Айде пак...Пиша след като мина цялата неприятност...В четвъртък пътувам от Ямбол към ТЕЦ3 (близо до Гълъбово).Карам по път 55 (Нова Загора - Свиленград), за който път преди бях пуснал снимки на участъци без асфалт.Е, радостта ми беше голяма, че вече е с нов асфалт този път.КАрам си Делтата с около 100-тина километра, и след един десен завой изведнъж пред мен едно мостче над някаква си вада е с една педя по висок асфалт от останалата част на пътя.Спирачки, пускане на спирачките, удар отдолу...Спирам гледам - нищо не тече. Зарадвах се, че само отдолу по бронята има следи от задиране...Отивам в ТЕЦ-а, спирам на паркинга, свършвам си работата, връщам се... и ми причерня. Под колата огромна локва масло...1/2 час стоя в колата и мисля на къде да я хващам... Донесоха ми пластелин (не детски, а двукомопнентен на титаниева основа), 15 литра масло (за всеки случай). Залепихме криво-ляво дупката, сипахме масло и така се прибрах до Ямбол. Между другото, като е запален двигателя няма никакъв забележим теч (маслото е горе по двигателя). Като угася - и шурва отдолу.Взех стария картер (описан в предишния ми пост), занесох го да го заварят, след което свалихме счупения и сложихме направения. Сега ще дам да направят и този, пукнатината между другото не е много голяма, и ще си имам един готов за смяна - за следващия път Много неприятна работа са тези алуминиеви картери...
ужасявам се винаги при мисълта,че може да спукам картер и страха ми е още по-голям,като знам,колко е ниско предницата на мареата ми А като чета тегобите на всички ви и настръхвам По нова година имах едно премеждие е една астра под наем и сега настръхвам като видя неравност или висок бордюррр Ходихме до едно село край Кърджали,но името не помня,и то не беше път,то беше някаква смесица от чакъл,кал и едри,ама доста едри камъни...Понатоварихме я доста и няколко пъти задра,като всеки път по вида на шума знаех,че е носач...Но едно задиране ме ужаси,усетих го сякаш малко преди краката си и изревах зверски от яд.Спирам ,гледам,нещо тече отдолу,но какво е не знам,давам малко напред и ходя да видя,течноста не ми мяза на масло,но пак си тече,капе...и викам,ще карам така и следя датчиците,те ще си покажат,ако има нещо...за щастие тогава съм разминал,"теча" е бил от някоя локва и се окапва водата разплиската отдолу Но сега с Мария големи страхове,досега все се отървам само с ожулена броня и най-вече оная прословута кора под двигателя,която е толкова ниска,но уви,ако някъде задере,тая кора нищо няма да свърши И все се чудя,няма ли вариант,да се направи нещо,че да пази картера???
Повдигам стара тема,но моля колеги да ми помогнат.Всъщност искам да разбера,колко колеги са махнали тази планка и ОТ колко време карат без нея? Има ли някакви последствия за картера от махането на планката? За какво точно е сложена там? За красота едва ли..да държи да не падне изпускателната тръба звучи смехотворно .Един квартален майстор ми каза,че била сложена картера да не се усуквал/счупел/загубил форма/поддържал целостта на двете половини и други такива,които лично за мен са хипотези само.Понеже ми се налага да пътувам с Фиат-а по-наводнени пътища,които няма как да знаеш на каква дупка ще налетиш във водата и да пръснеш картера.Готов съм да махна планката на мига,ако споделите точно и конкретно мнение за какво е сложена там.И малко спам,но мисля полезен за всички с новоотворилите се дупки в България след последните дъждове и снегове.Кажете как малко да се вдигне този Фиат моля ви някакви идеи .В момента съм с гуми 185/60/14.Според вас с колко мм би се повдигнал,ако му сложа гуми 175/70/14 Моля и за други идеи за повдигане на самата кола.Всяка идея и всеки МИЛИМЕТЪР ми е важен,защото трябва засега да ходя на работа с нея и локви до фаровете .Благодаря на всеки предварително изказал мение-Благодаря.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Аз карам вече над година без тая планка и досега картера не ми се е сукал кривил или там каквото ти казва твоят майстор. А за какво е планката - за да има какво да удряш като минаваш през дупките. Това е просто едно гениално решение - пази двуцевката от смачкване, като в същото време разпорва картера.
Кажете как малко да се вдигне този Фиат моля ви някакви идеи .В момента съм с гуми 185/60/14.Според вас с колко мм би се повдигнал,ако му сложа гуми 175/70/14 Моля и за други идеи за повдигане на самата кола.Всяка идея и всеки МИЛИМЕТЪР ми е важен,защото трябва засега да ходя на работа с нея и локви до фаровете .Благодаря на всеки предварително изказал мение-Благодаря.
От смяната на гумите би получил допълнителни 11 мм (или 1 см) във височина.Най-евтин и лесен вариант за още малко повдигане на колата е с тампони на амортисьорите.Имаше една тема на един колега с вдигната Марея Уикенд някъде тук - потърси я.
Кажете как малко да се вдигне този Фиат моля ви някакви идеи .В момента съм с гуми 185/60/14.Според вас с колко мм би се повдигнал,ако му сложа гуми 175/70/14 Моля и за други идеи за повдигане на самата кола.Всяка идея и всеки МИЛИМЕТЪР ми е важен,защото трябва засега да ходя на работа с нея и локви до фаровете .Благодаря на всеки предварително изказал мение-Благодаря.
От смяната на гумите би получил допълнителни 11 мм (или 1 см) във височина.Най-евтин и лесен вариант за още малко повдигане на колата е с тампони на амортисьорите.Имаше една тема на един колега с вдигната Марея Уикенд някъде тук - потърси я.
http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?p=499185#499185...Това е темата нали колега? Но никой не казва откъде да я купя тази транспортна лента тук в Бургас и колко да е дебела тя.За планката също не мога да се реша да я махна без да се изкажат още колеги,които са я махнали и да споделят примерно колко хиляди километра са карали без нея.А съм сигурен,че има такива,но просто не им се пише.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Да, същата е темата.Става и с други тампони, подходящи по размери... трябва да се търси по моргите.Иначе "Каучук"АД, произвежда транспортна лента. Продават в големи количества, но може да помолиш за малко количество. Намира се в Пазаржик завода, някой колега от там може да помогне. Потърси в нета, да им видиш координатите (да не правя реклама).
Кажете как малко да се вдигне този Фиат моля ви някакви идеи .В момента съм с гуми 185/60/14.Според вас с колко мм би се повдигнал,ако му сложа гуми 175/70/14 Моля и за други идеи за повдигане на самата кола.Всяка идея и всеки МИЛИМЕТЪР ми е важен,защото трябва засега да ходя на работа с нея и локви до фаровете .Благодаря на всеки предварително изказал мение-Благодаря.
От смяната на гумите би получил допълнителни 11 мм (или 1 см) във височина.Най-евтин и лесен вариант за още малко повдигане на колата е с тампони на амортисьорите.Имаше една тема на един колега с вдигната Марея Уикенд някъде тук - потърси я.
Колега Благодаря ти и на теб за отговора.Всъщност се оказа,че само от гумите,ако сменя с размер 175/70/14 при сегашния ми нищо няма да спечеля,а ще спечеля наистина тези 11мм,за които говориш,ако запазя ширината т.е пак да е 185/14.Обаче и това се оказа не проста задача,защото това е един доста рядък размер .Отделно толкова дни търся транспортна лента и не мога да намеря .Къде ли не ходих да питам-в хлебозавода в гр.Бургас питах за някое парче бракувано,ама нъцки.Питах и по други фирми,но никой няма.Някой има ли идея откъде мога да си закупя транспортна лента достатъчна да си изрежа Четири тампона,за да си вдигна малко каляската,за да не опира.Направих само едно и това е,че се реших да махна планката на картера.
EX...Fiat Marea JTD 150+ Сега Опел Вектра 1.6 16в и Мазда Трибют 2.0 бензин/газ
Привет колеги, Весела Коледа и да си искарате добре тази вечер! Да ви се похваля какво направих и да поискам малко съвети.... Снощи цапнах картера като въобще не разбрах даже че съм го ударил (бяхме 5 човека в колата, музиката на max и настроение на 6). Всичко това докато един пичага зад мен започна да ми мига с фаровете- спирам аз и той абе нещо протече бре човек. (карал съм така около 20 сек.) Веднага гледам таблото сичко ок и изгасих, слизам гледам отпред мазало. Та така, смятам че няма да има проблеми по ДВГ. Картера го спуках на една красива павирана улучка и малка издатинка на нея е направила поразията Оформилата се дупчица на картера е по - малко от 1 см в диаметър и главният виновник е един от няколкото болта на една планка, държаща кората под ДВГ щото се е сцепила по средата. Баща ми я сложил тази планка и хванал с болтовете, за да не се докърши кората ми вика, а то пък стана другото.... Та така колеги много тъпа случка, но фактите от нея са налице. Как се сваля картера, някакви техники, нещо по специално, полуоски ще трябва ли да свалям? И с какво да залепя тази дупчица?Търсих такава тема но имаше за ТД, при ЖТД предполагам е малко по- различно незнам Благодаря предварително Темата се слива с вече съществуващата такава.Модераторски екип на fiat-bg.org
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Търсих такава тема но имаше за ТД, при ЖТД предполагам е малко по- различно незнам Благодаря предварително
Няма разлика дали е ТД или ЖТД.Май аз съм гуруто във форума на картерите три пъти съм го демонтирал вече.
3 пъти, ужас И според теб дали ще може да се направи резба в картера и да навия болт, незнам просто каква е дебелината на картера отдолу и дали ще стане. Пред сваляне и лепене предпочитам резбата и болта в картера чесно казано.Ако имате мнения споделяйте
Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 105 2000
Lancia Lybra 1.9 JTD 115 2002
Коментар