Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Климатик и климатроник

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Климатик и климатроник

    С Марея уикенд с климатроник съм. Звучи малко глупаво, но не знам достатъчно ясно каква е разликата между климатика и климатроника. С второто се регулират градусите, само това ли е? Ще съм благодарен да ми го разясните.
    FIAT Marea Weekend 1.8 бензин/газ 115 к. с. 1997 г.

    #2
    Не само градусите ами има и два датчика за отчитане на външната и вътрешна температура както и клапите които смесват въздуха за купето се управляват по ел.път.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Ахам, климатроника регулира температурата посредством датчици. Зотова може да си пуснал на "топло" и от решетките да ти духа студено. Не е развалено парното, просто климатроника иска да докара зададената температура. Малко е досадно, според мен, когато му дадеш 28 градуса и от решетките ти задуха студ, но това означава, че в купето температурата е по-висока от зададената...
      Shit happens, sometimes...
      Tipo 1.4i.e. '92 - вече смъртно ранено
      Marea 1.8 HLX - червена като аватара

      Коментар


        #4
        Re: Климатик и климатроник

        mesi написа:
        С Марея уикенд с климатроник съм.
        С Марея уикенд с полуавтоматичен климатик си. На баш-климатроника ръчно управляваш само градусите, А всичко останало е автоматично, включително колко, с каква температура, и откъде да духа въздуха - решава ЕКУ. Освен ако не изключиш автоматичния режим.

        Коментар


          #5
          Аз несъм много наясно,ама климатроника майче и охлажда на същия принцип на който отоплява,а климатика не охлажда.Така поне съм чул
          Fiat Tipo
          Corsa b комби !

          Коментар


            #6
            pecata написа:
            Аз несъм много наясно,ама климатроника майче и охлажда на същия принцип на който отоплява,а климатика не охлажда.Така поне съм чул
            Не го слушай повече за нищо този, който ти е казал подобно нещо
            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

            Коментар


              #7
              pecata написа:
              Аз несъм много наясно,ама климатроника майче и охлажда на същия принцип на който отоплява,а климатика не охлажда.Така поне съм чул
              Айде да те просветля, че ще си идеш неук.Значи: Автомобилните климатици и климатроници не ОТОПЛЯВАТ - те само ОХЛАЖДАТ. Всичко останало е функция на смесителите на въздух
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                jenshen73 написа:
                pecata написа:
                Аз несъм много наясно,ама климатроника майче и охлажда на същия принцип на който отоплява,а климатика не охлажда.Така поне съм чул
                Айде да те просветля, че ще си идеш неук.Значи: Автомобилните климатици и климатроници не ОТОПЛЯВАТ - те само ОХЛАЖДАТ. Всичко останало е функция на смесителите на въздух
                Дай и аз да те просветля, карах деу мусо джип с климатроник и почваше да духа топло още при запалването на двигателя, климатроника беше и за топло и за студено нямаше нагреватели, а при фиатките не знам как е.
                --Старата ръжда любов не хваща!--
                156 sportwagon 1,9 jtd 115
                ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                Коментар


                  #9
                  Аз все си го представям, че климатроника е направен на принципа на инверторните климатици. Не знам дали съм прав. За това може да почне да духа топло веднага според мен.Много интересно стана, някой който наистина знае да каже. А за обикновеният климатик е ясно - има си радиатор за парното, има си изпарител за климатика (пак като радиатор изглежда де) като при хладилника.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    На приятел с климатроник Ауди А4 му се прецака компресора преди година и то през зимата.Е без този компресор нямаше парно в колата и яко псуваше,че не си е взел кола с климатик.Цената на компресорчето беше 930 ^,ама на студ не се издържа и ги плати,като поп :D Та по пътя на логиката си мисля,че това чудо и топли и охлажда,освен ако в началото компа не прави някакъв тест и като види ,че не работи да блокирва всичко.
                    Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                    Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                    Коментар


                      #11
                      Ами незнам колега на комшията ми вектрата му може да включиш да ти духа топло без да ти варти агрегат с две думи може да си изключиш климатроника и да включиш парното май бешя някакъв еко режим
                      Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

                      Коментар


                        #12
                        Искам да задам един такъв въпрос. Какъв е смисъла да работи допълнително устройство (за отопление), товарещо двигателя и респективно увеличаващо разхода, при положение, че в случая топлината е "остатъчен продукт" от работата на мотора? Искаме или не то топлото си го има. Защо да не го използваме?
                        Alfa 159 SW 2.4 Ti
                        Fiat Marea '99 1.6 16V ELX
                        "...внимавай че тези италиански кочини много вървят."

                        Коментар


                          #13
                          Ами колега на пасата на един мой приятел не може да включиш да ти духа топло без да включиш климатроника.Ама незнам дали има допълнително устройство(за отопление) или използва топлината от двигатела.
                          Fiat Bravo 1.4 12v Turbo Makaron

                          Коментар


                            #14
                            То ще излезе, че си е точно инверторен климатик. Зимата няма проблема със замръзването на външното тяло, защото радиатора на климатика е до този за охлаждане на колата и му е винаги топло.
                            Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                            Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                            Коментар


                              #15
                              Както някой вече писаха доста на тя тема, климатроник е запазена марка на Ауди-Фолксваген. На нашите автомобили има упрвляем климаик. Взема си топло от двигатела, а студено от компресора. Зимата затопля много бързо, зщото има подгревни свещи за антивриза, и след около минута работа на двигатела започва да духа топло. Има съответно две клапи и електронен регулатор за оборотите на вентилатора, който обдухва купето. С тяхна помощ регулира температурата в купето, и избира най-икономичния режим на работа на климатика.
                              Основния закон на овчедушието е, че когато всеки си трае и се скатава, с течение на времето всички се оказват под ножа.

                              Коментар

                              Working...
                              X