Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем ли е ако маслото се смени малко по-късно?

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем ли е ако маслото се смени малко по-късно?

    По принцип трябва да се смени на 10’000 обаче тоя път ще се смени на около 12-12500км, та да питам това проблем ли е, за обикновен дизел знам че и 20 и над 20к не са проблем ама като е Турбо, де да знам, кажете ще има ли проблем ако малко се прескочи?
    FIAT DUCATO 2.3 JTD 03'

    #2
    Re: Проблем ли е ако маслото се смени малко по-късно?

    ancho написа:
    По принцип трябва да се смени на 10’000 обаче тоя път ще се смени на около 12-12500км, та да питам това проблем ли е, за обикновен дизел знам че и 20 и над 20к не са проблем ама като е Турбо, де да знам, кажете ще има ли проблем ако малко се прескочи?
    Нещо си в грешка генерално. Смяната на маслото се прави защото му се влошават качествата. Причината е в температурите най-много, макар да има и други фактори. При турбо колите е желателна по-честата смяна на масло.Сега по твоя въпрос - ами нищо най-вероятно няма да стане, но не е въобще желателно.

    Коментар


      #3
      Ами първо кажи с какво масло е колата, после кажи в какви условия се кара, ако е предимно извънградско на дълги разстояния и тези 10000км не се навъртат за цяла година, ами за месец или няколко месеца, то тогава можеш да си позволиш още 2000км. Но ако се кара градско на къси разстояния до сега трябваше да си го сменил вече. На градската ми кола го сменям на 8000км
      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!
      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1

      Коментар


        #4
        За една година или един месец ,няма никакво значение.Маслото се сменя на пробега предписан от завода производител без значение дали се кара с минерално,полусинтетично или синтетично масло.Особено и с тая наша калпава нафта,въобще не прехвърляй 10000км.
        Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

        Коментар


          #5
          за 2000-2500км няма да стане нищо

          Браво 1,6 16V

          Коментар


            #6
            Смяната на маслото какво общо има с калпавата нафта ? маслото няма връзка с горивната система?А за въпроса - нищо няма да му стане отведнъж на двигателя просто не е хубаво да се просрочва смяната защото с масло с лоши качества мотора ще върви по бързо към ремонт
            http://www.000webhost.com/151472.html <- безплатен хостинг без реклами
            Peugeot 206 1.4 Hdi 2005 Ex: PUNTO 1.3 16v MULTIJET
            FIAT БРАВО 1.2 16v
            ФИАТ БРАВО 1.6 16v - трагично размазано
            FIAT Punto 99` 1.2 - втората; Ford Orion 1.8 D- първата

            Коментар


              #7
              На автомобилите с турбо компресори маслото се сменя една идея по-рано от предписаното. Т.е. ако нормално изкарва 10 000км. е добре да го смениш до към 9 000км. Ако смяташ колата да не караш дълги години, да не ти пука особено! А между другото на мен от масло несменяно неясно откога и работа на мотора с количество масло, колкото да има една капчица на края на пръчката ми замина турбото... Хем първата ми работа веднага щом взел колата бе да долея и малко след това да сменя маслото. Месец след, като се сдобих с бравата, турбото си замина. Явно е тръгнало безвъзвратно от малоумно стопанисване преди мен. А защо турбото най-много страда от малкото количество и старо масло - има изписани купища теми!
              Frontera Sport, X20SE март 1998

              Коментар


                #8
                infineon написа:
                Смяната на маслото какво общо има с калпавата нафта ? маслото няма връзка с горивната система?А за въпроса - нищо няма да му стане отведнъж на двигателя просто не е хубаво да се просрочва смяната защото с масло с лоши качества мотора ще върви по бързо към ремонт
                Колега ,не се изказвай неподготвен Маслото особено за дизелите е с по-висок алкален резерв отколкото маслото за бензиновите мотори.В много голяма заблуда си ако си мислиш че няма допир маслото до нафтата,било то и в газообразно състояние.Нафтата съдържа сяра ,а тя е вредна.Същото така тази сяра се свързва с алкалните елементи в маслото,т.е. маслото я абсорбира.Има един лимит който като се достигне се казва че маслото "е изчерпало алкалания си резерв",много лесно се разбира по рязко увеличения разход на масло без пушеци и течове.Другото колега да те светна е че в БГ стандарта за съдържание на сяра в нафтата е <0.2 , а европейския стандарт е <0.05 .А кажи ми сега що трябва да се сменя доста по-рано от предписаното от производителя.Другия път преди да изразиш мнение не е лошо да прочетеш малко,а и явно не си видял какво ми пише в подписа
                Peugeot Partner 1.6 HDI - служебно

                Коментар


                  #9
                  Моето мнение по въпроса е че не е толкова лошо да кара 2000-2500 или било 3000км повече от определените 10000км за каквато и да е марка масло.Щом маслото е в нормалното си положение на щеката може да се кара с няколко хиляди повече, но да не се прекалява.От хора които се занимават с ремонт на коли и камиони знам че когато маслото мине под минимума тогава вероятността да бръкнеш надълбоко в джоба е по голяма.
                  Fiat Croma 2.0TDi.d.
                  Citroen Xsara Picasso 2.0HDI
                  И самоувереният е бил неуверен!

                  Коментар


                    #10
                    Предпоследната смяна на маслото я направих на 11000 километра. Като тръгна да точи маслото, майсторът ми го разтри между пръстите си и каза, че е като сълза - все едно е ново и на следващата смяна мога малко повече да го карам. Така сега изкарах зимата и го смених на 12000 километра. Изобщо, през годините съм си изградил практиката, ако карам редовно и на дълги разстояния, сменям маслото на около 2000-3000 километра повече. Ако зимата се окаже люта и колата стои предимно в гаража - например я паля през две седмици и я карам рядко, тогава сменям маслото при по-малък пробег, за застраховка да не би да е загубило свойствата си.
                    Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                    Коментар


                      #11
                      Аз сменям маслото на 7000-7500км.Може да е пресилено,но го правя.Преди години работех в немска фирма със служебни коли само аудита.Караше се здраво и имаше отговорник по подръжката на колите.За него беше закон-турбо-дизел ли е ,маслото се сменя на тези километри.
                      Octavia RS
                      Evo 10-служебната играчка.

                      Коментар


                        #12
                        Производитрелите се презастраховат в предписанията и не е проблем да се сменя на 1. 5 повече от километрите- например- предписват 7500- може да се сменя на 10 000, но само ако е поставен по- качествен маслен филтър и автомобила не го гори( не се долива).
                        Brava 1.2 16V 82 к.с. 2000г.

                        Коментар


                          #13
                          Red Storm написа:
                          Аз сменям маслото на 7000-7500км.Може да е пресилено,но го правя.Преди години работех в немска фирма със служебни коли само аудита.Караше се здраво и имаше отговорник по подръжката на колите.За него беше закон-турбо-дизел ли е ,маслото се сменя на тези километри.
                          Матей колкото и да им говориш няма да те чуят!!Туи е като темата за бензина и дизела!!!!Колега sugarboy кат ти се наложи да сменяш бутала и сегменти иди пак при оня със Златните пръсти дет диагностицира!Ако някои не е забелязал подписа на Иванко РС забележете го Не ви го казвам за да правя няква реклама а за да ви намекна че човека ви дава инфо от извора( ся ша кажете те се познават и се защитават ) и ви го е обяснил кат на портиери ма вие пак си знаете своето!!!КОИТО НЯМА ПОДРОБНА ИНФОРМАЦИЯ НАУНО ДОКАЗАНА ПО СЛУЧАЯ МОЛЯ ДА НЕ ИЗКАЗВА МНЕНИЯ ПО ВЪПРОСА ЗАЩОТО ПОВЯРВАЙТЕ МИ ИМА МНОГО ХОРА КОИТО ЧЕТАТ ФОРУМА И НЕ СА ТЕХНИЧЕСКИ ГРАМОТНИ( не им и трябва по принцип ) НО ЗАПОЧВАТ ДА СЕ ВЛИЯЯТ ОТ МНЕНИЯТА И ПОСЛЕ КАКВО ФИАТИТЕ БИЛИ СКАПАНИ КОЛИ И СЕ ЧУПЕЛИ!

                          Коментар


                            #14
                            Аз на този със Златните пръсти му имам безрезервно доверие, защото за 10 години как ми поддържа колите, се е доказал и никога не ме е подвел. Все пак си мисля, че за 15 месеца четири смени на маслото са напълно достатъчни - съобразени със сезоните и карането. Нали колата съм я взел да ми служи тя на мен - не аз на нея. Никого не убеждавам кога да си сменя маслото, просто споделям. Като се наложи да сменям буталата и сегментите, пак при тоз чиляк ще ида - нали и той трябва хляб да яде. Поздрави и най-добри чувства!
                            Fiat Marea Weekend 1,6 16V

                            Коментар


                              #15
                              Ами маслото е точно една идея над средата между мин и мах, дефакто е точно на ниво и се предполага че не го гори. Кара се само градско, но горе доло около 50-60км на ден, като в неделя не се кара хич, а и щом производителя се застрахова, а и казвате че няма проблеми, значи наистина не трябва да има проблем, няма какво да му стане за 2к км. Маслото е селения ТД
                              FIAT DUCATO 2.3 JTD 03'

                              Коментар

                              Working...
                              X