Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Как се измерва налягането на бензиновата помпа

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Как се измерва налягането на бензиновата помпа

    Доста съм се ровил из ФОРУМА, но никъде не намерих отговор как се измерва налягането на бензиновата помпа - при работещ двигател или при включен контактен ключ т.е. помпата върти, но двигателя не е запален.Знам, че помпата вдига налягане ->3 атм., но са различни показанията при работещ -.3 атм и наработещ двигател, където налягането е 3,5 атм.От регулатора на налягането има възможност за регулиране на налягането след махането на пломбата.Двигателят ми е:159А4046
    Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката

    #2
    Свързва се манометър на входа на горивната шина.1.При неработещ ДВГ се байпасира релето на горивната помпа-налягането трябва да е 2.5-3.0 бар.2.При работещ ДВГ на празен ход-налягането е с~0.5 бар. по-ниско от 1.,откача се маркуча за вакума към регулатора и се запушва,налягането се повишава с ~0.5 бар=2.5-3.0 бар.,закача се вакума- налягането се понижава с ~0.5 бар.Ако тези стойности не могат да бъдат постигнати,се прави проверка за минимално и максимално налягане:1. Прищипва се за кратко маркуча за обратното гориво,ако налягането достига нормални стойности,неизправен е регулатора,помпата,или има изпускаща/и дюзи.2.Прищипва се за кратко маркуча за обратното гориво,налягането достига стойнос 5-6 бар.,ДВГ в повечето случаи угасва от богатата смес,ако проверката се прави на празен ход,с байпасиране на релето,при достигане на тези стойности ,се действа бързо и внимателно-от високото налягане може да се спукат маркучите/особено ако са стари и напукани/ и се товари излишно помпата.
    Ex. Grande Punto Driver

    Коментар


      #3
      Благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз си настроих налягането при работещ двигател на 3 атм. Като го изфорсирам стига до 3,5 атм. Така настроено налягане си мисля, че колата е с една идея по-динамична. Искам да питам по-високото налягане вреди ли на бензиновата помпа и на дюзите?
      Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката

      Коментар


        #4
        0.5 в повече няма отрицателни последици-може да се приеме в рамките на толеранса-леко завишен разход и леко по-пъргава...
        Ex. Grande Punto Driver

        Коментар


          #5
          vesko.t написа:
          0.5 в повече няма отрицателни последици-може да се приеме в рамките на толеранса-леко завишен разход и леко по-пъргава...
          Колега и аз имам едно въпросче: при работещ двигател помпата постоянно ли трябва да качва гориво или не. В събота купих една нова, но тя тръгва спира тръгва спира т.е. работи на етапи Резултата е : колата няма мощност ,на ниски обороти гасне, а на високи неможе да се изфорсира. Абе направо ми умря колата, а забравих Пунто е

          Коментар


            #6
            @stanimirxxxПомпата работи постоянно при запален ДВГ, излишното гориво се връща по линията за обратно гориво.За да си сигурен за новата помпа, провери захранването и релето за помпата.
            Ex. Grande Punto Driver

            Коментар


              #7
              vesko.t написа:
              @stanimirxxxПомпата работи постоянно при запален ДВГ, излишното гориво се връща по линията за обратно гориво.
              Значи помпата върти постоянно, но не хвърля бензина постоянно. Явно помпата е менте, казах им аз, а те - проблема не бил в нея. Преди извесно време купих една от италианеца 2 употреба, но тя изкара поне 1 седмица. Еи какви боклуци продават, вече незнаеш откъде да си купиш нещо читаво.
              Прикачени файлове

              Коментар


                #8
                galev написа:
                Благодаря ти за изчерпателния отговор. Аз си настроих налягането при работещ двигател на 3 атм. Като го изфорсирам стига до 3,5 атм. Така настроено налягане си мисля, че колата е с една идея по-динамична. Искам да питам по-високото налягане вреди ли на бензиновата помпа и на дюзите?
                Не вреди... и не помага- на системата е достатъчно налягане 2- 2.5 атм., всичкото нагоре се връща пак в кошницата на помпата, ако ще да са и 20 атм.- няма да бяга повече. :D
                Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                Коментар


                  #9
                  Искам да отговоря на въпроса на stanimirxxx. Колега, при завъртане на контактния ключ помпата включва и след 3-4 секунди изключва до достигане на налягане. При запалване на двигателя помпата трябва да върти постоянно и да прави налягане в границите 2,5-3,0 атм/бар. Включи си един манометър, надявам се знаеш къде и си го измери. Моя съвет по отношение на твоята кола е: причината е от стъпковото моторче. Свали го, мисля, че има тема как се почиства. Аз имах подобни проблеми- почистих го с WD40. Нямате си напредстава колко е ВАЖНО да работи НОРМАЛНО стъпковото моторче. Щом не може да се изфорсира двигателя аз давам 3 вариянта:1. недостатъчен дебит на гориво, вследствие запушване на дюза или бензинов филтър. Измери си ДЕБИТА на горивото.2. Провери си гърнетата и катализатора ако имаш. При мен средното гърне беше образувало ТАПА и въобще не вървеше тая кола.3. Провери си свещите и особено кабелите на тъмно да не са станали на ДИСКОТЕКА.
                  Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката

                  Коментар


                    #10
                    galev написа:
                    Искам да отговоря на въпроса на stanimirxxx. Колега, при завъртане на контактния ключ помпата включва и след 3-4 секунди изключва до достигане на налягане. При запалване на двигателя помпата трябва да върти постоянно и да прави налягане в границите 2,5-3,0 атм/бар. Включи си един манометър, надявам се знаеш къде и си го измери. Моя съвет по отношение на твоята кола е: причината е от стъпковото моторче. Свали го, мисля, че има тема как се почиства. Аз имах подобни проблеми- почистих го с WD40. Нямате си напредстава колко е ВАЖНО да работи НОРМАЛНО стъпковото моторче. Щом не може да се изфорсира двигателя аз давам 3 вариянта:1. недостатъчен дебит на гориво, вследствие запушване на дюза или бензинов филтър. Измери си ДЕБИТА на горивото.2. Провери си гърнетата и катализатора ако имаш. При мен средното гърне беше образувало ТАПА и въобще не вървеше тая кола.3. Провери си свещите и особено кабелите на тъмно да не са станали на ДИСКОТЕКА.
                    Колега да те питам, понеже виждам, че ти си по-навътре в нещата. Та значи колата се кара предимно на газ. До преди 2 месеца, когато все още си работеше старата помпа, минех ли от газ на бензин, колата направо се изстрелваше, в смисъл, че си работеше перфектно на бензин. Не съм я оставял да светне лампата на резервата и в седмицата около 20-30км минавах на бензин за профилактика. Но откакто сдаде багажа помпата, стана страшно. Купих от италианеца една 2 употреба, със слагането тя взе да подвийва, но колата си проработи перфектно, само, че изкара 1 седмица. Онзи ден отидох в магазин на Фиат, взех чисто нова и ефекта беше, че колата беше трагедия, бях го описал случая по-нагоре. Откачих маркуча, който подава горивото, закачих на негово място друг с едно шише на края, за да видя въобще при работещ мотор дали се качва гориво. Значи помпата въртеше постоянно, а бензина излизаше на пресекулки. Та въпроса ми е: това нормално ли е или бензина трябва да се подава постоянно. Знам, че само на контакт помпата завърта и спира, но при работещ мотор и въртяща постоянно помпа, според мен и бензина би трябвало да се качва постоянно, а пък излишния нали се връща обратно в резервоара. Благодаря предварително

                    Коментар


                      #11
                      Колега, само не разбрах как махаш бензиновия маркуч, когато двигателя работи? Кой ще захранва дюзата с гориво Предполагам тази операция я извършваш на газ, НО в такъв случай помпата не трябва да върти. Може би за това ти е изгоряла и предната помпа. За моноинжекция, когато се минава на гас е елементарно. Ако си с ел. блок- при старите модели ключето, който ДВГ пали на бензин и след това обръща на газ се слага едно реле, за да ти изключи помпата. Това е задължително иначе изгаря помпата. Измери с някой манометър налягането на помпата. Аз използвах тройника с манометъра на крачна помпа. Помпата трябва да подава постоянно гориво, където регулатора на налягане прави 2,5-3,0 атм./бар и връща горивото обратно в резервоара. Можеш да провериш също дали се връща гориво в резервоара, като откачиш мъркучето, което влиза в резервоара да не се е запушило.Щом си сменял вече помпата значи, че не ти е запушен смукателя от мизерията в резервоата. Провери си ел. връзките дали правилно си я закачил.Не можах да разбера тези проблеми само на бензин ли са, а на газ колата как се държи?
                      Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката

                      Коментар


                        #12
                        galev написа:
                        Колега, само не разбрах как махаш бензиновия маркуч, когато двигателя работи? Кой ще захранва дюзата с гориво Предполагам тази операция я извършваш на газ, НО в такъв случай помпата не трябва да върти. Може би за това ти е изгоряла и предната помпа. За моноинжекция, когато се минава на гас е елементарно. Ако си с ел. блок- при старите модели ключето, който ДВГ пали на бензин и след това обръща на газ се слага едно реле, за да ти изключи помпата. Това е задължително иначе изгаря помпата. Измери с някой манометър налягането на помпата. Аз използвах тройника с манометъра на крачна помпа.Не можах да разбера тези проблеми само на бензин ли са, а на газ колата как се държи?
                        Значи при работеща на газ кола махам маркуча, на бензин просто тя не работи може би съм пропуснал да го упомена. На газ колата си работи добре, като се има предвид,че постоянно върти градско в София, на бензин със старата помпа също. Колата я купих с газ и нямаше нито ключе, нито реле който да изключват помпата, а и не знаех за това, бяха ми казали само да не я оставям с бензин на резерва. Вчера, като сложих уж новата помпа монтирах и ключе за да мога да я спирам и пускам, но уви и тя се оказа някакво менте.

                        Коментар


                          #13
                          Ако са ти дали някаква гаранция за помпата им я върни. Пък мой съвет е ако колата ти върви идеално на газ си я карай на газ, че с тези цени на бензините..... При теб е по-лесно, защото инжектора ти се намира на (карбуратора), т.е. по-далеч от горивната камера и няма опасност от запушване, докато при мене аз съм със пълна инжекция и инжекторите се намират на входа на горивната камера и има опасност да се запушат от газта, понеже няма кой да ги охлажда и затова се пали на бензин->газ->бензин->спиране на ДВГ.Аз имах една стара лада на газ, където резервоара се беше пробил от ръжда :D :D Зима и лято съм си я палил винаги на газ.
                          Fiat Tempra 1.8 SLX 159A4046 Нафърфорката

                          Коментар


                            #14
                            galev написа:
                            Ако са ти дали някаква гаранция за помпата им я върни. Пък мой съвет е ако колата ти върви идеално на газ си я карай на газ, че с тези цени на бензините..... При теб е по-лесно, защото инжектора ти се намира на (карбуратора), т.е. по-далеч от горивната камера и няма опасност от запушване, докато при мене аз съм със пълна инжекция и инжекторите се намират на входа на горивната камера и има опасност да се запушат от газта, понеже няма кой да ги охлажда и затова се пали на бензин->газ->бензин->спиране на ДВГ.Аз имах една стара лада на газ, където резервоара се беше пробил от ръжда :D :D Зима и лято съм си я палил винаги на газ.
                            Върнах я помпата. Колата си върви екстра на газ, но исках да си оправя и бензина, ама с тез ментаци по магазините скоро няма да е.......

                            Коментар


                              #15
                              galev написа:
                              Ако са ти дали някаква гаранция за помпата им я върни. Пък мой съвет е ако колата ти върви идеално на газ си я карай на газ, че с тези цени на бензините..... При теб е по-лесно, защото инжектора ти се намира на (карбуратора), т.е. по-далеч от горивната камера и няма опасност от запушване, докато при мене аз съм със пълна инжекция и инжекторите се намират на входа на горивната камера и има опасност да се запушат от газта, понеже няма кой да ги охлажда и затова се пали на бензин->газ->бензин->спиране на ДВГ.Аз имах една стара лада на газ, където резервоара се беше пробил от ръжда :D :D Зима и лято съм си я палил винаги на газ.
                              Върнах я помпата. Колата си върви екстра на газ, но исках да си оправя и бензина, ама с тез ментаци по магазините скоро няма да е.......

                              Коментар

                              Working...
                              X