Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Няколко въпроса за "двувалката" ...

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Няколко въпроса за "двувалката" ...

    Mitko написа:
    Workshop
    какво е това и може ли линк
    www.lancia-bg.com
    Безплатно публикуване на обяви в avto-borsa.com
    Lancia Lybra 20v

    #2
    IAT sensor

    Проверих по кодовете за грешка, оказа се 23 - Intake air temperature (IAT) sensor - signal low. Обаче не разбрах къде точно е той и какво може да се направи по него. В Аутодатата видях някакви указания за мерене на съпротивлението на Bosch сензори. Такъв ли е моя (мотора е 149.С2.046)? Ей сега ще сляза да го проверя по тези указания и после ще пиша.
    149.С2.046 Skype: ivogul

    Коментар


      #3
      Re: IAT sensor

      Това да не би да означава, че трябва да го сменям? И ако да - колко би струвал и къде да го намеря? P.S. Втора употреба става ли?10х.
      149.С2.046 Skype: ivogul

      Коментар


        #4
        Както се казва - "честито"
        149.С2.046 Skype: ivogul

        Коментар


          #5
          Става, а и бирата (бирите ) от мен. Само да си стегна праговете, че ме е срам да се покажа пред колеги. Почти се е разкапала от ръжда
          149.С2.046 Skype: ivogul

          Коментар


            #6
            На Козлодуй в магазина на Фиат през лятото купих този сензор/IAT/ за 21 лв.И моята е двувалка,макар и с по-различен двигател,та може би трябва да провериш на място,може и да спестиш някой лев Успех!
            Fiat Tempra 1.8 i.e. DOHC SW

            Коментар


              #7
              Ей-й-й Тъкмо се бях зарадвал
              149.С2.046 Skype: ivogul

              Коментар


                #8
                Mitko написа:
                lu40 написа:
                На Козлодуй в магазина на Фиат през лятото купих този сензор/IAT/ за 21 лв.И моята е двувалка,макар и с по-различен двигател,та може би трябва да провериш на място,може и да спестиш някой лев Успех!
                Твоят датчик е с кафявия куплун и белята е, че няма нищо общо. Ние сме с GM, а ти с Mareli
                Абсолютно вярно. 1,8 двувалката е с Марели инжекция, кафяв датчик. По семпъл е но пластмасата на корпуса се чупи от старост и сътветно закрепващата щипка, щипва в неизвесна посока :о)
                Tipo, 1,8 DOHC, 105 hp

                Коментар


                  #9
                  Вярно е , че се прекъсват вътре в пластмасоват заливка. А иначе като че ли терморезистора сам по себе си не търпи някакви изменения в точността си на измерване през годините! Аз си го оправих сам и спестих 75 лв. ( толкова беше в Динекспрес-Пловдив, само там го имаше и се принудих да отида до там). Започнах да разчоплям пластмасата ( съвсем спокойно - с нерви всичко се скапва) и след около 3 часа и половина стигнах до мястото на прекъсване. След още 3 вече имах работещ датчик! До сега не е направил проблем, а минаха повече от 3 години.
                  Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
                  Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
                  BlueStorm transforms . . .
                  . . . !!!

                  Коментар


                    #10
                    Е, значи все пак има светлинка в тунела . По принцип тези варианти ги пробвам почти винаги. Така ще направя и сега. BlueStorm, благодаря за идеята. Така или иначе е отишъл...
                    149.С2.046 Skype: ivogul

                    Коментар


                      #11
                      ivogul написа:
                      Така или иначе е отишъл...
                      Именно! Нищо не губиш. Надявам се и при теб да стане добре.
                      Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
                      Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
                      BlueStorm transforms . . .
                      . . . !!!

                      Коментар


                        #12
                        IAT датчик

                        За всеки на когото може да свърши работа.Датчика за температурата на входящия въздух МОЖЕ да се поправя (ако е прекъснала връзката в пластмасовата заливка). Следвайки съвета на Blue Storm се опитах да го разчовъркам, но при мен прекъсването се оказа вътре в месинговия кух болт. Така че трябваше да го разглобя на съставните му части (както постна Blue Storm "нищо не губиш"). Изпилих горната част на болта (откъм страната на куплунга). С клещи захванах куплунга и го раздвижих заедно със самия резистор. До тук добре... Сега започнаха мъките. Не мога да го отделя от болта. А прекъсването е някъде вътре (или резистора не работи). И к’во да правя? Хванах с клещите куплунга и приложих малко сила. Както предполагате - остана ми в ръката. И тогава нямаше друго какво да правя и го оглозгах. Резисторчето (около 1 мм/2) остана на кабелчетата само. Намерих едно доказало се лепило (SunFix - два компонента - жълт и син, като пластелин, смесва се, омачква се с пръсти докато стане зелена маса) и с него запълних кухия болт и оформих датчика както си беше (е не точно ). Един ден съхнене и... voilla вече ECU-то не показва грешка 23. За сметка на това започна да дава друга грешка - 44 - Oxygen sensor (O2S) weak mixture. Но лампата светва отвреме на време. Главно като карам с по-високи обороти. С нормално каране не свети. Предполагам, че е от това, че карам приоритетно на газ. Това е. За сега IAT датчика е добре.Малка победа ...
                        149.С2.046 Skype: ivogul

                        Коментар


                          #13
                          Това е направо за Evergreen
                          FIAT Tipo 1,4mi - EX
                          Alfa Romeo 146ti - EX
                          Alfa Romeo 156 2,4JTD

                          Коментар


                            #14
                            Пичове, за да не отварям нова тема, просто реших да продължа тази...И тъй - AIT-датчика! Някой може ли да ми каже оригиналния номер за 149C2.046 двигателя (1.6 двувалката)?

                            Коментар

                            Working...
                            X