Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Често развъртане на вентилатора на радиатора?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Често развъртане на вентилатора на радиатора?

    Здравейте колеги,Преди време се ударих с Пунтото си (Пунто II 1,2V) и в резултат на това се смачка предницата като се проби и радиатора. След сервиза колата е като нова и е със сменен радиатор. Да но се забеляза проблем! След около 20-30 мин градско каране започва често да се включва вентилаторът, който е пред радиатора. Завърта на максимални обороти за около 30 сек и после спира. Температута си седи постоянно на средата на скалата. След 2-3 мин пак се включва и така нататък. Преди смяната на радиатора не беше така. От сервиза казаха, че са сменили радиатора и са налели в него концентриран антифриз. Притеснява ме, че идва лято и ако сега се включва често и температурата е ОК, то през лятото може съвсем да не е така, а и шумът извън колата е силен и все едно карам хеликоптер. Радиаторът е наистина нов и всичко изглежда ОК. Само дето по светофарите чакам да литна като се завърти вентилатора като това е определено ненормално сравнявайки го с положението преди удара. Въпросът е къде да търся причината? Дали може антифризът да не охлажда добре? Това, че е концентрат може ли да е причина за по-лошо охлаждане? Струва ли си да го сменя с Paraflu? Може ли да имам проблем с наличие на въздух в радиатора? В сервиз правят ли обезвъздушаване? Вече бях в сервиз, където погледнаха колата и всичко си изглежда ОК. Но това е на външен вид. Отвътре незнам къде може да е проблемът. ПоздравиКрасимир

    #2
    сещам се за следните неща:- антифризът трябва да се разреди (сега плътността му е друга, не се върти както трябва в системата...)- има пролем с датчика за перката- система не е добре обезвъздушенане сменяй антифриза, просто го източи и разреди с дестилирана водано все пак го тествай във фризера :D
    2015 Renault Megane Expression GT
    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
    Всичко за FIAT Bravo 2007

    Коментар


      #3
      моето пунто и аз го ударих отпред през септември. и аз смених радиатора. и при мен перката е така... за мен е разбалансирана перката на вентилатора от удара , или е патнала някоя тежест за баланс на перката, скоро имаше такава тема...п.п. антифриза верно трябва да се разреди...п.п. 2 нормално е при градско да ти включва често перката за малко.... ти се радвай, че ти включва щото виж темата за термостата колко страници е станала
      Fiat Punto 1.1-Синята птица
      Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
      Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

      Коментар


        #4
        според мен проблема е че не ти работи първата степен на вентилатора, а включва направо втора и затова така силно бучи, преди просто на първа не си го усещал като се включи, има една джаджа на пластмасата около радиатора във нея влизат два кабела ей от там мисля че идва проблема, или са го махнали или нещо са го дали на мост и вместо първа включва направо втора степен
        TEMPRA 1.8 SW.SLX-продадена и заменена със БМВ 318TDS
        UNO 1.0 FIRE

        Коментар


          #5
          Re: Често развъртане на вентилатора на радиатора?

          Така както го обесняваш не виждам от какво може да е, но за лятото да знаеш че е по-добре с вода, тя има доста по-добри охлаждащи качества от антифриза, пък и антифриза е по гъст и затормозва допълнително циркулацията, а оттам се вдига малко темп, то вече няма да има големи студове, поразреди го и пробвай как е
          --Старата ръжда любов не хваща!--
          156 sportwagon 1,9 jtd 115
          ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

          Коментар


            #6
            Re: Често развъртане на вентилатора на радиатора?

            van_dal написа:
            Така както го обесняваш не виждам от какво може да е, но за лятото да знаеш че е по-добре с вода, тя има доста по-добри охлаждащи качества от антифриза, пък и антифриза е по гъст и затормозва допълнително циркулацията, а оттам се вдига малко темп, то вече няма да има големи студове, поразреди го и пробвай как е
            не подвеждай колегата
            2015 Renault Megane Expression GT
            2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
            Всичко за FIAT Bravo 2007

            Коментар


              #7
              Re: Често развъртане на вентилатора на радиатора?

              Sev написа:
              van_dal написа:
              Така както го обесняваш не виждам от какво може да е, но за лятото да знаеш че е по-добре с вода, тя има доста по-добри охлаждащи качества от антифриза, пък и антифриза е по гъст и затормозва допълнително циркулацията, а оттам се вдига малко темп, то вече няма да има големи студове, поразреди го и пробвай как е
              не подвеждай колегата
              защо
              --Старата ръжда любов не хваща!--
              156 sportwagon 1,9 jtd 115
              ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

              Коментар


                #8
                щото антифриза да не е боза, че като е по-гъст да затормозява... водата е за калпазани...
                Fiat Punto 1.1-Синята птица
                Lancia Libra SW 2.4-JTD-Самолета! RIP - продава се на части...
                Lancia Libra SW 1,9-JTD 115 hp

                Коментар


                  #9
                  Re: Често развъртане на вентилатора на радиатора?

                  van_dal написа:
                  защо
                  най-малко, защото качествените антифризи пазят частите на охладителната системадокато водата ще им "вземе акъла"
                  2015 Renault Megane Expression GT
                  2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                  Всичко за FIAT Bravo 2007

                  Коментар


                    #10
                    Re: Често развъртане на вентилатора на радиатора?

                    Sev написа:
                    van_dal написа:
                    защо
                    най-малко, защото качествените антифризи пазят частите на охладителната системадокато водата ще им "вземе акъла"
                    Да ама дали ще попаднеш на качествен антифриз е друг въпрос, един приятел си беше сложил някакъв руски, син на цвят и му протекоха и двата радиатора, а по принцип е вярно антифризът има смазочни качества.......пък и аз му казах на човека само да го разреди, а не да го източва, то и аз не правя така.
                    --Старата ръжда любов не хваща!--
                    156 sportwagon 1,9 jtd 115
                    ex Bravo 1.8;ex Ford Focus 1,8 tddi;

                    Коментар


                      #11
                      това вече е друг въпрос :D
                      2015 Renault Megane Expression GT
                      2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                      Всичко за FIAT Bravo 2007

                      Коментар


                        #12
                        Re: Често развъртане на вентилатора на радиатора?

                        van_dal написа:
                        Sev написа:
                        van_dal написа:
                        защо
                        най-малко, защото качествените антифризи пазят частите на охладителната системадокато водата ще им "вземе акъла"
                        Да ама дали ще попаднеш на качествен антифриз е друг въпрос, един приятел си беше сложил някакъв руски, син на цвят и му протекоха и двата радиатора, а по принцип е вярно антифризът има смазочни качества.......пък и аз му казах на човека само да го разреди, а не да го източва, то и аз не правя така.
                        Наистина Не подваждай колегата.Единствения + на водата, че е по-евтина и може да се пие. Всичко друго е в - !!!И точно обратно на твоето твърдение, качествен антифриз издържа много по-дълго от водата, смазва, предпазва и отдава повече топлина, при положение, че колата е загряла.Дай да видим една вода колко топлина ще отдаде при 110 градуса примерно И наистина ако антифриза е концентрат, то качествата му са много лоши. За това се чете как се разрежда с вода! Няма някой ганьо от съседния гараж да ти каже - А бе сипвай концентрат, ще ти пази колата повече от замръзване, добре е така, по-добре да има от колкото да няма!
                        A20DTH ЖТД ама не баш
                        1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                        Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                        Коментар


                          #13
                          за топлината, която отдава антифриза...специфичния топлинен капацитет на водата е по-висок
                          2015 Renault Megane Expression GT
                          2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                          Всичко за FIAT Bravo 2007

                          Коментар


                            #14
                            stef написа:
                            според мен проблема е че не ти работи първата степен на вентилатора, а включва направо втора и затова така силно бучи, преди просто на първа не си го усещал като се включи, има една джаджа на пластмасата около радиатора във нея влизат два кабела ей от там мисля че идва проблема, или са го махнали или нещо са го дали на мост и вместо първа включва направо втора степен
                            Аз залагам на това.
                            Catalogue: 1A | PUNTO BZ. GAMMA '97 (1997-1999)
                            MVS: 176.526.1(0) | SPORTING (1.2 16V) 3 PORTE
                            Engine Stamp: 176B9.000
                            Version Code: 176BV
                            Version: V5 | SPORTING | 03.'98

                            Коментар


                              #15
                              Sev написа:
                              за топлината, която отдава антифриза...специфичния топлинен капацитет на водата е по-висок
                              Кажи тогава при 110 градуса колко е на водата и колко е на антифриза.А пък може колата да си е наред, щом като се включи перката и бързо спира, значи радиатора е "добър", нали е нов, отдава повече топлина, и по-бързо се охлажда.Не, че може нещо да не е в ред, но пък може това да е нормалното състояние.С бензиновата ми кола, Типото, това си беше нормално, особено лятото, включва изключва постоянно.Може и през лятото, като радиатора е добър пак да охлажда добре, това не е показател според мен сега, за което се пита в темата.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X