Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Относно моторчето на клапата за въздуха

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Относно моторчето на клапата за въздуха

    Привет на всички. Колеги, крайно време е да се направи една важна тема за тази ш....а клапа за въздухазначи проблема ми е, че е запецнала в затворено положение, а кое е по добре вие ми кажетев отворено или затворено и как да го отремонтирам за да ми работи перфектно явно е, че това е един от основните недостатъци на тези коли.
    FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

    #2
    Re: относно моторчето на клапата за въздуха

    ninoneno написа:
    привет на всички колеги краино време е да се направи една важна тема за тази ш....а клапа за въздухазначи проблема ми е че е запецнала в затворено положение а кое е по добре вие ми кажетев отворено или затворено и как да го отремонтирам зада ми работи перфектно явно е че това е един от основните недостатъци на тези коли
    Какво да кажа... Използвай търсачката! Като започнеш да ремонтираш твоята клапа направи снимки и напиши една хубава тема! Успех!
    Frontera Sport, X20SE март 1998

    Коментар


      #3
      Мисията невъзможна! Е освен ако не искаш да си разпърдушиниш цялото табло, да си одереш ръцете, да си скъсаш нервите, да си загубиш 1 ЦЯЛ ден. А мислиш ли че като я оправиш на първото щракане на копчето няма пак да се счупи, аз съм сигурен че ще. Затова също трябва да вземеш мерки, щото тя не се чупи еи така от нищото , чупи се щот неиде се преебава системата която трябва да отчете че мотора се товари и трябва да му спре тока в тоя момент Ама както каза колегата пусни търсачката и ще ахнеш
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #4
        днес беше хубаво времето и мислех да я пдхващам висях половин час с главата надолуно неможах да разбера първо какво трябва да направя и се отказах но мира неми дава
        FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

        Коментар


          #5
          Моторчето се сваля за 15 минути но както казаха колегите мисия невъзможна винаги се чупи едно и също нещо аз имам две моторчета и от двете не мога и едно да зглобя вече една година не ми дава мира сега съм се заел да ми направят всички зъбчета от метал и да видим гадното моторче с принцип на либетка дали ще превърти.а това дали нещо му спира тока ако някой го знае това нещо нека да каже ,защото колкото и схеми да гледам на това моторче само копчето му разменя местата на плюс и минус,няма никаде краини изключватели.
          FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

          Коментар


            #6
            Колега за да избегнеш следващо счупване вържи на единия кабел последователно едно съпротивление (ще проверя колко ома беше) или още по лесно вържи една крушка. Така когато моторчето работи крушката ще мъждука, щом клапата стигне краино положение и мотора се натовари, крушката ще убере тока и ще светне силно. Така моторчето няма да има сила да счупи квото и да е. При ланчата тока към моторчето е 25секунди, но при фиата маи тока не спира. Затова не е лошо да се помисли тока да мине през реле време, има едни струват 6-7 лева маи, и могат да се регулират от няколко сек. до мин. Вземете премерете на буксата на моторчето колко време идва ток след като цъкнеш копчето, ако след известно време спира ще минете и без реле. Иначе крушката и моторчето да си поделят тока не знам на самия ротор да не му стане нещо. На Ланчата с крушка вече работи 3 год безотказно. На фиата го направих много сложно с машинка от алфа, ама тя има един потенциометър вътре за двете краини положения. От него с два диода и реле машинката се самоизключва в краино положение. Друг проблем е че не може да се монтира на същото място и сега е на една планка по надолу, на оста сложих малка макара с здрав канап които дърпа клапата на долу, а за да се затвори съответно обратния ход на машинката отпуска канап от макарата а една пружина вдига клапата смешно е ама работи. Прецака ли се нещо пак няма да се занимавам, тва си е бати мъката.
            Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
            Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
            Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

            Коментар


              #7
              ... и накрая ще стигнеш до извода да я подпреш в отворено положение и да си караш спокойно.
              Когда мне становится скучно, я отправляю сообщение на случайный номер: "Я спрятал тело... Что дальше?"

              Коментар


                #8
                simeon3000 написа:
                ... и накрая ще стигнеш до извода да я подпреш в отворено положение и да си караш спокойно.
                Това не е добър вариант в градкият трафик!
                Frontera Sport, X20SE март 1998

                Коментар


                  #9
                  именно колега Vladim защото като спра до някои икарус или иФа в задръстване неми се дишат мизериите му в колата мизатова трябва да се реши този досаден проблем с това моторче на клапатато всъщност кое се чупи оста му или зъбите му превъртат как мислите
                  FIAT BRAVA_ELX 1.6 16V 103HP 97

                  Коментар


                    #10
                    Потърси из архива, колега! Имаше поне 3-4 теми по този казус! Имаше и илюстрации.
                    Frontera Sport, X20SE март 1998

                    Коментар


                      #11
                      Slavi_Lancia написа:
                      Колега за да избегнеш следващо счупване вържи на единия кабел последователно едно съпротивление (ще проверя колко ома беше) или още по лесно вържи една крушка. Така когато моторчето работи крушката ще мъждука, щом клапата стигне краино положение и мотора се натовари, крушката ще убере тока и ще светне силно. Така моторчето няма да има сила да счупи квото и да е. При ланчата тока към моторчето е 25секунди, но при фиата маи тока не спира. Затова не е лошо да се помисли тока да мине през реле време, има едни струват 6-7 лева маи, и могат да се регулират от няколко сек. до мин. Вземете премерете на буксата на моторчето колко време идва ток след като цъкнеш копчето, ако след известно време спира ще минете и без реле. Иначе крушката и моторчето да си поделят тока не знам на самия ротор да не му стане нещо. На Ланчата с крушка вече работи 3 год безотказно. На фиата го направих много сложно с машинка от алфа, ама тя има един потенциометър вътре за двете краини положения. От него с два диода и реле машинката се самоизключва в краино положение. Друг проблем е че не може да се монтира на същото място и сега е на една планка по надолу, на оста сложих малка макара с здрав канап които дърпа клапата на долу, а за да се затвори съответно обратния ход на машинката отпуска канап от макарата а една пружина вдига клапата смешно е ама работи. Прецака ли се нещо пак няма да се занимавам, тва си е бати мъката.
                      Точно това съм си мислил да направя с реле ,клапата се движи 4/5 секунди има релета за време но не знам дали няма да има проблм за релето,защото когато клапата променя посоката +и - си променят местата,не съм толкова на ти с електрониката ,затова някой който знае може да каже дали ще е проблем за релето.
                      FIAT BRAVA 16.16V.ELX Абе, ако ме блъсне Селянин, важи ли Гражданската отговорност !

                      Коментар

                      Working...
                      X