Доста съм се ровил из ФОРУМА, но никъде не намерих отговор как се измерва налягането на бензиновата помпа - при работещ двигател или при включен контактен ключ т.е. помпата върти, но двигателя не е запален.Знам, че помпата вдига налягане ->3 атм., но са различни показанията при работещ -.3 атм и наработещ двигател, където налягането е 3,5 атм.От регулатора на налягането има възможност за регулиране на налягането след махането на пломбата.Двигателят ми е:159А4046
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Как се измерва налягането на бензиновата помпа
Collapse
X
-
Свързва се манометър на входа на горивната шина.1.При неработещ ДВГ се байпасира релето на горивната помпа-налягането трябва да е 2.5-3.0 бар.2.При работещ ДВГ на празен ход-налягането е с~0.5 бар. по-ниско от 1.,откача се маркуча за вакума към регулатора и се запушва,налягането се повишава с ~0.5 бар=2.5-3.0 бар.,закача се вакума- налягането се понижава с ~0.5 бар.Ако тези стойности не могат да бъдат постигнати,се прави проверка за минимално и максимално налягане:1. Прищипва се за кратко маркуча за обратното гориво,ако налягането достига нормални стойности,неизправен е регулатора,помпата,или има изпускаща/и дюзи.2.Прищипва се за кратко маркуча за обратното гориво,налягането достига стойнос 5-6 бар.,ДВГ в повечето случаи угасва от богатата смес,ако проверката се прави на празен ход,с байпасиране на релето,при достигане на тези стойности ,се действа бързо и внимателно-от високото налягане може да се спукат маркучите/особено ако са стари и напукани/ и се товари излишно помпата.Ex. Grande Punto Driver
-
Благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз си настроих налягането при работещ двигател на 3 атм. Като го изфорсирам стига до 3,5 атм. Така настроено налягане си мисля, че колата е с една идея по-динамична. Искам да питам по-високото налягане вреди ли на бензиновата помпа и на дюзите?Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката
Коментар
-
vesko.t написа:0.5 в повече няма отрицателни последици-може да се приеме в рамките на толеранса-леко завишен разход и леко по-пъргава...
Коментар
-
vesko.t написа:@stanimirxxxПомпата работи постоянно при запален ДВГ, излишното гориво се връща по линията за обратно гориво.
Коментар
-
galev написа:Благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз си настроих налягането при работещ двигател на 3 атм. Като го изфорсирам стига до 3,5 атм. Така настроено налягане си мисля, че колата е с една идея по-динамична. Искам да питам по-високото налягане вреди ли на бензиновата помпа и на дюзите?Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.
Коментар
-
Искам да отговоря на въпроса на stanimirxxx. Колега, при завъртане на контактния ключ помпата включва и след 3-4 секунди изключва до достигане на налягане. При запалване на двигателя помпата трябва да върти постоянно и да прави налягане в границите 2,5-3,0 атм/бар. Включи си един манометър, надявам се знаеш къде и си го измери. Моя съвет по отношение на твоята кола е: причината е от стъпковото моторче. Свали го, мисля, че има тема как се почиства. Аз имах подобни проблеми- почистих го с WD40. Нямате си напредстава колко е ВАЖНО да работи НОРМАЛНО стъпковото моторче. Щом не може да се изфорсира двигателя аз давам 3 вариянта:1. недостатъчен дебит на гориво, вследствие запушване на дюза или бензинов филтър. Измери си ДЕБИТА на горивото.2. Провери си гърнетата и катализатора ако имаш. При мен средното гърне беше образувало ТАПА и въобще не вървеше тая кола.3. Провери си свещите и особено кабелите на тъмно да не са станали на ДИСКОТЕКА.Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката
Коментар
-
galev написа:Искам да отговоря на въпроса на stanimirxxx. Колега, при завъртане на контактния ключ помпата включва и след 3-4 секунди изключва до достигане на налягане. При запалване на двигателя помпата трябва да върти постоянно и да прави налягане в границите 2,5-3,0 атм/бар. Включи си един манометър, надявам се знаеш къде и си го измери. Моя съвет по отношение на твоята кола е: причината е от стъпковото моторче. Свали го, мисля, че има тема как се почиства. Аз имах подобни проблеми- почистих го с WD40. Нямате си напредстава колко е ВАЖНО да работи НОРМАЛНО стъпковото моторче. Щом не може да се изфорсира двигателя аз давам 3 вариянта:1. недостатъчен дебит на гориво, вследствие запушване на дюза или бензинов филтър. Измери си ДЕБИТА на горивото.2. Провери си гърнетата и катализатора ако имаш. При мен средното гърне беше образувало ТАПА и въобще не вървеше тая кола.3. Провери си свещите и особено кабелите на тъмно да не са станали на ДИСКОТЕКА.
Коментар
-
Колега, само не разбрах как махаш бензиновия маркуч, когато двигателя работи? Кой ще захранва дюзата с гориво Предполагам тази операция я извършваш на газ, НО в такъв случай помпата не трябва да върти. Може би за това ти е изгоряла и предната помпа. За моноинжекция, когато се минава на гас е елементарно. Ако си с ел. блок- при старите модели ключето, който ДВГ пали на бензин и след това обръща на газ се слага едно реле, за да ти изключи помпата. Това е задължително иначе изгаря помпата. Измери с някой манометър налягането на помпата. Аз използвах тройника с манометъра на крачна помпа. Помпата трябва да подава постоянно гориво, където регулатора на налягане прави 2,5-3,0 атм./бар и връща горивото обратно в резервоара. Можеш да провериш също дали се връща гориво в резервоара, като откачиш мъркучето, което влиза в резервоара да не се е запушило.Щом си сменял вече помпата значи, че не ти е запушен смукателя от мизерията в резервоата. Провери си ел. връзките дали правилно си я закачил.Не можах да разбера тези проблеми само на бензин ли са, а на газ колата как се държи?Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката
Коментар
-
galev написа:Колега, само не разбрах как махаш бензиновия маркуч, когато двигателя работи? Кой ще захранва дюзата с гориво Предполагам тази операция я извършваш на газ, НО в такъв случай помпата не трябва да върти. Може би за това ти е изгоряла и предната помпа. За моноинжекция, когато се минава на гас е елементарно. Ако си с ел. блок- при старите модели ключето, който ДВГ пали на бензин и след това обръща на газ се слага едно реле, за да ти изключи помпата. Това е задължително иначе изгаря помпата. Измери с някой манометър налягането на помпата. Аз използвах тройника с манометъра на крачна помпа.Не можах да разбера тези проблеми само на бензин ли са, а на газ колата как се държи?
Коментар
-
Ако са ти дали някаква гаранция за помпата им я върни. Пък мой съвет е ако колата ти върви идеално на газ си я карай на газ, че с тези цени на бензините..... При теб е по-лесно, защото инжектора ти се намира на (карбуратора), т.е. по-далеч от горивната камера и няма опасност от запушване, докато при мене аз съм със пълна инжекция и инжекторите се намират на входа на горивната камера и има опасност да се запушат от газта, понеже няма кой да ги охлажда и затова се пали на бензин->газ->бензин->спиране на ДВГ.Аз имах една стара лада на газ, където резервоара се беше пробил от ръжда :D :D Зима и лято съм си я палил винаги на газ.Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката
Коментар
-
galev написа:Ако са ти дали някаква гаранция за помпата им я върни. Пък мой съвет е ако колата ти върви идеално на газ си я карай на газ, че с тези цени на бензините..... При теб е по-лесно, защото инжектора ти се намира на (карбуратора), т.е. по-далеч от горивната камера и няма опасност от запушване, докато при мене аз съм със пълна инжекция и инжекторите се намират на входа на горивната камера и има опасност да се запушат от газта, понеже няма кой да ги охлажда и затова се пали на бензин->газ->бензин->спиране на ДВГ.Аз имах една стара лада на газ, където резервоара се беше пробил от ръжда :D :D Зима и лято съм си я палил винаги на газ.
Коментар
-
galev написа:Ако са ти дали някаква гаранция за помпата им я върни. Пък мой съвет е ако колата ти върви идеално на газ си я карай на газ, че с тези цени на бензините..... При теб е по-лесно, защото инжектора ти се намира на (карбуратора), т.е. по-далеч от горивната камера и няма опасност от запушване, докато при мене аз съм със пълна инжекция и инжекторите се намират на входа на горивната камера и има опасност да се запушат от газта, понеже няма кой да ги охлажда и затова се пали на бензин->газ->бензин->спиране на ДВГ.Аз имах една стара лада на газ, където резервоара се беше пробил от ръжда :D :D Зима и лято съм си я палил винаги на газ.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар