Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Проблем с капачка на разширителния съд

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Проблем с капачка на разширителния съд

    Здравейте колеги,Вчера, след като направих една обиколка на София около 30-40 км. прибирам се аз и решавам да отворя капака за рутинна проверка.Отварям и гледам, че нивото на антифриза беше доста високо, а по принцип преди време го бях нагласил да е малко над мин.-а.Мотора беше загрял до нормална температура.Започнах да форсирам мотора за да видя дали нивото ще спадне, но не - точно обратното и накрая преля през капачката.Помислих си, че гарнитурата е сдала багажа - започнах тестовете:маслото беше бистро; маркучите, които отиват към радиатора бяха меки; няма6е пушек и пара от ауспука и не се виждаха мехури в разширителния съд; мотора работеше тихо и без проблем.Загасих, изчаках да изтине малко, отворих капачката и духнах прес клапанчето - не задържа изобщо. Купих нова, долях с антифриз, обезвъздуших и вчера и днес всичко изглежда ок.Това, което ме притесни е, че съм сменял капачката преди 7 месеца. Вярно е че тогава купих една куча марка за 5 лв., но ...Чудя се дфали има някаква друга причина да се прецаква капачката и възможно ли е да е от студа? П.П. Колата е от подписа.
    FIAT Brava 1.6 16v '97

    #2
    нормално е ако при напълно студен двигател нивото е над минимума, при напълно загрял да е над максимума. Все пак и водно-антифризната смес търпи разширение при нагряване. Но капачката трябва да държи до около 1 бар, след това да отпусне, а с уста не можеш да създадеш такова налягане, ако ще да се насе--ш. Така че щом ти пропуска при нормално надуване с уста - сменяй я. Аз бих си взел оригинална. Това е малък но все пак важен елемент от охл. с-ма.

    Коментар

    Working...
    X