Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ел. Стъкла - ремонт при трудно движение.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Ел. Стъкла - ремонт при трудно движение.

    Имам 2 въпроса .. Как се смазват апаратите за ел. стъклата и как мога да отворя бутоните им,за да видя защо не светят?

    #2
    За проблема със светенето виж тази тема: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...%EB%E0&start=0А за смазването и аз се интересувам!
    Space Star 1.9 DID

    Коментар


      #3
      Ами смазването ми се струва Мисията Невъзможна.. Значи разхърлях колата още в миналия петък,но така и не успях да ги смажа.Струва ми се ,че машинката неможе да се извади , но и вътре както е неможе да се смаже,тъй като жилата май са облякани с нещо. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37

      Коментар


        #4
        Виж какво открих:
        Korun написа:
        Релсите (каналите) по които се движи стъклото по принцип трудно се чистят. Аз лично използвах силиконов спрей, с който ги напръсках обилно. Имаше осезаема разлика. остана само и да смажа релсата и механизма на повдигача на стъклото.
        tonov написа:
        Водачът на стъклото се движи по една метална шина. С времето смазката се втвърдява (при мен приличаше на дъвка ) и стъклото започва да се движи трудно. Сваля се кората и машинката. Трябва да се почисти много старателно старата смазка и да се смаже наново При мен след тази операция (и на двете стъкла) вече проблеми няма, вървят като по масло, без задържане и разни стържещи звуци.
        Space Star 1.9 DID

        Коментар


          #5
          MrElectro написа:
          Ами смазването ми се струва Мисията Невъзможна.. Значи разхърлях колата още в миналия петък,но така и не успях да ги смажа.Струва ми се ,че машинката неможе да се извади , но и вътре както е неможе да се смаже,тъй като жилата май са облякани с нещо. Yellow_Flash_Colorz_PDT_37
          Не знам кое с, какво е "облякано" но след като механизмите са сглобени и са свързани с болтове към ламарината на вратата, означава че могат да се демонтират! Въпростът е дали след това могат без много драми да сглобят. Подобни механизми във вратите на Типо съм виждал - там има доста повече място, при нас има повечко ламаринка от вътрешната страна на вратата, но някой ако има часове за губене... да действа и да разказва! Защото, както и преди е казвано, старата смазка се е втвърдила от времето така, че смазването върху нея ще има само временен ефект.
          Frontera Sport, X20SE март 1998

          Коментар


            #6
            този съм го ял- разглобих цялата кора, за да видя, че стъклата не могат да се смажат- направих така- напръсках отстрани по релсите с вд 40. това вече при сглобена врата- пръскаш по колонклата отзад и по колонката при огледалото. има и една ролка, намира се около средата на вратата и се вижда при пуснат до дулу прозорец- тя също се пръска, аз бях махнал уплътнението на джама и ми беше много по-лесно. тези 2 неща ако напръскаш забравяш за проблеми известно време...казвам известно време, защото то е масло и събира прахоляк и ще стане пак зле, аз пак ще го напръскам и така
            Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
            Fiat Bravo'97 1,6 16v
            Fiat Tempra'91 1,6 mono

            Коментар


              #7
              Разглобяването е трудно, но не невъзможно. Обратната операция също. Все пак ако се скапят механизмите нова врата ли се слага, а?
              Steliyan's Life!
              FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

              Коментар


                #8
                Все пак не съм механик...Интересно ми е само как ще извадя машинката като немога да бръкна дотам....Пък и нали има и жила свързани към нея ?

                Коментар


                  #9
                  Разглобяването не е трудно въобще, това на Брава. Шофьорското стъкло го правих зимата и сега върви перфектно, дясното като се наканя. Кората се сваля лесно, има тема във форума къде са болтовете и от външната страна откъм ключалката, не откъм пантите има три щипки. Внимателно с тях. За демонтажа ви трябва комплект шестограми и много къса отверка звезда за винтчетата откъм пантите.След като свалите кората отдолу (ако друг път не е махано разбира се) има наелон залепен с нещо като пяна. Внимателно като започнах от горната страна с макетно ножче изрязах пяната и го свалих, после пак си се залепи, пък и болтовете го държат. Това е за да не влиза прах предполагам. Вече си вижда всичката "карантия" вътре във вратата. Спускате стъклото някъде до средата и ще видите къде е закачено за механизма. На стъклото има малка дупка и в нея е пъхнато краче за да може да го движи нагоре и надолу и за да не излиза от зад е сложена пластмасова шайба, която се издърпва с ръка и после вадите стъклото от механизма и с ръцете го вдигате до горе.Следващата стъпка е да се развият болтовете, които държат машинката и самата шина. После с малко повече "фантазия" и най-вече спокойствие ги изваждате.Самото електромоторче се държи с три болта за метална кутийка, в която е навито жилото. Тя също се отваря. Като я отворих и свалих моторчето почистих старата грес, напълних хубаво с нова и сипах и малко масло за да може да стане по-течна самата грес. След това затворих и с подаване на ток на клемите на моторчето раздвижих механизма нагоре и надолу няколко пъти.След това с бензин почистих греста по самата шина, която както беше писал колега е станала на дъвка и намазах шината тънко с грес и следва пак раздвижване нагоре-надолу.Последното нещо е със спринцовка и игла вкарах в бронята на жилото двигателно масло, докато не го видя да протече от другата страна, като през това време пак раздвижвах да се разнесе маслото като пусках ток на моторчето.После монтаж по обратният ред, пак много търпение докато пъхнеш шината и моторчето през тясните отвори във вратата. Най-важното е да не забравите да сложите пластмасовата шайба, която не позволява на механизма да излезе от дупката в стъклото!Успех на всички, ако има нещо питайте. Нямам цифров фотоапарат да снимам цялата процедура. Някой ако качи снимки ще се получи много полезна тема.
                  Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
                  Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

                  Коментар


                    #10
                    тегава работа ... но и мен ме зове
                    Renault Clio Baccara 1.8 SPI 90hp
                    Бившо: Fiat Bravo SX 1.6 16v 103hp

                    Коментар


                      #11
                      Работата не е толкоз трудна (ден максимум).Точно си оправих бравото ,сглобих му корите и го смених за Дедрата ,обаче пък тя няма проблем със стъклата

                      Коментар


                        #12
                        При мен пасажерското стъкло на Бравото се сваля и вдига много бавно когато го управлявам от шофьорската врата.Не така стои положението когато го управлявам от бутона на пасажесрката врата.
                        Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                        Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                        Коментар


                          #13
                          Tornado написа:
                          При мен пасажерското стъкло на Бравото се сваля и вдига много бавно когато го управлявам от шофьорската врата.Не така стои положението когато го управлявам от бутона на пасажесрката врата.
                          защото управлението е ’директно’ , а не през реле , както е на шоф. врата.--> имаш някъде лоша връзка - или в куплунга на ш.врата, или в копчето на ш.врата , което управлява д.вртата,разбира се може да е и в - копчето на д.врата или куплунга на същата.

                          Коментар


                            #14
                            Оставете тези неща на хора които разбират и не пишете глупости в подобни теми. 1 ден , 2 дена работа и подобни трудоемко било много сложно и т.н.т. Според мен неможе всеки от всичко да разбира . Има хора с никакви тех.познания , на такива 20 страници тема да се изпише , пред него да го правиш той само да гледа пак нищо няма да разбере. Колеги не се захващайте с неща които несте сигурни какъв резултат ще постигнете. Не че се правя че много разбирам но не е и малко . Преди година разглобих двете врати огледах механизмите свърших работата която прецених че затруднява движението на стъклата и ефекта е налице Та във този ред на мисли са написани толкова теми за тези предни стъкла че само трябва да се разрови и обобщи информацията и да се прецени " адже ба да се захващам ли с тази работа , ще мога ли да се справя" или да потърся помощ в сервиз. Не тук отново да откриваме топлата вода. Аз съм писал в една тема за това което съм правил по стъклата затова няма да се повтарям пак
                            Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

                            Коментар


                              #15
                              Atanas71 написа:
                              Оставете тези неща на хора които разбират и не пишете глупости в подобни теми. 1 ден , 2 дена работа и подобни трудоемко било много сложно и т.н.т. Според мен неможе всеки от всичко да разбира . Има хора с никакви тех.познания , на такива 20 страници тема да се изпише , пред него да го правиш той само да гледа пак нищо няма да разбере. Колеги не се захващайте с неща които несте сигурни какъв резултат ще постигнете. Не че се правя че много разбирам но не е и малко . Преди година разглобих двете врати огледах механизмите свърших работата която прецених че затруднява движението на стъклата и ефекта е налице Та във този ред на мисли са написани толкова теми за тези предни стъкла че само трябва да се разрови и обобщи информацията и да се прецени " адже ба да се захващам ли с тази работа , ще мога ли да се справя" или да потърся помощ в сервиз. Не тук отново да откриваме топлата вода. Аз съм писал в една тема за това което съм правил по стъклата затова няма да се повтарям пак
                              колега не е кой знае каква философия да свалиш 1 кора с 10 винта 4 -5 щипки и т.н.на мен ми се отачи 2 пъти външната дръжка на шофиорската врата и без да съм технически грамотен по темата с колите си разглобих вратата смених си там каквото ми се беше шчупило и нямах никакви проблеми.само иска малко повече мислене,гледане и старание да не изкъртим нещо

                              Коментар

                              Working...
                              X