Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Фиат Типо, прегрява при малки обороти.

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Фиат Типо, прегрява при малки обороти.

    Имам следния проблем с ФИАТ ТИПО.При малки обороти ( <1500-2000 ) двигателя загрява много а парното духа студено.Щом оборотите надминат 1500-2000 температурата пада рязко до 90градуса и парното започва да си духа топло.Практически се налага когато стоя в задръстване да давам малко газ за да охлаждам двигателя.Извода който правя е че при малки обороти антифриза не циркулира добре.Въздух ли има? Термостата ли не работи добре?Ходих при няколко майстора, дават различни версии но никои не се зае да направи нещо конкретно.

    #2
    Re: Фиат Типо, прегрява при малки обороти.

    CALL-151 написа:
    Имам следния проблем с ФИАТ ТИПО.При малки обороти ( <1500-2000 ) двигателя загрява много а парното духа студено.Щом оборотите надминат 1500-2000 температурата пада рязко до 90градуса и парното започва да си духа топло.Практически се налага когато стоя в задръстване да давам малко газ за да охлаждам двигателя.Извода който правя е че при малки обороти антифриза не циркулира добре.Въздух ли има? Термостата ли не работи добре?Ходих при няколко майстора, дават различни версии но никои не се зае да направи нещо конкретно.
    Преглед на цялата охладителна система. Обезвъздушаване, добре направено и ако това не помогне значи е водна помпа.
    A20DTH ЖТД ама не баш
    1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
    Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

    Коментар


      #3
      Не е водна помпа, има нужда от обезвъздушаване.Възможно е от някъде да ти капе и така се губи охладителна течност, създава се въздушна възглавница и от там на ниски обороти се опитва да прегравя.Пунтака ми правеше същия номер.Е, оказа се че капе от помпата все пак, но при колегата може да е от някое водно съединение.
      Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
      Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
      ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

      Коментар


        #4
        Може да са износени лопатките на водната помпа, ако е много стара. Чугуна се износва при работа във вода. Сравнявал съм помпа на 150000 км и нова. Имаше разлика около 1 мм в размера на лопатките. При увеличаване на разтоянието м/у турбината и корпуса се намалява налягането на помпата при дадени обороти.П.С. Между другото (не си спомням къде го четох), при поставяне на NOS препоръчваха неазвисимо от това дали помпата работи или не, ако е на много километри, да се смени.
        https://www.cialispascherfr24.com/

        Коментар


          #5
          мерси за отговорите...забравих да спомена че проблема възникна след смяна на радиатора (след "чукване" в предния автомобил). Преди това нямаше проблеми!Сложили са някакъв по-малък, според мен е за Фиат Уно, макар да твардяха че бил какъвто трябва.Възможно ли е да не са го обезвъздушили при монтажа, или да има много мръсотия в антофриза?А, как точно се прави обезвъздушаване? аз пробвах като качих колата на малък наклон с вдигната предница, и да работи с отворен капак на радиатора... така изтече антофриз, после долях... каточели проблема с прегряването доста намаля за известно време, но после пак се появи.Можеби е добре да източа антифриза и да го налея наново?(все идеи прочетени в стари теми в този форум)

          Коментар


            #6
            Има едни маркучи зад двигателя - влизат в купето - това са за парното - на един от тях има една пласмасова врътка - на запален двигател се развърта донякъде и се чака да потече антофриз - ако трябва в това време се долива. Това за 1,6 моторите, ти не знам с кой си ама би трябвало да е подобно.
            Alfa Romeo 147 1,6 ts, 2002 и то само на бензин...
            Alfa Romeo 159 SW ti, 2,4JTDm, Nero carbonio.
            ..т'ва е Алфа,последното което губиш е надежда...

            Коментар


              #7
              Проблемат е следния (и при мен стана така) от разшерителния съд има 1 маркуч които е за обезвъздушаване които при мен влиза в термостста. Провери дали е запушен, ако е -продухай го с въздух и готово
              Powered by Emzo

              Коментар


                #8
                а появяват ли ти се мехурчета в охл. система?защото аз имах същия проблем и се оказа че е гарнитура на главата

                Коментар


                  #9
                  Същите признаци имаше и моето Типо. Лошото е, че докато се усетя, замина гарнитурата. От задната страна на главата, под моноинжекциона има една метална тръба, която сързва водната помпа с термостата. Въпросната тръба беше страшно ръждясала и изгнила до степен да пуска по малко антифриз, а на негово място да си тегли въздух. Късно установих това и освен тръбата, смених и гарнитурата на главата.
                  Fiat Marea 1.8i 16V
                  Fiat Tipo 1.4i 8V
                  Fiat Punto 1.6i 8V
                  www.italauto-bg.net/forum/

                  Коментар


                    #10
                    а, бихте ли ми препоръчали каде да го прегледат и оправят?Досега на 2 места ми отказаха(незнае ли какво може да е)!А и яавно сам няма да се оправя!

                    Коментар


                      #11
                      Погледни в сервизи/магазини, има два сервиза дето ги препоръчвам на всички щото се справят.
                      Сега Фруктиера в БГ и Додж навън
                      Карал Типо 1.6 75 ->Пунто 1.2 75->Браво 1.9Д->Стило 1.9 JTD

                      Коментар


                        #12
                        ... а, дали е възможно проблема да е в различният радиатор?ТОзи който са ми сложили е по-малак и каточели е монтиран по-ниско (не съм сигурен) от оригиналния.Практически се получава че маркировката (min, max) заедно с отвора за наливане на антифриз стои по-ниско. По този начин всичко останало от охладителната система кето стои по-високо се запълва с въздух!

                        Коментар

                        Working...
                        X