Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Втори път ми избива семерингата на коляновия вал - РЕШЕНО

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Втори път ми избива семерингата на коляновия вал - РЕШЕНО

    Привет колеги Фиатаджии, за втори път ми избива тази семеринга и ми изтича маслото, но май всеки път имам късмет че спирам и виждам теча преди да е изтекло всичко, интересното е че (може и да е съвпадение) това се случва на завой при потегляне от кръстовище. Последния път - вчера - прибирам се от Трявна към Варна, през Вонеща вода, път ужасен, 10 км от трасето не беше минавал снегорин, после снеговалеж, тирове към прохода на републиката, общо взето натоварен режим на каране, Търново Варна кофти, но поносимо , 2-3 пъти изрязване до 5500 оборота ( да им го.......) магистралата средно 120-130 постоянно и на първото кръстовище оплаааа стана тя , добре че спрях да заредя че го видях теча, пак от семерингата като из ведро Малкия дявол беше пак, но не знам какво да чакам, предния майстор който ми я ремонтира каза че може вала да е крив( това да не са спагети) и затова е избила, вече техника е сменен минаха само 3500км от смяната и пак същата работа. Сетих се че в квартала има сервизче което ми възстанови мотора на пежото и от тогава на мога да си го позная и го дадох там. Монтьорите ми споменаха че може да е аксиален лагер на вала или издухани сегменти - в картера се образува налягане и затова избива там. Интересното е че не се случва при големите натоварвания а при по малки....Ако някой се е сблъсквал с подобни проблеми моля да сподели ДИАГНОЗАТА :Оказа се че основните и аксиалните лагери са съсипани (карана е без масло и така е вкарана най вероятно) и коляновия вал имал ход няколко милиметра по оста си, затова е избивал семерингата, първите майстори не са го забелязали и само са сменили семерингата, но в момента се сменят лагерите в бокса и скоро пак ще яхна Фиаткатаблагодаря за мненията и коментарите Лек и безавариен път на всички
    който псува - буксува
    FIAT BRAVO 1.8GT 16V
    Господ направи колите бензинови,
    после се появи немеца и ги направи нафтови печки.........

    #2
    Провери си вентилацията на двигатела колега.Може да се образува налягане което няма откъде да излезе и затова хвърляш семеринг след семеринг.
    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

    Коментар


      #3
      Запушена картерна вентилация или друг подобен проблем с картерната вентилация. В картера налягането трябва да е малко по-ниско от атмосферното. В този случай, маслото може леко да "таи" през кофти семеринг, но не и да тече.
      Fiat Ritmo 105TC
      1600cc 105к.с.

      Коментар


        #4
        Друг вариант е крив картер.Лятото имах случка като твоята.След като оставих колата в сервиза ми се обадиха да дойда да видя нещо.Майстора хвана един луфтомер дебел колкото дамска пила за нокти и започна да натиска и ми вика .Ето тука дето влиза трябва да не мога да го завра.В началото ми се виждаше странно този 1мм. да е проблема но е факт че след като сложих нов картер и нова семеринга проблема изчезна.Така че ги накарай да ти премерят луфта между нова семеринга и картера. Ако е наред остава да се търси проблема защо в картера имаш налягане.

        Коментар


          #5
          johnfound написа:
          Запушена картерна вентилация или друг подобен проблем с картерната вентилация. В картера налягането трябва да е малко по-ниско от атмосферното. В този случай, маслото може леко да "таи" през кофти семеринг, но не и да тече.
          Картерното налягане колега е по високо от атмосферното няма такъв двигател които при работа да създава вакум в картера.Друг е въпроса дали картерното налягане е по-голямо от дадената стойност за определения модел двигател.Жалкото е че в България малко сервизи измерват картерно налягане за поставяне на диагноза износени сегменти.
          Фиат Мареа Уикенд 1.6 16В спортни валове , оригинален италиански софтуер,всмукателни колектори ф52, дросел ф68, генерация ф60,инжектори незнайни. Резултат - 16.670 сек 400м.

          Коментар


            #6
            [/quote] Картерното налягане колега е по високо от атмосферното няма такъв двигател които при работа да създава вакум в картера.Друг е въпроса дали картерното налягане е по-голямо от дадената стойност за определения модел двигател.Жалкото е че в България малко сервизи измерват картерно налягане за поставяне на диагноза износени сегменти.[/quote] Абсолютно прав си колега.Подналягане/вакум/ в картерно пространство не може да има.Направо се стаписах като го прочетох.

            Коментар


              #7
              Може, картерната вентилация обикновено отива в смукателния тракт, откъдето се изсмукват парите и налягането става по-ниско от атмосферното - това при изправна система.Освен това колкото по-ниско е картерното налягане, толкова по-висока е и мощността, тъй като въртящият момент зависи освен от налягането върху буталото отгоре и от това отдолу. Неизправната картерна вентилация може да намали с някое друго магаре мощността, освен всички други бели.

              Коментар


                #8
                maiden написа:
                Може, картерната вентилация обикновено отива в смукателния тракт, откъдето се изсмукват парите и налягането става по-ниско от атмосферното - това при изправна система.Освен това колкото по-ниско е картерното налягане, толкова по-висока е и мощността, тъй като въртящият момент зависи освен от налягането върху буталото отгоре и от това отдолу. Неизправната картерна вентилация може да намали с някое друго магаре мощността, освен всички други бели.
                Заблуда,заблуда колега.Картерната вентилация отива в пред дроселната клапа където имаме винаги атмосверно налягане.А не след нея ,където има подналягане.А при напълно отворена дроселова клапа навсякъде е атмосверно налягане.Няма от къде да се получи вакум в картера.А на всичкото отгоре е вредно.Двигателя ще започне да губи помалко компресия.............

                Коментар


                  #9
                  дане си прекалил с маслото
                  bravo 1.4 12v -11.1996 Калпав модел другпьт........
                  aveo 1.4 16v -2008

                  Коментар

                  Working...
                  X