Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На нова гарнитура слага ли се силикон ?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    На нова гарнитура слага ли се силикон ?

    Колеги ще сменям гарнитурата на капака на главата, купих си нова гарнитура и вкъщи имам червен силикон за гарнитури, но незнам има ли смисал да слагам силикон ? Благодаря предварително за помоща.
    FIAT BRAVO 2.0 20 HGT

    #2
    И аз мисля скоро да сменям гарнитурата на капака. От къде го купи този силикон колега?
    Fiat Croma 1.9 16v Mjet автомат

    Коментар


      #3
      силикона го купих от магазин за авточасти и аксесоари, струва 5 лева, пише че е устойчив на масло, антифриз и висока температура...
      FIAT BRAVO 2.0 20 HGT

      Коментар


        #4
        По-добре недей. Ако е гумена, а не картонена, трябва да се внимава с затягането - лекичко, а не чобанската. Гайките се затягат от центъра навън.
        FIAT BRAVO II 1.4 GPL
        FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
        FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
        FIAT UNO 1.5

        Коментар


          #5
          Ами ако не ти тече масло през гарнитурата не слагай силикон. Аз две гарнитури смених и все подлива отпред. Накрая напълних канала на гарнитурата със силикон и залепих.
          Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

          Коментар


            #6
            stanleyhacker написа:
            Гайките се затягат от центъра навън.
            по-скоро обратното - от края към центъра, за да не се получи кофти уплътнение точно в центъра.
            "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
            Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
            Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

            Коментар


              #7
              Помисли пак кога няма да има кофти уплътнение в центъра!
              FIAT BRAVO II 1.4 GPL
              FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
              FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
              FIAT UNO 1.5

              Коментар


                #8
                Чувал съм мнения, че не се слага. Аз слагам и нищо лошо не се е случило на колата. Ако не сложа силикон, почти винаги избива масло дори и при нова гарнитура.
                Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                Коментар


                  #9
                  stanleyhacker, ами... като мисля, точно това измислих. звучи логично. като затягаш от центъра навън, гарнитурата се разтяга навън, и има вероятност да не уплътни хубаво точно в центъра, защото като я стегнеш в края се получава деформация (веднъж разпъване от централното затягане, веднъж свиване от крайното затягане). докато като затягаш отвън навътре тя се свива, като създава по-голямо налягане върху капака на главата, следователно по-добро уплътнение. като я стегнеш първо в краищата няма как да се разтегне и затова си седи на мястото.
                  "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                  Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                  Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                  Коментар


                    #10
                    Може и да има нещо такова за гарнитурата, обаче проблема е в самия капак - просто ще е се деформира при затягане от краищата към центъра. При този капак н е е толкова проблем, ако е от твърда слпав. Ако е от ламаринка може да се прояви. Цилиндровата глава се затяга точно по принципа който казах. двата болта по средата, после съседните 2 отдясно, после съседните на централните отляво и т.н.
                    FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                    FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                    FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                    FIAT UNO 1.5

                    Коментар


                      #11
                      мда, прав си. ако е мек капака ще се деформира.
                      "За да чуеш, трябва да мълчиш." (Оджиън)
                      Nissan Primera WP12 QR20DE, ГИ, '03
                      Tempra 1.6 (EX), Dedra 1.8/16V (R.I.P.), Delta 1.6/16V (R.I.P.), Astra X16XEL (EX)

                      Коментар


                        #12
                        на типака като сменяхме гарнитура му сложиха някаква метална...и я залепиха и със силикон...не е мръднал от тогава...ама старата много се беше изложила...
                        Renault Megane 1.5dci 110hp. 12г.
                        BMW G20 320d xDrive 190hp. 2019г.
                        BMW X3 2.0d xDrive 177hp '09г. Ех.

                        Коментар


                          #13
                          Не е грешка да сложиш силикон на нова гарнитура.Просто се подсигуряваш допълнително срещу течове...

                          Коментар


                            #14
                            гарнитурата се стяга от центъра навън, за да има накъде да я избутва.който не вярва да прочете как се стяга на главата гарнитурата, тук е аналогично. а тази гарнитура се казва "на капака на клапаните". силикон ако знаеш какво правиш и има нужда-сложи, ако си сигурен, че няма нужда и само за подсигуровка ще слагаш-недей. при операцията има известен риск- ако сложиш много и изсъхне навътре при разпр вал и вземе, че падне там в маслото не се знае къде какво ще запуши. няма сми д арисукиваш ако успееш да го направип без силикон. имах крив капак на клапаните и слагах 2 гарнитури- една гумена и една коркова- перфектно ставаше! просто идея
                            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                            Fiat Bravo'97 1,6 16v
                            Fiat Tempra'91 1,6 mono

                            Коментар


                              #15
                              Стяга се на кръст и се почва от центъра към периферията.
                              fiat Brava 1,9TD 75 -октомври 1998

                              Коментар

                              Working...
                              X