Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Възможно ли е да ми тече масло при съединителя ???

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Възможно ли е да ми тече масло при съединителя ???

    Здравейте ... Малко предистория:Преди не-повече от месец смених съединителя... Но тъпите "майстори" си оставиха ръцете направо ... Както и ламарината дето пази да не влизат боклуци при маховика и най-горната пропка за маслото на ск. кутия също ги оставиха Повече там не се връщам ... И аз се чудя защо ми лъха на масло ... Отидох при приятелите ми от Кафеджиев - сменихме маслото на кутията с Tutela 75W/90, както и сложихме пропка ... И на всичко отгоре тея "майстори" ми бяха и скъсали семерингата на дясната полуоска и ми капеше масло... Както и да е ... Но след това като спра някъде да маневрирам и е пуснат вентилатора в купето (или парното - все тая) - веднага лъхваше на масло (двигателно или скоростнокутийно :D ) Помислих си, че просто там дето е капало върху гъвкавата връзка на тръбата между гърнетата долу още не се е изтекло или изпарило и за това се усеща ... след 2-3 дни спря ... Може би защото доста я натисках колата ... (чудите се защо пък точно от това - ще разберете ...)Вчера карах много спокойно и бавно ... доста под ограниченията ... но в такова настроение бях - беше ми много приятно да карам така, с надута до край музика ... Спирам зад блока и какво - остра миризма на масло ... отварям капака - около скоростната кутия никакъв проблем ... но по двигателя леко омазано, защото гарнитурата на капака на клапаните пак започнала да изпуска (смених я преди 2-3+ месеца) ... Нищо, ще я сменя пак, но ще взема по-скъпа ... Да е по-хубава ... Помислих си - няма проблем, нещо пак е лъхнало, защото пуснах да духа студено ... Днес - отиваме да търсим една част за ланчията - мане като взе да приплъзва съединителя - по-зле от преди да го сменя ... е това ме разби ... как може за 1 ден спокойно каране съединителя да се прецака толкова ? Първо си псувах наум тоя и оня, докато не свързах миризмата на масло със съединителя и возещата се в багажника ламарина дето предпазва маховика ... Та се чудя - възможно ли е да ми капе от някъде масло при съединителя и той заради това да приплъзва ?П.П. Стърженето което се чува когато не е натиснат съединителя (на всички предавки и на изключена - май на 4 и 5 не се чува, или е прекалено слабо) не изчезна ... Заради него смених и съединителя и маслото ... те си бяха за смяна де, но не е това въпроса ... Преди бяха сигурни, че е от съединителя, сега ми казват, че било от скоростната кутия ... съжалявам, че ще го кажа така, ама ще ги е** и майсторите дето са ... малоумници долни, защо се мислят за по-умни от мен и се опитват да ме излъжат, че били затегнали пропката, че имало под литър масло в кутията и т н ... всякакви глупости ми наговориха, сигурно са си мислили, че хабер си нямам от автомобили ... Накрая ще я закарам до Христо в ямбол да я погледнат там, ама не само да я погледнат, ами и да открият проблема ... като е вдигната едната гума на крик не го прави ... другата също ... само като е на земята ... Просто ми писна от глупости вече ... Кажете какво да правя, защото аз вече не знам - не издържам повече да я слушам как работи, мен ме е срам вече да я карам тази кола ... Толкова много ми харесва, ама стърже като трактор ... баси, не мога да разбера как може да не могат в 3 сервиза да открият какво й има на една кола ...

    #2
    ако ти е изпуснал семеренга на коляновия вал от там може да омслява съединителя
    типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
    хюндай акцент 1.5 CNG
    киа каренс +метан

    Коментар


      #3
      dan4o написа:
      ако ти е изпуснал семеренга на коляновия вал от там може да омслява съединителя
      Като гледам май не са вадили и двете полуоски, а само лявата като са сменяли съединителя и после са блъскали да вкарат дясната и май са скъсали всичките семеринги ... Дано да греша ... чудя се дали утре да не пропусна училище, за да си оправя колата, защото не е на добре ... Ама на коляновия вал семеринга няма нищо общо с полуоските, бе, много съм прост :D Не знам. Трябва да отида пак до Кафеджиев ...

      Коментар


        #4
        Гледай сега.....предполагам си запознат с устройството на съединителя. там от едната страна на маховика има семеринг, който пази маслото да протече от коляновия вал във скоростите, НО няма как двигателното масло да стигне до феродовия диск..то се стича по блока и омазнява картера откъм скоростната кутия.Другото място от където е най-вероятно да имаш теч е от семерингата на първичния вал на скоростната кутия....от там се и омазнява съединителя и почва да приплъзва...и при тази постоянна загуба на масло от скоростите, както знаеш тя побира около 1.5л., което не е много, се повишава триенето и се започват проблемите. Тука идва и момента на диагностикатаАко ти мирише на "чесън" значи губиш маслото от скоростната кутия...то има този специфичен мирис...и понеже казваш, че ти мирише на масло според мен 99% е трансмисионното масло, другото не се усеща. Това смесено с буксуващ съединител директно означава че семерингата на първичния вал е сдала багажа или са я скъсали докато са слагали кутията. От тук следва Демонтаж на скорости, смяна на омазнения феродов диск с нов и огромен скандал с майсторите, с настояния за гаранционен ремонт!!!!И още нещо важно....казваш има шум....Ако този шум изчезва когато натиснеш съединителя тогава проблемите продължават надълбоко. Следва отваряне на скоростите и смяна на лагерите на първичния вал на скоростите + смяна на всички прилежащи семеринги. Е те това не става в гаражни условия....в смисъл че много е вероятно да не се справиш сам с приятели...Познаваме се и знам че няма да се хванеш сам, НО смени майсторите и дано другите да разбират какво правят....иначе работата отива на нови скорости.....това е.Полуосите са ти най-малката грижа...колкото и да напъват няма какво да счупят, освен да скъсат маншона....Знам че не е нищо приятно, но както знаеш обикновено съм прав...дано този път да бъркам де. Ако се наложи ще ти преотстъпим Алфата за бала, колко му е да отскочим да се видим.
        СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
        бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
        сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
        ИТАЛФЕСТ 2007

        Коментар


          #5
          Ай ся и ти - чак до бала ли да не вкара в час колата - той няма да спи ама колата ще се прави!Най вероятно Емо е прав- имаш тея от кутията, не знам само дали не може да се спаси съединителя за да не се купува пак.А за стърженето - ти като сменя съединител, аксиален лагер смени ли?
          Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
          Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
          ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

          Коментар


            #6
            че той от къде да знае ,начукали и наритали са кое как влезе ,взели са парите и това е,а че и от семеренга на коляновия вал може да се омасли съединителя може,ама вероятно като са наритали и наблискали скоросната кутия са направили белицатабах мамаму,то вече и в сервиз не е за стъпване бе?
            типо 1.4 карбуратор вечеCNG(бившо)
            хюндай акцент 1.5 CNG
            киа каренс +метан

            Коментар


              #7
              dan4o написа:
              ...а че и от семеренга на коляновия вал може да се омасли съединителя може,ама вероятно като са наритали и наблискали скоросната кутия са направили белицатабах мамаму,то вече и в сервиз не е за стъпване бе?
              Maалко трудно да прехвърли маслото през маховика и да стигне до съединителя от другата страна Иначе няма да се сменя целия съединител а само феродовия диск...около 20 лв.а относно лагера затова съм подчертал: Ако този шум изчезва когато натиснеш съединителя (отделяш скоростната кутия от предаващия въртящ момент на двигателя) тогава проблемите продължават надълбоко. Следва отваряне на скоростите и смяна на лагерите на първичния вал на скоростите + смяна на всички прилежащи семерингиАко шума се появява когато се натисне съединителя(натиска се вилката, която натиска аксиалния лагер и при износен аксиален лагер се чува шума който идва от него)....тогава имаш за смяна аксиален лагер
              СЪДБАТА ПОМАГА НА СМЕЛИТЕ
              бившата:Фиат Темпра 1,6 мi 94г. с газ
              сегашната: Алфа Ромео 1,6 TS 99г. 120 кончета под капака
              ИТАЛФЕСТ 2007

              Коментар


                #8
                не ми се чете цялата тема, но съед. има една дупка отгоре над себе си за да се охлажда. оттам може да влиза масло. веднъц намокрен, КАЗВАТ, че пак трябва смяна.
                Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
                Fiat Bravo'97 1,6 16v
                Fiat Tempra'91 1,6 mono

                Коментар


                  #9
                  Смених целия комплект, аксиален лагер, притискателен и феродов диск ... Аз вече ходя само при Кафеджиев, защото поне ми пазят колата - все пак бивши колеги сме ... Доста внимателно работят с нея ... Утре ще гледам да отида там да проверим как е положението ... за стърженето не ме притеснява толкова - мога да търпя шум, а и си имам доста силно озвучение, въпроса е някой път да не изщтрака и .... Трябва да проверя във Франц имат 2-3 разглобени пунтота ако имат като моята или 6 степенна скоростна кутия - няма да откажа ... Ако е до 200 лв ... Но нека да видим първо тук какво ще стане - може би утре ще трябва някой приятел да ме вземе от Кафеджиев към училище ... Нео - сега е момента да дадеш алфата :D:D:D

                  Коментар


                    #10
                    Здравейте, От около година ми капе масло между скоростната кутия и двигателя. Предполагам, че е семеринг на коляновия вал. Чудя се дали мога само семеринга да сменя. Предполагам, че целия съединител е омазан в масло.За сега нямам проблеми с него и искам да мина без смяната му. От друга страна едно сваляне на скоростите е 100 лева. Възможно ли е да имам канал на вала, образуван от търкането на семеринга ?Това нещо как се оправя ?
                    04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                    Коментар


                      #11
                      vgeorgiev написа:
                      Здравейте, От около година ми капе масло между скоростната кутия и двигателя. Предполагам, че е семеринг на коляновия вал. Чудя се дали мога само семеринга да сменя. Предполагам, че целия съединител е омазан в масло.За сега нямам проблеми с него и искам да мина без смяната му. От друга страна едно сваляне на скоростите е 100 лева. Възможно ли е да имам канал на вала, образуван от търкането на семеринга ?Това нещо как се оправя ?
                      колега 1.може да смениш само семеринга 2.за феродовия диск ще разбереш само като го извадиш може да е омазан а може да не е.3.възможно е да имаш канал на вала от семеринга но малко вероятно.4.ако имаш канал на коляновия вал оправя се като се разглоби целия мотор и се пришлаифа повърхността на която ляга семеринга
                      ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                      ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                      Коментар


                        #12
                        eh4ev07 написа:
                        vgeorgiev написа:
                        Здравейте, От около година ми капе масло между скоростната кутия и двигателя. Предполагам, че е семеринг на коляновия вал. Чудя се дали мога само семеринга да сменя. Предполагам, че целия съединител е омазан в масло.За сега нямам проблеми с него и искам да мина без смяната му. От друга страна едно сваляне на скоростите е 100 лева. Възможно ли е да имам канал на вала, образуван от търкането на семеринга ?Това нещо как се оправя ?
                        колега 1.може да смениш само семеринга 2.за феродовия диск ще разбереш само като го извадиш може да е омазан а може да не е.3.възможно е да имаш канал на вала от семеринга но малко вероятно.4.ако имаш канал на коляновия вал оправя се като се разглоби целия мотор и се пришлаифа повърхността на която ляга семеринга
                        Може ли да се тръкне семеринга на шлайф, за да стане примерно с 1мм по-тесен и по този начин да търка на 1мм от канала ?
                        04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                        Коментар


                          #13
                          качвам снимка на семеринга от епер ако може да ми обясниш кое точно ще пилнеш ще се радвам или не си виждал семеринг на браво за коляновия вал ако не се вижда добре ще потърся стар семеринг и ще му направя снимки
                          Прикачени файлове
                          ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                          ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                          Коментар


                            #14
                            eh4ev07 написа:
                            качвам снимка на семеринга от епер ако може да ми обясниш кое точно ще пилнеш ще се радвам или не си виждал семеринг на браво за коляновия вал ако не се вижда добре ще потърся стар семеринг и ще му направя снимки
                            Снимай семеринга от 3 места да се ориентирам какво представлява.
                            04/2000 Fiat Brava 1.9 JTD 105+

                            Коментар


                              #15
                              направих ти снимки на семеринг от 1.6 16V(защото тоя намерих) размерите са различни но принципа и общия изглед е същия
                              Прикачени файлове
                              ФИАТ БРАВО 1.8 16V GT
                              ФИАТ БРАВА 1.8 16V 1997г

                              Коментар

                              Working...
                              X