знаеш по-точно каква е температерата на двигателя)
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #17
      Re: Перката на радиатора не работи

      Fullscreen написа:
      Перката на радиатора не се включва. Нито една от двете.
      Колега, в схемите с 2 перки, на първа степен работят и двете , свързани последователно, а на втората, бързата степен, работят и двете, свързани успоредно. Така че ако имаш проблем с някоя перка, първа степен няма да ти работи, а на втора ще се включи само другата перка на висока скорост. А за да се включи високата скорост, стрелката трябва да иде доста нагоре, ако показва коректно.

      Коментар


        #18
        Стига сте набеждавали термостата !!! Ако не затваря, стрелката на термометъра никога няма да стигне и до първото деление, ако навън не е поне 40’. И аз карам такава кола, и при мен се включват вентилаторите само когато е много горещо навън. И ми държи температурата на първото деление с работещ термостат. Тоест около 75’ - 80’ . Това е дизелов двигател, и е нормално да държи по- ниски температури от бензиновите. Просто работната температура на дизеловите двигатели е по-ниска. Служебното Пежо, което карам също е дизел и вентилаторите включват на около 85’ , а термостата отваря на около 80’. Другото с което не се съобразявате е прекрасната охладителна система на Фиат, която при сегашните температури навън успява да охлади достатъчно без да се включват вентилаторите. Колега, загрей двигатела до средното деление на термометъра, и виж дали се развъртат вентилаторите. За да разбереш дали отваря термостата, провери дали загрява радиатора като стрелката мине първото тънко деление (първото тънко отдолу нагоре), и дали загрява преди още да е отлепила стрелката на термометъра, за да разбереш дали затваря.Ето ти и разположението на бушоните. Тези за вентилаторите са отбелязани с бука В, намират се при двигатела над спирачната помпа с ABS-a. Ако нещо не ти е ясно, изпрати ми ЛС.
        Прикачени файлове
        Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

        Коментар


          #19
          Dido_Lyubenov написа:
          Това е дизелов двигател, и е нормално да държи по- ниски температури от бензиновите. Просто работната температура на дизеловите двигатели е по-ниска.
          Специално за ЖТД двигателя не стоят така нещата. Термостатът отваря м/у 86 и 90, перките включват към 97 градуса, а конкретно за моя двигател съм виждал снимка когато работи и е вързан с диагностична апаратура; температура на охлаждащата течност - 86.5 градуса. Стрелката ми винаги седи точно на средата, независимо от условията, а не на първото деление.

          Коментар


            #20
            Да, ама колегата кара TD100, като моята. Затова се осмеляам да му дам тия съвети. При мен е така като съм го описал, и съм сигурен че всико е 6. Температурата ми стига до средното деление само в големите жеги при включен кломатик, ако работи на място, или ако я карам със 160 - 180, пак в голяма жега и климатик. Ако не работи термостат, зимата няма да загрява толкова, че да го хване термометъра, освен с яко газ. На един приятел му набедихме термометъра на Аудито, защото не отлепяше изобщо, а се оказа термостат. Ако не затваря термостата няма стопляне тоя двигател през зимата. Ако пък не отваря... ще му загрява доста над средното деление, и то доста бързо. Много е вероятно да има лош контакт на бушона, защото е до акмулатора, а там е доста вероятно да се получи окис, или да се е прецакал датчика на радиатора. Но нека първо да се увери, че наистина има някъкъв проблем, пък ние ще му помогнем да го отстрани ( е, надявам се да помогнем ) P.S.: За съжаление няма обозначени температури на на термометъра ми, а само деления, и има вероятност да са съм с малка грешка в градусите, но... общо взето това е положението. И друг пример : Лада Самара работи при темп. около 100’. Ако опиташ да караш с вода вместо антифриз... става кофти - кипва и я изхвърля :D
            Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

            Коментар


              #21
              Колеги имам един въпрос при кое деление на стрелката включва перката, защото моята вдигна 1-2 милиметра над средата и не включи нищо, моля някой да каже, защото едната букса на радиатора беше счупена и я правих сам притеснява ме да не е още нещо.
              --Старата ръжда любов не хваща!--
              156 sportwagon 1,9 jtd 115
              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

              Коментар


                #22
                Благодаря много на всички и найвече на колегата Dido_Lyubenov!Сега нямам много време но почивните дни ще проверя дали радиатора загрява и как са бушоните, въпреки че скоро ги гледах и бяха здрави. Но може да е някоя зацапана клема на бушона.П.С. Опитах да проверя дали има напрежение в куплонга който отива до ел. мотора на перката и на едната имаше 0.9 V, а на другата 0. Това става малко преди стрелката да достигне средата. Доста време почаках но не се вдигна повече и се отказах.
                `99 FIAT Marea Weekend 100TD

                Коментар


                  #23
                  van_dal написа:
                  Колеги имам един въпрос при кое деление на стрелката включва перката, защото моята вдигна 1-2 милиметра над средата и не включи нищо, моля някой да каже, защото едната букса на радиатора беше счупена и я правих сам притеснява ме да не е още нещо.
                  Виж това http://www.fiat-bg.org/index.php?opt...d=34&Itemid=63 , средното деление на термометъра е 90’ .
                  Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                  Коментар


                    #24
                    Dido_Lyubenov написа:
                    van_dal написа:
                    Колеги имам един въпрос при кое деление на стрелката включва перката, защото моята вдигна 1-2 милиметра над средата и не включи нищо, моля някой да каже, защото едната букса на радиатора беше счупена и я правих сам притеснява ме да не е още нещо.
                    Виж това http://www.fiat-bg.org/index.php?opt...d=34&Itemid=63 , средното деление на термометъра е 90’ .
                    Мерси колега дано да работи както трябва....
                    --Старата ръжда любов не хваща!--
                    156 sportwagon 1,9 jtd 115
                    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                    Коментар

                    Working...
                    X