Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с радиатор + антифриз + климатик - РЕШЕН

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с радиатор + антифриз + климатик - РЕШЕН

    Колеги, моля за малко помощ. Ситуацията е следната:Радиаторът протече - на колата от подписа. След свалянето го закарахме във фирма Нисенс за поправка. Погледнаха го и изпаднах в див ужас като ми казаха че радиатора е от лада Момчето, което извършва поправките отсъстваше за 2 седмици и вече при свален радиатор не ми оставаше нищо друго освен да купя нов. Оттук започна одисеята. За да го свърже към ладовия радиатор, предишния собственик е преправил основния маркуч на охладителната система, който вече не отговаряше на отворите на новия радиатор. Перката с дифузера също беше "сделано в СССР", още повече че беше преправяна на хиляда места и захващането не отговаряше на отворите на новия радиатор. Наложи се да търсим нова перка - втора употреба - от италианеца. Новата обаче е с различни букси - 2 броя с по 3 кабела. Старата беше вързана с 2 броя по 2 кабела. Това което успя да направи момчето в сервиза е - да преправи маркучите да паснат на новия радиатор и върза перката за изведените вече две двойки кабели, като така се включва само втората /бързата степен на перката. От разширителния съд излиза и един тънък маркуч /преливник, който преди беше вързан към стария радиатор, обаче към новия няма къде да се върже. Прозвънихме познати с фиати, казаха че остава отворен маркуча и не се връзва никъде. Оставихме го така.Сипахме антифриз, обезвъздушихме системата и всичко беше ОК. След 1 ден каране обаче изникнаха следните проблеми: първо - за един ден се наложи да досипя 1 литър течност, защото беше изтекла през преливника;второ - 30 сек. след включване на климатика температурата се вдига с едно деление и повече над средното; след изключване на климатика, температурата се нормализира.Моля за предположения - тоя преливник така ли трябва да бъде и защо изтича от него антифриза; и трябва ли да се вържат да работят и двете степени на перката за охлаждане при положение че съм с климатик, и ако да - то как е работил преди само с една степен.

    #2
    Аз карам с този мотор но Браво. Като съм отварял капачката на антифриза при загрял но УГАСЕН ЗАДЪЛЖИТЕЛНО мотор се чува звук все едно че отваряш безалкохолно или бира т.е. системата работи под налягане и слабото и масто е клапанът който се намира на капачката на антифриза и е един бар.Ако по някаква причина в системата се появи по голямо наляягане от там трябва да почне да избива антифриза. В твоя случай това няма как да стане понеже имаш несвързан маркуч и затова губи антифриз и грее.По-добре вижте на друга кола кой маркуч къде отива че този " майстор" дето е оставил така нещата не е ясно какво разбира.Не свързан маркуч с нищо има само на климатика който изхвърля конденза подобно на климатика за у вас.Дано да съм ти бил полезен.Успех.

    Коментар


      #3
      Маркуча от преливника отива в термостата- на 100% там трябва да се свърже,виж преди онзи на термостата да не е бил принудително запушен.
      Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

      Коментар


        #4
        Боже Боже...по принцип не взимам отношение по такива "технически" теми щото имам прекалено голям ОПИТ за да споря с пишман форумни философи но ... в случая ще кажа: Колега , с кой акъл твоя "майстор" ще остави "висящ" маркуч от разширителен съд на охладителна система , работеща под налягане...пребий "майстора"...поне аз така бих направил , пък и трябва да си доволен че само литър течност си загубил. Защо не уважи труда на бившия собственик на твоята кола , човека се е постарал да приспособи ладовия радиатор...и май се е справил добре...да беше купил същия и да си беше решил проблема. Сега забелязах че мотора ти е 1.2 , не съм сигурен как е ситуацията с този мотор но ако не решиш проблема по някъкъв друг начин направи следното : монтирай си някъде едно шише , напилни го с охл. течност и мушни маркуча в него... до дъното.

        Коментар


          #5
          snaiperisto написа:
          Колега , .пребий "майстора"... .
          Колегата е колежка Тази работа с пребиването може и да не стане. :D

          Коментар


            #6
            Ае стига бе !!! Брава с радиатор от лада ? Кога ли ще видя и ферари с кабели за свещите от москвич....Моя съвет е като нагласите всичко да отидеш в специализиран сервиз на фиат само да ти погледнат охладителната система за да си нямаш неприятни големи ядове след това
            Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
            части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
            части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
            тел. 0883437022

            Коментар


              #7
              Това което разбрах до тук е - преливника да се върже към термостата. Колегата Любо спомена клапан на капачката на разширителния съд. А ако няма такъв клапан (защото огледахме капачката и клапан нямаше) - какво става при повишаване на налягането над 1 бар?

              Коментар


                #8
                maiska написа:
                Това което разбрах до тук е - преливника да се върже към термостата. Колегата Любо спомена клапан на капачката на разширителния съд. А ако няма такъв клапан (защото огледахме капачката и клапан нямаше) - какво става при повишаване на налягането над 1 бар?
                Ами става над 1 бар Сега сериозно, не съм сигурен дали клапана трябва да изпусне на един или над един бар но така или иначе той има само превантивна функция.Тоест не би трябвало да се стига изобщо до отварянето му. Работното налягане в системата е под действието му.А ако все пак се стигне и няма такъв, следва да избие някъде - гумено съединение или където налягането намери път.Резултата - губиш течност.Малко ме съмнява обаче да няма клапан, по-скоро не сте го забелязали.Но ако е така, просто си купуваш нова капачка - не мисля, че е много скъпа и дефицитна.
                I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                Коментар


                  #9
                  Клапанчето е вътре в самата капачка и не се вижда- то предпазва водните съединения от раздуване и изпуска много малко само при високи температури- леко съска, иначе е постоянно затворен- ако капачката ти е оригиналната с надпис ФИАТ на нея- има вътре клапанче,за тънкия маркуч от казанчето- наистина го свържи към термостата- това е малък кръг и си върти постоянно антифриз през него, даже и термостата да не е още отворил- нещо като авариен кръг, ако термостата неще да отвори- та леко- леко да се придвижиш до сервиз с температура под 120 градуса.
                  Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                  Коментар


                    #10
                    Днес на срещата в София колегите много помогнаха и се получи следния временен резултат - запушиха преливника, обезвъздушиха радиатора, капачката на казанчето има клапан, перката остава включена само на бързата степен.За момента системата работи и е ОК. Остава така докато не стане ясно къде трябва да се включи преливника - към термостата няма как да се включи - поне на пръв поглед. Някой ако има схема на охладителната система на мотор 1,2 - нека да я пусне. При браво 1,6 и при мареа системата е различна от мойта - това поне видяхме със сигурност на срещата днес.

                    Коментар


                      #11
                      Ходих да гледам Бравчо и да ти кажа какво съм видял.От разширителния съд излизат два маркуча.Тънкия се връзва от горе от лявата страна на радиатора(това ляво е като вдигнеш капака и стоиш с лице към мотора). Дебелия маркуч почва от разширителния съд и стига до едно четворно разклонение. Единия му край е от мотора другия отдолу на радиатора(по-дебелия маркуч). Този който е по-дебелия от разширителния съд всъщност на снимката с четворното разклонение е по -тънкия и наистина заминава в термостата.От горе от дясната срана на радиатора има един дебел маркуч който също отива в термостата.Ми това е охладителната система на 1.2 мотора.Направил съм ти и три снимки от които се вижда всичко ясно.Успех.
                      Прикачени файлове

                      Коментар


                        #12
                        А мерси колега за снимките. На радиатора точно този извод на втората снимка липсваше.И маркуча от първата няма къде да се включи...

                        Коментар


                          #13
                          Мерси за снимките. Там където при теб тънкия маркуч на преливника влиза в радиатора - при мен е пробката за обезвъздушаването няма къде да се върже маркуча...

                          Коментар


                            #14
                            Добре де, защо ми се струва, че говорим за едно и също нещо?Тънкия маркуч дето влиза в разширителния съд НЕ Е ПРЕЛИВНИК!Това да не е тоалетно казанче та да прелива... Това е точка, който свързва всички най-високи места в охладителната система и служи именно за автоматично обезвъздушаване.Например при темпрата, на това място се съединяват с тройник 2 маркуча:- Радиатор (втората снимка на колегата).- термостат - (прилича на третата снимка).Съжалявам, че нямам готови снимки.Накратко, предположението ми е че:- Разширителния съд не ти е оригинален и изобщо не е имало такъв маркуч за обезвъздушаване.- Новия ти радиатор не е такъв, какъвто трябва. На мястото където ти е пробката за ръчно обезвъздушаване трябва да има извод за маркуч за автоматично такова.Именно там трябва да вържеш излишния в момента маркуч от разширителното казанче.При темпрата например имам както пробка за ръчно обезвъздушаване на радиатора, така и извод за маркуч.Естествено и двете неща се намират в най-високата му точка.Та така, предполагам, че просто имаш чаркове, които не са точно за модела. Или липсващ тройник по системата от гумени съединения, където да свържеш разширителия съд.П.С: Дори и да не го закачиш никъде, не е толкоз голяма драма. Просто системата е направена така, за да може да се обезвъздушава АВТОМАТИЧНО.В твоя случай в момента трябва да го правиш с пробките.Просто трябва да бъде ЗАПУШЕН, за да остане системата затворена.П.С2: Намерих една СНИМКА онагледявща казаното по-горе - гледаш горе в дясно, където е разширителното казанче.Виждат се двата тънки маркуча влизащи в него. Тройника е непосредствено до входа.Единия маркуч към радиатора, другия към термостата.Peace of Cake
                            I'm not totaly useless! I can be used as a bad example...

                            Коментар


                              #15
                              Проблемът е решен: на мястото на пробката за обезвъздушаване сложихме щуцер (за инфо - размер 10х1) и вързахме преливника (който не се наричал преливник) към него. Най-големия проблем беше намирането на такъв щуцер. Както и да е, вече всичко е ОК.Благодаря за съветите на всички колеги, писали в темата.Не можах да разбера само защо колегата Слав, от който купих колата, не се включи в дебата да каже поне къде е бил вързан преливника на оригиналния радиатор, преди да преправи цялата система към ладовия....

                              Коментар

                              Working...
                              X