Проверих по кодовете за грешка, оказа се 23 - Intake air temperature (IAT) sensor - signal low. Обаче не разбрах къде точно е той и какво може да се направи по него. В Аутодатата видях някакви указания за мерене на съпротивлението на Bosch сензори. Такъв ли е моя (мотора е 149.С2.046)? Ей сега ще сляза да го проверя по тези указания и после ще пиша.
На Козлодуй в магазина на Фиат през лятото купих този сензор/IAT/ за 21 лв.И моята е двувалка,макар и с по-различен двигател,та може би трябва да провериш на място,може и да спестиш някой лев Успех!
На Козлодуй в магазина на Фиат през лятото купих този сензор/IAT/ за 21 лв.И моята е двувалка,макар и с по-различен двигател,та може би трябва да провериш на място,може и да спестиш някой лев Успех!
Твоят датчик е с кафявия куплун и белята е, че няма нищо общо. Ние сме с GM, а ти с Mareli
Абсолютно вярно. 1,8 двувалката е с Марели инжекция, кафяв датчик. По семпъл е но пластмасата на корпуса се чупи от старост и сътветно закрепващата щипка, щипва в неизвесна посока :о)
Вярно е , че се прекъсват вътре в пластмасоват заливка. А иначе като че ли терморезистора сам по себе си не търпи някакви изменения в точността си на измерване през годините! Аз си го оправих сам и спестих 75 лв. ( толкова беше в Динекспрес-Пловдив, само там го имаше и се принудих да отида до там). Започнах да разчоплям пластмасата ( съвсем спокойно - с нерви всичко се скапва) и след около 3 часа и половина стигнах до мястото на прекъсване. След още 3 вече имах работещ датчик! До сега не е направил проблем, а минаха повече от 3 години.
Fiat Tipo <<149C2>> + momo pack
Alfa145 16V TC <<AR67601>> RossoCorso
BlueStorm transforms . . .
. . . !!!
Е, значи все пак има светлинка в тунела . По принцип тези варианти ги пробвам почти винаги. Така ще направя и сега. BlueStorm, благодаря за идеята. Така или иначе е отишъл...
За всеки на когото може да свърши работа.Датчика за температурата на входящия въздух МОЖЕ да се поправя (ако е прекъснала връзката в пластмасовата заливка). Следвайки съвета на Blue Storm се опитах да го разчовъркам, но при мен прекъсването се оказа вътре в месинговия кух болт. Така че трябваше да го разглобя на съставните му части (както постна Blue Storm "нищо не губиш"). Изпилих горната част на болта (откъм страната на куплунга). С клещи захванах куплунга и го раздвижих заедно със самия резистор. До тук добре... Сега започнаха мъките. Не мога да го отделя от болта. А прекъсването е някъде вътре (или резистора не работи). И к’во да правя? Хванах с клещите куплунга и приложих малко сила. Както предполагате - остана ми в ръката. И тогава нямаше друго какво да правя и го оглозгах. Резисторчето (около 1 мм/2) остана на кабелчетата само. Намерих едно доказало се лепило (SunFix - два компонента - жълт и син, като пластелин, смесва се, омачква се с пръсти докато стане зелена маса) и с него запълних кухия болт и оформих датчика както си беше (е не точно ). Един ден съхнене и... voilla вече ECU-то не показва грешка 23. За сметка на това започна да дава друга грешка - 44 - Oxygen sensor (O2S) weak mixture. Но лампата светва отвреме на време. Главно като карам с по-високи обороти. С нормално каране не свети. Предполагам, че е от това, че карам приоритетно на газ. Това е. За сега IAT датчика е добре.Малка победа ...
Пичове, за да не отварям нова тема, просто реших да продължа тази...И тъй - AIT-датчика! Някой може ли да ми каже оригиналния номер за 149C2.046 двигателя (1.6 двувалката)?
Коментар