Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Досаден проблем с ламбда сондата

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Досаден проблем с ламбда сондата

    Имам някакъв досаден проблем с ламбда сондата. Ето за какво става дума: Само при скорост над 100 км/ч светва лампата на инжекциона и регистрира грешка "Ламбда управление". Лампата свети около 30 секунди, изгасва и повече не светва, независимо колко време карам след това и с каква скорост. Ламбда сондата е чисто нова NTG(NGK) с опаковка Hoffer. Старата ламбда сонда се държеше почти по същия начин и я смених, защото все пак е консуматив. Всъщност при нея лампата светваше за повече време, понякога и по 15-20 минути. А сега с новата ламбда сонда е като часовник: свети около 30 сек. и изгасва.В сервиза, в който ми я смениха, смятат, че новата ламбда сонда има температурен проблем и от силната струя студен въздух за известно време излиза от режим. Успокоиха ме обаче, че на практика в 99 % от времето ламбда управлението работи. Но интересното е, че и старата се държеше по подобен начин - губеше управление само при висока скорост. Все пак е възможно и да е съвпадение...Дайте някакви идеи. Уточнявам, че всички връзки, кабели и контакти са прегледани и замерени и са Ок.Използвам темата и за още един въпрос: не ми работи запалката в колата. Не съм пушач, но обичам всичко да работи по колата. Запалката при включен двигател я натискам надолу и нищо не става, не я изхвърля обратно. Като я изкарам, си е студена.
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    #2
    Re: Досаден проблем с ламбда сондата

    snake написа:
    Използвам темата и за още един въпрос: не ми работи запалката в колата. Не съм пушач, но обичам всичко да работи по колата. Запалката при включен двигател я натискам надолу и нищо не става, не я изхвърля обратно. Като я изкарам, си е студена.
    Колега, бушончето проверили го дали е здраво? Ако не, намира се в ляво под волана (това го знаеш със сигурност). На втората (средна) редица с бушоните, този за запалката е четвърти подред - от ляво на дясно - (поне на Брава-та е така!), и е 30 Ампера. Мисля, че има и още нещо вързано към него, но е на немски и не го разбирам.
    Space Star 1.9 DID

    Коментар


      #3
      за запалката...:а ако включиш нещо друго (зарядно например) работи ли?за ламбда сондата, ако го прави винаги, помоли някой четец на компютри да се повози с тебе и да чете online
      http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=101168

      Коментар


        #4
        Ти ходили на диагностика някъде или така ти казаха майсторите?

        Коментар


          #5
          Ходих на диагностика разбира се - в най-добрия сервиз в Пазарджик в "Промишлени системи". Всичко е Ок, теста с газоанализатор също показва много добри стойности. Даже Марин (изключително начетен и коректен майстор) в елкона един ден й отдели няколко часа, за да се занимае с проблема. Сам я покара, изкара я извън града колата и нищо не откри - каза, че по принцип ламбда управление има в 99 % от времето. Той залага на температурен проблем на ламбда сондата.
          Tonight's the night and it's going to happen again and again...

          Коментар


            #6
            Roko написа:
            Колега, бушончето проверили го дали е здраво?
            Да ти кажа честно, не съм ги гледал бушоните. Причината затова е, че един път на палиото като ги вадих един по един, после ми се заключи радиото. Ако знам кой точно бушон е за запалката, ще го погледна, но в противен случай предпочитам да не ги пипам.
            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

            Коментар


              #7
              snake написа:
              Ако знам кой точно бушон е за запалката, ще го погледна, но в противен случай предпочитам да не ги пипам.
              Ето виж как е при Брава:
              Прикачени файлове
              Space Star 1.9 DID

              Коментар


                #8
                В превод : Мотора за обдухване на парното, запалката и реле на ръчна климатична инсталация (климатик)
                Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                Коментар


                  #9
                  Тъй като вероятно ще сменям сондата, моля ви преди това за мнения може ли на диагностиката да отчита запаметена грешка "ламбда сонда", а сондата да е в ред ? Има ли нещо друго, което би могло да доведе до това компютъра да отчита грешки в работата на сондата при скорост над 100 км./ч ?И още един въпрос: при ниски обороти компютъра търси ли изобщо сигнал от ламбда сондата ?
                  Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                  Коментар


                    #10
                    има два типа грешкиважни и маловажнипри маловажните, ако определен период от време грешката не се повтори (примерно 10 поредни паления)- трие сеако грешката е важна - остава си в паметта, докато не бъде изтрита при диагностикадоколкото знам, сондата е игнорирана само при студен мотор (т.е. преди да се подгрее)
                    2015 Renault Megane Expression GT
                    2009 FIAT Bravo 1.4 16V Dynamic
                    Всичко за FIAT Bravo 2007

                    Коментар


                      #11
                      Не знам какво става, но тези ламбда-сонди (Л-С) май горят като крушки на моята кола. Само 10 месеца и около 7-8 000 км. след монтажа на Л-С EPS, която хич не е от евтините, вчера ми светна продължително лампата на инжекциона, запаметената грешка е "ламбда сонда", а въпреки това колата си върви прекрасно. Момчето на диагностиката обаче ми се видя малко неуко, запаметената грешка и аз я видях, но според мен той и идея си нямаше как да тества работата на Л-С в момента. Утре съм в Бош, знам че ще ме одрусат яко, но искам големите разбирачи да се произнесат за смяна ли е Л-С. Ако да - сменям я с Бош, те поне дават гаранция 1 година.
                      Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                      Коментар


                        #12
                        Мисля, че колега от форума пак имаше проблем с нова ламбда-сонда Хофер. Или с бобина беше не съм сигурен, но работата се оправи само с подмяна. Изглежда не са много читава марка.
                        Fiat Brava 1.4SX '97 (Бензин & Метан)

                        Коментар


                          #13
                          Възможно е проблема да е в рециркулацията на газовете за повторно изгаряне. Тогава светва същата лампа(тя свети и за други неща де) и е много вероятно да ти отчете грешка в ламбда сондата. EPS не е лоша марка и поне няма ментета. Има ли проблеми всъщност сега или само дето е отчел грешка компа? Ако проблема е където ти посочих, то е твърде вероятно и старата ти да е здрава. Не са от най-чупливите. Наскоро роднина имаше такъв проблем и той също смени ламбдата и след няколко хиляди пак му светна лампата и го вкарваше в някъв режим дето не може да вдигне над 2000 оборота. Оправихме го с Виза-та на менютата за актуализация на параметрите + чистене на грешката. Вече няколко месеца е ОК и лампата не е светвала.
                          The box said "Requires Windows 98 or better", so I installed Linux
                          Marea SW 2400 JTD CF2 136CV 100KW "HLX-TOUR DE FRANCE"
                          Ex: Brava 1.6 ELX 16V 103 hps '98 LPG Atiker + LC Romano

                          Коментар


                            #14
                            Накратко казано старата ламбда сонда EPS (не е NTK с опаковка Hoffer, такава беше първата и с нея карах само 3 месеца, явно съм рекордьор по смяна на ламбда-сонди ) я измиха с разредител в сервиза и в момента работи нормално. Продавам я с 1 месец гаранция: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36140Вече съм с ламбда-сонда Бош за 235 лв. .
                            Tonight's the night and it's going to happen again and again...

                            Коментар

                            Working...
                            X