Някои може ли да обясни какво правят добавките, дали вършат работа и въобще какви добавки има на пазара?Хаиде да съберем тука информациика за такива непросветени като мене
... и сега ползвам на Liqui Molly, добавка за масло с молибден. Има я в Billa. Какво да ти кажа, малко става по-тих двигателя. Главно я ползвам за защита от студени стартове.Внимавай с добавките защото някои "спортни добавки" могат да се окажат с по-големи частици, или да коагулират с неспортното ти масло и да задръстят масления филтър.Един познат, който работи в лаборатория за смазочни материали в Швейцария ми го препоръча, и той я беше гледал на електронен микроскоп и беше измерил частиците и каза че са ОК.
Един резервоар с STP injector cleener и да ви кажа има съвсеееем лека промяна,но докота карах с нея (отново се слага след 5000 км кисля че беше) се усещаше някаква разлика
И аз съм против добавките но съдбата ми изигра лоша шега, радиатора на ланчата на 8 месеца и прокапа а го взех чисто нов, сами разбирате че пари за 2ри радиатор за една година не ми се дават и колкото и да не ми се щеше си купих добавка за която бях чел тук. Едно синьо шишенце на Холст от бриколаж - 7 кинта, дори сипах само половината от него че ме достраша като я видях ква е червена и гадна но ето на чудо още на следващия ден и помен от теч няма. Сега очаквам да се появят негативиде, дано да бъркам но неми се ще да оправя едното а да разваля другото. Дето вика колегата тва си е направо вудо магия Малко ме засърбяха ръцете по едно време за добавка за дюзите но се въздържах. Знам ли както прочиства дюзете така де смъкне и боклуците по резервоара
Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
На FENOM добавките не са скъпи, и са добри. Имам двама колеги с дизели, откакто пробваха добавката за повишаване на цетановото число на нафтата, вече я слагат при всяко зареждане.
Fiat Marea Weekend 1.8 HLX
Renault Safrane 2.0 16V
Аз съм работил 10 години като продуктов мениджър на WD-40 за България. Успоредно с него внасяхме и добавките REDEX, HOLTS. Бях в завода производител в Манчестер, Англия. Проблема да двигателите, използващи гориво получено от петролна преработка е, че горивото съдържа въглеводороди. Те оставят отлагания както преди изгарането (лакови) така и след изгарянето (нагари). Добавките са разраборени за да разграждат тези отлагания, както преди изгарянето, така и след него. При инжекционните коли тези замърсявания се усещат най-много. Дюзите са коструирани така, че да разпръскват горивото на фина мъгла (във вид на конус). Когато нещо затане на отвора (говоря в микроскопични размери), вече не е мъгла (фина дисперсия) а горивото църка на струйки (най-грубо казано). От там се влошава цалата работа на двигателя и КПД-то пада. Всъщност добавките коригират тези проблеми и връщат характеристиките, нарушени от лошо изгаряне. Особено добре се чуства при инжекциони и дизели на много километри. НО колата нова няма да стане.HOLTS правят репарационни добавки, за охладителна с-ма, гърнетата, блока. Качеството е доста високо и ако се прилагат според предписанията вършат чудесна работа. Пак повтарям - новото е най-добре, но тези добавки решават проблема сносно. Аз имах Панда и рапуших радиатора със същата добавка, като колегата и после карах около 6 години и я продадох и радиатора така и не протече пак. Имал съм хиляди разговори с потребители - ако СЕ СПАЗВАТ ПРЕДПИСАНИЯТА работата става.
Темата е много добра. Наистина новата кола е най добра, но ако нямаме възможност да сменяме колите през 4 години все трябва да използваме добавки Мойта Кромичка цъкна 150000 тези дни и сега е в сервиз за смяна на масла и филтри, горивна помпа и термостат. Та се замислих, че точно сега е времето да пробвам някаква добавка. Карам основно на газ и винаги слагам масло Селения Голд. Преди 20000 км смених и маслото на скоростите. Имам много лек проблем с тях - в студените зимни сутрини малко трудно включва втора докато загрее, но тази зима беше мека и не се усети. Май като всички Фиати маслото някакси се "изпарява" - колата не пуши грам, но се налага да доливам от време на време (от последната смяна съм минал 15000 км, а маслото си е бистро и със същия цвят, като новото). Все пак не мисля , че е зле за мотор на 150к каран със синтетично масло, но бих опитал някаква добавка. Вероятно мога да опитам и реметализатор за скоростите ако някой ми каже как да го сложа (помня, че пичовете от сервиза доста попържваха заводите на Фиат докато сменят маслото). И дали има смисъл да слагам нещо за прочистване на дюзите, като карам почти само на газ, а и от утре ще съм с нов горивен филтър ?Бих се радвал да ме посъветвате какви добавки да използвам. В различни теми се споменава това онова, но не ми е съвсем ясно. Та ако може колегите опитвали различни добавки да постнат обобщена информация за използваните от тях продукти - наименование, цена, продължителност на ефекта (трябва ли и след колко време да се повтори процедурата) и къде се намира съответния продукт. Мисля, че това ще е полезно за всички, имайки предвид, че средната възраст на караните коли от потребителите на този Форум е вероятно около или малко над 10 години.
Е, след като никой не пожела да ми помогне в избора се хвърлих надолу с главата в дълбокото и веднага след като смених маслото скочих до Била и си взех една опаковка Liqui Molly. Според инструкциите трябва да ми намали шума от двигателя, да ми намали разхода на гориво с 5 % и разхода на масло с 30 %. Дано да стане При всяко положение ще постна резултатите и впечатленията ми !
Ще взема да намеря онези статии (едната от руски автор а другата от американец) да ги прочетете и тогава пак ще коментираме темата. Ще се постарая най-късно до утре да ги публикувам в тая тема. Прочетете ги пък после всеки сам да си взима решение...
Коментар