след опеделено шофиране като отворя капачката на резервоара се чува смукване/създало си е вакум/-това нормално ли е или трябва дасе оправи,няколко приятелчета казаха че ми се запушила тръбичката на преливника но неразбирам АЗ ?!!!?!!?!P.Sпреди да пусна темата потърсих подобни но не открих съжалявам
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
вакум на резервоарната капачка
Collapse
X
-
Потърси из форума резервоар, проблеми с резервоар, свистене от резервоар и ще откриеш доста информация. Принципно не е нормално да свисти, но не е от преливник, щото ебаси резервоара с преливник дето е По-скоро е "клапа" на капачката на резервоара, която трябва да пуска навътре и да не пуска навън. Като спре да пуска навътре - се създава "вакуум" от изсмукаването на горивото. Предполагам не е трудно да се разглоби капачката ти и да се поправи (почисти) клапата.Steliyan's Life!
FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000
-
Винаги. Както са писали колегите в капачката на резервоара има клапан (гумичка с пружинка). Като карате горивото се изсмуква от резервоара и неговият обем трябва да се заеме от нещо, в случая от въздух. Този клапан в капачката сработва при определено налягане, с други думи налягането в резервоара е винаги различно от атмосферното.Проблема съм го решил много лесно като съм отстранил от капачката въпросният клапан и така резервоара си е нормално вентилируем - в него винаги се поддържа атмосферното налягане. Цялата тази глупава за мен система е създадена с цел екология. Ако на някой му се търси може да намери темата ми във форума където съм обяснил от какво се състои цялата система и какви функции изпълнява - пак казвам само екологични, не влияе на работата и разхода на двигателя.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
При нашата кола беше идентичен случая,
покараш ли малко, или дори само като пали на бензин, след известно време при отвиване на капачката на резервоара и съскаше/засмукваше.
При една интервенция по бензиновата помпа(смяна на гофрирания маркуч), реших след като събрах всичко да тествам системата за херметичност и чрез компресор надух леко въздух през тръбичката за изпаренията на резервоара в двигатения отсег(идваща от резервоара и отиващакъм въгленовия филтър. Има снадка тип бърза връзка). Те там са няколко тръби в резервоара към и от него. И оттогава спря да прави вакуум в резервоара, ама за сметка на това взе да понамирисва леко на бензин като отвориш декоративния капак, зад който се крие самата капачка за резервоара.
Взе да ме чопли, как трябва да е?!! дали да има някакво дори и слабо подналягане, нещо да не е херметизирало и все такива екзистенциални въпроси и реших да направя един мноо прост тест.
Сложих един нахойник на капачката и покарах така малко. След 5км я отвих и, о чудо изсъска си както преди, хм. Викам си, чай малко дай да я отворя тая клапа да видя да не се е скъсала при надуването с компресора или да се е изметнало платното. Защото е много чувствителна пружинката на клапането. С уста като засмукваш се отваря, като духаш държи.
оказа се, че на самата мембрана си има дупчица за изравняване на налягането и тоя клапан за да отвори не знам колко литра в минута трябва да излизат, че да се получи подналягае, което да го отвори, при наличието на тази макар и много малка дупчица...или е била запушена или нещо е била притисната...
PS:сега се загледох в снимката и ми се струва, че не е фабричен отвор, а именно че се е пробила мембраната. Съдя по несиметричната форма на дупката...да
Последна редакция от pl4 8rp; 09.02.2024, 18:39.Fiat BRAVA 1.6/16v103Hp EL(LPG Lovato)- XII.1997 182А4.000- Аудио система
Мразя чалгата повече и от политиците. Поправено.Комунизмът ще отстоява своите основи по един или друг начин.Оправия-няма!
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар