Колеги, отскоро съэм с Мареа комби. Взех я със светеща лампа на таблото на абс - а /жълта/. В сервиза, където са добри, включително и електричари, не можаха да намерят неизправност. Всички диагностики давали изправна механична и електронна част на абс -а. Само, че той на работи. Какво може да е и какво да направя? Добри специалисти някъде?
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Проблем в АБС на Фиат Мареа комби
Collapse
X
-
Първото нещо е да пръснеш контактите на всички датчици с вд40 или контактен спрей, както и да се тестват самите датчици дали работят. Това че тези "майстори" не са успели да намерят неизправност, поставя под съмнение твърдението че са добри. А щом лампата свети, АБС не работи. Щом не работи - има грешка. Щом има грешка - някъде е записана. Остава да бъде прочетена. Смени сервиза Да попитам - още на контакт ли ти остава светнала лампата, или малко след като задвижиш колата?
-
mesi написа:Светва още с даването на контакт. Препоръчайте ми добър специалист.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
може да има 1841 причини!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!заради това хората са измислили Диагностика на АБСа отделно си има букса закача си се с необходимия софтуер и така.....Само не ми казваи че след диагностиката ти е изписало Реле на магнет вентила на АБСа Ако е така или караш без АБС или добър ден 300...600лв назад
Коментар
-
Нали за това питам, да ми препоръчате и да ме насочите към добър специалист по електроника на Фиат. майсторът ми обясни, че модулът трябва да се тества със специален за фиат софтуер, защото иначе не разпознава тестера и не може да покаже неизправността.FIAT Marea Weekend 1.8 бензин/газ 115 к. с. 1997 г.
Коментар
-
Не-изгасването на лампата по време на контакт ПРЕДИ да запалиш, означава:1. Липса на връзка с някой датчик2. Проблем с някое от релетата3. Обща повреда в ЕКУ/Неработещо ЕКУАко лампата изгасне, и светне малко след тръгване, означава друго, което за момента няма значение. Най-елементарно преди да се иде в сервиз е да се проверят всички контакти на системата. Има ли смисъл да идеш, да ти вземат 20-30 лева и да ти кажат "Еди кой си датчик не работи, да ти го сменят, и после да се окаже че не е бил свързан добре?"
Коментар
-
Според мен малко ’майстори’ са светнати с АБС уредбата. Вероятноста да ти направят беля вместо да ти помогнат мисля, че не е малка! Вместо да се откача и закача всеки датчик (колко ли ’майстори’ знаят, как се тестват) според мен е да се прежали някаква сума и да се направи диагностика. При мен след диагностика ми казаха, че проблемът е в предните колела - от там идваха грешките. Оказа се, че в едната главина вместо лагер с магнитни частици имам три пъти по-евтин обикновен лагер. По този начин датчика не отчита никакви импулси от тази главина. Другото предно колело е загадка до ден днешен! Карето е по- близо до лагера отколкото трябва да бъде и е изяло датчика. Намерих си здрав датчик, но с това каре не знам, какво да правя... Може някога да е сменено също с модел не точно за моята кола и в това да е проблема. Ако купя каре точно за моята кола дали ще пасне на главината и полуоската? Колега, търси сервиз специализиран в ремонта на италиански автомобили! Разрови се из форума, описани са всички!Оги, дефинирай ми, ако обичаш "не е свързан добре" отнасящо се за датчик в АБС-а!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Ми идеята на тези думи е: буксата да изглежда закачена, но всъщност да няма контакт. (Така бяха свещите ми - всичко изглежда наред, но лулите не правеха контакт като са закачени на свещта). Значи е трябвало да кажа че "някой датчик не е свързан", без добре, то вярно че или е свързан или не. Благодаря за намесата! Та в тоя ред на мисли - може някоя букса просто да не прави контакт и ако не представлява проблем да се провери за такова нещо, нека, пък после да се трошат пари по "майстори" . Споделям мнението че АБС-инсталацията е сложна машина и не всеки ще я "чуе" правилно. Даже и колегата сам си каза - "в сервиза дето са добри ( - б.а.) не са намерили неизправност", пък лампата все така си свети. Ще взема и аз да си отворя един сервиз, ще свързвам колите, ще пускам на монитора разни чертежи на аутокад, разни снимки от епер и аутодата, и накрая ще казвам "ми всичко изглежда наред, всичко си работи, няма причина лампата да свети, но нека си свети не се притеснявай, карай си така, дай 40 лева."mesi, виж в алфа-форума - има един спешълист Бобо - той кара ФИАТ Брава, вярвам че ще може веднага да засече проблеми с абс-а на Мареата.
Коментар
-
Колега,доколкото си спомням,без да звучи като реклама,но мисля че Бобо се занимава и с АБС-и.Имам спомен ,че в някоя от темите се коментираше това,че ремонтирал централи на АБС,а коментара беше,че кой ли не ремонтирал вече.Относно координатите му,има ги в раздела за сервизи.Не е от най-евтините сервизи,но пък мисля че разбира от италианки и мои познати,които са ходили там са много доволни.На мен лично ми се видяха малко високи цените,но по-добре по-високи цени и оправени неща,отколкото евтини пишман майстори!Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005
Коментар
-
Оgi не знам дали си виждал буксите на датчиците, но аз покрай моите проблеми бих казал, че съм на ти с цялата инсталация! Буксата на датчиците е толкова масивна, законтряща се и влагоизолирана, че това е най-невъзможната причина за проблема! Само да я поясня, че моят проблем за, който сподели по-горе е за по-новата система АБС-и при която датчика получава импулси при движение на колелото от магнитни елементи в лагера. При по-старата система датчиците взимат импулси от карето, което пък има един специфичен така наречен гребен. Спирам да спамя темата!Frontera Sport, X20SE март 1998
Коментар
-
Vladim написа:... Спирам да спамя темата!Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"
Коментар
-
Vladim написа:.... Оказа се, че в едната главина вместо лагер с магнитни частици имам три пъти по-евтин обикновен лагер. По този начин датчика не отчита никакви импулси от тази главина. Другото предно колело е загадка до ден днешен! Карето е по- близо до лагера отколкото трябва да бъде и е изяло датчика. Намерих си здрав датчик, но с това каре не знам, какво да правя... Може някога да е сменено също с модел не точно за моята кола и в това да е проблема. Ако купя каре точно за моята кола дали ще пасне на главината и полуоската? ...simeon3000 написа:Vladim написа:... Спирам да спамя темата!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар