Вчера и аз успях да направя дупка в картера, докато издирвах един идиот в подобията на улици на известното плевенско село Пелишат (известно още като "Пелишат да го е*а"... Светна ми лампата за маслото, спрях навреме, после изтеглихме Марийка в нашия гараж с канал... Викам си - колко му е едно сваляне на картера... Развих всички налични болтове , включително една лапа, която подпира двигателя - не пада и туй то... Накрая, след дълго надничане по всички дупки и процепи, открих два болта, скрити под ламарина между двигателя и скоростната кутия. Обаче - достъп невъзможен. Мъка, мъка... В крайна сметка намерих едно гъвкаво пружинно удължение от едно гедоре куче-марка, което (гедорето) иначе за нищо не става, но с негова помощ и камък шестограм "петица" (защото звездата, която имах не можеше да влезе в тази теснотия), успях да развия въпросните два болта. В картера има дупка с големината на монета от 1ст. Занесох го при едни майстори до КЗУ в Плевен, ама заварчиците им били някъде по обекти и казаха, че чак в петък могат да ми го заварят. Тогава се вдигнах и право при Данчо Сърбина, който го грабна и ми каза да мина след час и да си приготвя 10лв. Сега чакам да стане време да си взема картера и да видя какво е направил, а след това - монтаж.Ако ремонта се размине само с тези 10лв + 60лв за масло и моите отрудени ръце, ще бъда доволен - като гледам че нов картер е 500лв...В цялата олелия не се сетих да снимам дупката, но сега като го взема, ще снимам поне заварката Иначе имах идея да снимам операцията по свалянето, но с мръсните ръце, а и след като ми се отели вола, всякакъв ищах за фотографии ми изчезна...И те така...
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Още един в групата на пробитите картери...
Collapse
X
-
Съчувствам ти за премеждието. Толкова ли е ниско картера на мареа, че вече няколко човека се оплакват, че са го спукали ? Аз имам кора под двигателя, която е доста ниска и ме затруднява най-вече при качване и слизане от тротоар и преминаване през дупки. Мисля към месец май (когато трайно се затопли) да я сваля. Но като чета какво става, сериозно се замислям дали да го правя.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
-
...
spark написа:Как си го свалил без да сваляш полуоска не знам. Правих я тая процедура като сменях гарнитурата на картера и то без канал. Вземи си течна гарнитура VIKTOR-REINZ, поне е хубава така и така си свалил картера.Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008
Коментар
-
snake написа:Съчувствам ти за премеждието. Толкова ли е ниско картера на мареа, че вече няколко човека се оплакват, че са го спукали ? Аз имам кора под двигателя, която е доста ниска и ме затруднява най-вече при качване и слизане от тротоар и преминаване през дупки. Мисля към месец май (когато трайно се затопли) да я сваля. Но като чета какво става, сериозно се замислям дали да го правя.Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: Още един в групата на пробитите картери...
karloson написа:Вчера и аз успях да направя дупка в картера, докато издирвах един идиот в подобията на улици на известното плевенско село Пелишат (известно още като "Пелишат да го е*а"... Светна ми лампата за маслото, спрях навреме, после изтеглихме Марийка в нашия гараж с канал... Викам си - колко му е едно сваляне на картера... Развих всички налични болтове , включително една лапа, която подпира двигателя - не пада и туй то... Накрая, след дълго надничане по всички дупки и процепи, открих два болта, скрити под ламарина между двигателя и скоростната кутия. Обаче - достъп невъзможен. Мъка, мъка... В крайна сметка намерих едно гъвкаво пружинно удължение от едно гедоре куче-марка, което (гедорето) иначе за нищо не става, но с негова помощ и камък шестограм "петица" (защото звездата, която имах не можеше да влезе в тази теснотия), успях да развия въпросните два болта. В картера има дупка с големината на монета от 1ст. Занесох го при едни майстори до КЗУ в Плевен, ама заварчиците им били някъде по обекти и казаха, че чак в петък могат да ми го заварят. Тогава се вдигнах и право при Данчо Сърбина, който го грабна и ми каза да мина след час и да си приготвя 10лв. Сега чакам да стане време да си взема картера и да видя какво е направил, а след това - монтаж.Ако ремонта се размине само с тези 10лв + 60лв за масло и моите отрудени ръце, ще бъда доволен - като гледам че нов картер е 500лв...В цялата олелия не се сетих да снимам дупката, но сега като го взема, ще снимам поне заварката Иначе имах идея да снимам операцията по свалянето, но с мръсните ръце, а и след като ми се отели вола, всякакъв ищах за фотографии ми изчезна...И те така...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Re: ...
karloson написа:Още един въпрос.Тръбата за изпускателната система не я ли сваляте за да махнете картера?Развива се от местата, означени с червено и цялата тръба се измества настрани... Поне при мен беше така - не съм свалял цялата система...Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
Ох така като чета си припомних и мойта случка с картера - счупих го на една павирана софийска уличка. Посредата имаше бабуна а от двете страни паветата бяха хлътнали, беше тъмно а аз търсех място за паркиране. Въпеки че беше много тясно можех да мина малко встрани, но аз си продължих на първа без газ и... бам. Помислих че камъче е хвръкнало... После ми светна ми канчето с маслото и ми стана лошо. Не очаквах да е толкова ниско. После КАТ, застрахователи и в сервиза отвися от началото на ноември до средата на януари докато дойде картер от Италия.... Абе ужас.Дето беше написал един колега, май баш Tornado беше "... и кутия от цигари да видя я заобикалям..."И сега като погледна отдолу бравото направо настръхвам. Много е ниско, имам чувството че е по-ниско от останалите бравовци. Направо си се замислям за бартер за Витара..FIAT Bravo 1,9 JTD GT
Коментар
-
Хехе свалих заварих и монтирах отново.Най-много ме изтормозиха двата болта които са към съединителя.Вече няма тайни по демонтажа на картера.Който иска да заповяда ще му го демонтирам и после монтирам.Едно уточнение полуоска дясна не се сваляFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
-
u_bo
Tornado написа:Хехе свалих заварих и монтирах отново.Най-много ме изтормозиха двата болта които са към съединителя.Вече няма тайни по демонтажа на картера.Който иска да заповяда ще му го демонтирам и после монтирам.Едно уточнение полуоска дясна не се сваля
Коментар
-
u_bo написа:Tornado написа:Хехе свалих заварих и монтирах отново.Най-много ме изтормозиха двата болта които са към съединителя.Вече няма тайни по демонтажа на картера.Който иска да заповяда ще му го демонтирам и после монтирам.Едно уточнение полуоска дясна не се сваляFiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар