Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

На Първа скорост в движение

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    На Първа скорост в движение

    Здравейте колеги,На моята Мареа 100ТД когато колата се движи макар и с много малка скорост не ми позволява да вкарам Първа скорост. Чудя се дали е забранено фабрично или аз имам някакъв проблем. Как е при вас има ли го това явление!?
    `99 FIAT Marea Weekend 100TD

    #2
    http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.p...E2%E0&start=15

    Коментар


      #3
      Ами на 3-месечните шофьорски курсове едно време ни учеха, че на първа скорост не се преминава в движение, не знам защо изобщо си правиш такива експерименти.
      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

      Коментар


        #4
        теоретично можеш да вкараш дадена предавка и без да натискаш съединител, стига да нацелиш скоростта на автомобила с оборотите на двг, но пак е доста трудно. ако се движиш с около 7-8 километра в час, първа трябва да може да влезе по-лесно отколкото ако си на място. Тогава скоростите на съответните зъбни колела са много много близки. Може и да не е така, но на бравата ако се движа лекичко първа влиза по-лесно отколкото ако съм на място.А това без съединител на бравата съм го правил само веднъж на 5-та, на другите не успях. На дедрата съм го правил на 4-та, и 5та, а на стария полски фиат - на 2-ра, 3-та и 4-та. Но става малко "с пиниз" и след като караш даден кола от повече време.Та по темата - не може да е забранено фабрично. Просто първата няма синхронизатор, ако се не лъжа.

        Коментар


          #5
          На старите шоферски курсова са казвали так щото съветските возила за да е по евтинко на 1-ва и задна нямат синхронизация и ако включваш в движение има бая голям шанс да си преебеш зъбните колела. Иначе не знам как е при фиатовете но на ягуар слагат и на първа и на задна синхронизация. Ако може някой компетентен да се изкаже дали има синхронизация на тази скоростна дето е в мареа/браво/брава

          Коментар


            #6
            ...

            На Шкодата (Фаворит) имах блокировка и по време на движение не може да се включи на първа и задна... Всъщност - първа включваше, но при много малка скорост - почти пред спиране...
            Fiat Marea Weekend 1.9TD 100 SX '98
            Peugeot 308 1.6HDI 90кс 2008

            Коментар


              #7
              zavel написа:
              На старите шоферски курсова са казвали так щото съветските возила за да е по евтинко на 1-ва и задна нямат синхронизация и ако включваш в движение има бая голям шанс да си преебеш зъбните колела. Иначе не знам как е при фиатовете но на ягуар слагат и на първа и на задна синхронизация. Ако може някой компетентен да се изкаже дали има синхронизация на тази скоростна дето е в мареа/браво/брава
              Къде е логиката да имаш синхронозатор на задната, я си представете че се движиш напред с накаква скорост>0 и бутнеш задната какво ще стане в горката скоростна кутия, май че ще остане само кутия, но не и скоростна?
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                Всички предни предавки са синхронизирани при фиата. Аз нямам проблеми за влизане на нито една освен задна, която не е сингронизирана и понякога се налага да пусна съединителя и пак да го натисна. Ще използвам темата да питам дали някой има проблема - докато е студена колата скоростите да влизат мнооого трудно, особено първа и втора, а когато загрее всичко е ок? Маслото е сменено но не с някакво марково, а преди това нямаше и капка масло и проблема със скоростите беше същия. Всмисъл не беше по-зле.
                FIAT BRAVO II 1.4 GPL
                FIAT BRAVA 1.6 16V 103ps
                FIAT TIPO 1.6i.e. 835.С1 '93 ABS
                FIAT UNO 1.5

                Коментар


                  #9
                  И на мен ми е правило впечатление, че не винаги в движение влючвам лесно на Iва. Давам пример: спиране пред светофар и още докато се движиш да превключиш на Iва. Понякога става много лесно, по-някога по-бавно бих казал, но става. А при включването на Iва при спрян автомобил, никакъв проблем. Задната понякога и при мен изисква второ натискане на съединителя.
                  FIAT Marea Weekend ELX TD100, Bravo 1.9 Multijet 16V

                  Коментар


                    #10
                    Re: На Първа скорост в движение

                    Fullscreen написа:
                    Здравейте колеги,На моята Мареа 100ТД когато колата се движи макар и с много малка скорост не ми позволява да вкарам Първа скорост. Чудя се дали е забранено фабрично или аз имам някакъв проблем. Как е при вас има ли го това явление!?
                    Колега един съвет от мен всичко си е усет на автомобила.Покарай малко ГАЗ 53 или нещо подобно дуракоустойчиво на което скоростите се включват с двойно изключване на съединителя и ще свикнеш.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Когато колата е по-новичка-до към 200000км скоростите са супер. След това се почва-1-ва не ще в движение, 2-ра не ще след резак на 1-ва и тем подобни неволи. За съжаление повечето коли, които идват втора ръка са на над 300-400хилки. Карам 3 служебни коли (различни) и съм ги пробвал с над 30 до40 км/ч включват 1-ва без проблем, а моята (тойота), която се води на 225000 в момента, не го може. Като върви бавно и не е за 2-ра, (ако пусна съединителя ще е на 600 оборота) влиза добре, но ако е с 30 км/ч само надава някакъв вой (не хъркане на зъбни колела) и не ще. Това мога да ви кажа, няма такива неща като "забрана" да се вкл. 1-ва в движение или "това е нормално, и на моята е така"

                      Коментар


                        #12
                        за ГАЗ 53 замо мога да кажа, че всички скорости могат да се сменят без съединител ама само брадчеда го може щото е инструктор и 10 години е бил на Газ 53 а за 1 -ва мога да я включа и в движение но може би до 5-6 км/ч просто не съм пробвал повече а то и не се налага (понеже АБС ми не работи, като тръгна и лампата му светва а някаде четох, ако някои датчик не работи след 6 км/ч лампата светва ) . Колата е на 178 хиляди
                        Fiat Marea 1.8i 16v HLX, 97г.

                        Коментар


                          #13
                          И на ладата и на фиатите първата влиза при скорост под 5 км/час!

                          Коментар


                            #14
                            Това умение да се включва първа скорост в движение наистина може да е полезно, макар и рядко. По-миналата година ми се наложи в Св. Влас. Знаете как безумно там е застроено, абсурдно е да се търси спазването на каквито и да е строителни и регулационни норми. Една уличка беше толкова тясна и с такъв невъзможен наклон, че се наложи да се спусна по нея именно на първа.
                            FIAT Idea 1.9 Multijet 2004 г.
                            FIAT Tipo 1.4i.e. 1995 г. - предишен. Служи вярно над 9 години!

                            Коментар


                              #15
                              Включвал съм първа на темпрата, когато най-много съм бил с 15км/ч и то с много зор. При по-висока скорост не мога да вкарам нито първа, нито задна(говорим със съединител). Първата просто не влиза, все едно нещо я блокира, а задната стърже все едно включвам без съединител.
                              "Obviously you don't know, who are you fucking with!" /Blade/

                              Fiat Tempra 1.9 TDs
                              Subaru Legacy 2.0i

                              Коментар

                              Working...
                              X