Привет колеги Фиатаджии, за втори път ми избива тази семеринга и ми изтича маслото, но май всеки път имам късмет че спирам и виждам теча преди да е изтекло всичко, интересното е че (може и да е съвпадение) това се случва на завой при потегляне от кръстовище. Последния път - вчера - прибирам се от Трявна към Варна, през Вонеща вода, път ужасен, 10 км от трасето не беше минавал снегорин, после снеговалеж, тирове към прохода на републиката, общо взето натоварен режим на каране, Търново Варна кофти, но поносимо , 2-3 пъти изрязване до 5500 оборота ( да им го.......) магистралата средно 120-130 постоянно и на първото кръстовище оплаааа стана тя , добре че спрях да заредя че го видях теча, пак от семерингата като из ведро Малкия дявол беше пак, но не знам какво да чакам, предния майстор който ми я ремонтира каза че може вала да е крив( това да не са спагети) и затова е избила, вече техника е сменен минаха само 3500км от смяната и пак същата работа. Сетих се че в квартала има сервизче което ми възстанови мотора на пежото и от тогава на мога да си го позная и го дадох там. Монтьорите ми споменаха че може да е аксиален лагер на вала или издухани сегменти - в картера се образува налягане и затова избива там. Интересното е че не се случва при големите натоварвания а при по малки....Ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми моля да сподели ДИАГНОЗАТА :Оказа се че основните и аксиалните лагери са съсипани (карана е без масло и така е вкарана най вероятно) и коляновия вал имал ход няколко милиметра по оста си, затова е избивал семерингата, първите майстори не са го забелязали и само са сменили семерингата, но в момента се сменят лагерите в бокса и скоро пак ще яхна Фиаткатаблагодаря за мненията и коментарите Лек и безавариен път на всички
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Втори път ми избива семерингата на коляновия вал - РЕШЕНО
Collapse
X
-
Друг вариант е крив картер.Лятото имах случка като твоята.След като оставих колата в сервиза ми се обадиха да дойда да видя нещо.Майстора хвана един луфтомер дебел колкото дамска пила за нокти и започна да натиска и ми вика .Ето тука дето влиза трябва да не мога да го завра.В началото ми се виждаше странно този 1мм. да е проблема но е факт че след като сложих нов картер и нова семеринга проблема изчезна.Така че ги накарай да ти премерят луфта между нова семеринга и картера. Ако е наред остава да се търси проблема защо в картера имаш налягане.
Коментар
-
johnfound написа:Запушена картерна вентилация или друг подобен проблем с картерната вентилация. В картера налягането трябва да е малко по-ниско от атмосферното. В този случай, маслото може леко да "таи" през кофти семеринг, но не и да тече.Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.
Коментар
-
[/quote] Картерното налягане колега е по високо от атмосферното няма такъв двигател които при работа да създава вакум в картера.Друг е въпроса дали картерното налягане е по-голямо от дадената стойност за определения модел двигател.Жалкото е че в България малко сервизи измерват картерно налягане за поставяне на диагноза износени сегменти.[/quote] Абсолютно прав си колега.Подналягане/вакум/ в картерно пространство не може да има.Направо се стаписах като го прочетох.
Коментар
-
Може, картерната вентилация обикновено отива в смукателния тракт, откъдето се изсмукват парите и налягането става по-ниско от атмосферното - това при изправна система.Освен това колкото по-ниско е картерното налягане, толкова по-висока е и мощността, тъй като въртящият момент зависи освен от налягането върху буталото отгоре и от това отдолу. Неизправната картерна вентилация може да намали с някое друго магаре мощността, освен всички други бели.
Коментар
-
maiden написа:Може, картерната вентилация обикновено отива в смукателния тракт, откъдето се изсмукват парите и налягането става по-ниско от атмосферното - това при изправна система.Освен това колкото по-ниско е картерното налягане, толкова по-висока е и мощността, тъй като въртящият момент зависи освен от налягането върху буталото отгоре и от това отдолу. Неизправната картерна вентилация може да намали с някое друго магаре мощността, освен всички други бели.
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар