Имам някакъв досаден проблем с ламбда сондата. Ето за какво става дума: Само при скорост над 100 км/ч светва лампата на инжекциона и регистрира грешка "Ламбда управление". Лампата свети около 30 секунди, изгасва и повече не светва, независимо колко време карам след това и с каква скорост. Ламбда сондата е чисто нова NTG(NGK) с опаковка Hoffer. Старата ламбда сонда се държеше почти по същия начин и я смених, защото все пак е консуматив. Всъщност при нея лампата светваше за повече време, понякога и по 15-20 минути. А сега с новата ламбда сонда е като часовник: свети около 30 сек. и изгасва.В сервиза, в който ми я смениха, смятат, че новата ламбда сонда има температурен проблем и от силната струя студен въздух за известно време излиза от режим. Успокоиха ме обаче, че на практика в 99 % от времето ламбда управлението работи. Но интересното е, че и старата се държеше по подобен начин - губеше управление само при висока скорост. Все пак е възможно и да е съвпадение...Дайте някакви идеи. Уточнявам, че всички връзки, кабели и контакти са прегледани и замерени и са Ок.Използвам темата и за още един въпрос: не ми работи запалката в колата. Не съм пушач, но обичам всичко да работи по колата. Запалката при включен двигател я натискам надолу и нищо не става, не я изхвърля обратно. Като я изкарам, си е студена.
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Досаден проблем с ламбда сондата
Collapse
X
-
Re: Досаден проблем с ламбда сондата
snake написа:Използвам темата и за още един въпрос: не ми работи запалката в колата. Не съм пушач, но обичам всичко да работи по колата. Запалката при включен двигател я натискам надолу и нищо не става, не я изхвърля обратно. Като я изкарам, си е студена.Space Star 1.9 DID
-
Ходих на диагностика разбира се - в най-добрия сервиз в Пазарджик в "Промишлени системи". Всичко е Ок, теста с газоанализатор също показва много добри стойности. Даже Марин (изключително начетен и коректен майстор) в елкона един ден й отдели няколко часа, за да се занимае с проблема. Сам я покара, изкара я извън града колата и нищо не откри - каза, че по принцип ламбда управление има в 99 % от времето. Той залага на температурен проблем на ламбда сондата.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Roko написа:Колега, бушончето проверили го дали е здраво?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Тъй като вероятно ще сменям сондата, моля ви преди това за мнения може ли на диагностиката да отчита запаметена грешка "ламбда сонда", а сондата да е в ред ? Има ли нещо друго, което би могло да доведе до това компютъра да отчита грешки в работата на сондата при скорост над 100 км./ч ?И още един въпрос: при ниски обороти компютъра търси ли изобщо сигнал от ламбда сондата ?Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
има два типа грешкиважни и маловажнипри маловажните, ако определен период от време грешката не се повтори (примерно 10 поредни паления)- трие сеако грешката е важна - остава си в паметта, докато не бъде изтрита при диагностикадоколкото знам, сондата е игнорирана само при студен мотор (т.е. преди да се подгрее)
Коментар
-
Не знам какво става, но тези ламбда-сонди (Л-С) май горят като крушки на моята кола. Само 10 месеца и около 7-8 000 км. след монтажа на Л-С EPS, която хич не е от евтините, вчера ми светна продължително лампата на инжекциона, запаметената грешка е "ламбда сонда", а въпреки това колата си върви прекрасно. Момчето на диагностиката обаче ми се видя малко неуко, запаметената грешка и аз я видях, но според мен той и идея си нямаше как да тества работата на Л-С в момента. Утре съм в Бош, знам че ще ме одрусат яко, но искам големите разбирачи да се произнесат за смяна ли е Л-С. Ако да - сменям я с Бош, те поне дават гаранция 1 година.Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
-
Възможно е проблема да е в рециркулацията на газовете за повторно изгаряне. Тогава светва същата лампа(тя свети и за други неща де) и е много вероятно да ти отчете грешка в ламбда сондата. EPS не е лоша марка и поне няма ментета. Има ли проблеми всъщност сега или само дето е отчел грешка компа? Ако проблема е където ти посочих, то е твърде вероятно и старата ти да е здрава. Не са от най-чупливите. Наскоро роднина имаше такъв проблем и той също смени ламбдата и след няколко хиляди пак му светна лампата и го вкарваше в някъв режим дето не може да вдигне над 2000 оборота. Оправихме го с Виза-та на менютата за актуализация на параметрите + чистене на грешката. Вече няколко месеца е ОК и лампата не е светвала.
Коментар
-
Накратко казано старата ламбда сонда EPS (не е NTK с опаковка Hoffer, такава беше първата и с нея карах само 3 месеца, явно съм рекордьор по смяна на ламбда-сонди ) я измиха с разредител в сервиза и в момента работи нормално. Продавам я с 1 месец гаранция: http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=36140Вече съм с ламбда-сонда Бош за 235 лв. .Tonight's the night and it's going to happen again and again...
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар