Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кои датчици на инжекциона влияят на ускорението на 1.4 12v

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Кои датчици на инжекциона влияят на ускорението на 1.4 12v

    Здравейте, може въпроса ви да ми се стори малко глупав, но някъде прочетох че при този модел инжекцион (bosch motronic) тпс-а е разработен по различен начин и информацията постъпваща в компютъра нужна за ускорението се дава само от тпс и темп. датчик, като ламбда сондата не влияе на ускорението.Искам да питам тези , които знаят така ли е и значи ли това, че ако ми са изправни тпс-а и температурния датчик , а сондата е "мудна" колата ще ускорява по същия начин , по който ще ускорява и ако сондата е в изправност ?Известно ми е че ако сондата не е вред разхода на гориво ще се повиши , но в момента ме вълнува ускорениетоБлагодаря!
    Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
    части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
    части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
    тел. 0883437022

    #2
    всички датчици определящи сместта влиаят на ускорението. без изключение, кофти смес- кофти ускорение. е, възможно е при много богата смес все пак да върви много, но и да харчи много.
    Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
    Fiat Bravo'97 1,6 16v
    Fiat Tempra'91 1,6 mono

    Коментар


      #3
      Аз бях дето го писах това за ускорението.Видях го на диагностика с Бош оборудване, не помня как се казваше програмата.Та като дадеш газ и на екрана има едно ключе и под него пише ламбда контрол на сместа вкл./изкл. - даваш газ и то се отваря, както ми обясни човека не взима под внимание ламбда сондата, пускаш газта и то се затваря.На друго място не съм намерил потвърждение на това, например в някое ръководство.При 1.4 няма нито MAP (като при 1.6), нито MAF датчик за отчитане на постъпващият въздух в мотора. Всичката информация идва от TPS и по косвен начин така да се каже ЕКУ-то изчислява колко въздух влиза и от там колко гориво да пусне.
      Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
      Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

      Коментар


        #4
        А ремпературния датчик играе ли роля ?
        Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
        части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
        части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
        тел. 0883437022

        Коментар


          #5
          Да влияе на смесообразуването. Правил съм следният експеримент - на напълно студена кола, не е карана 12 часа на мястото на температурният датчик поставих резистор със съпротивление 300 ома. Това съответства на около 80 градуса температура на мотора и пробвах да запаля колата. Не запали - от тук извода, че горивото, което се подава на празен ход при напълно загряла кола е доста минимално, спрямо това, което се подава на напълно студена.Сега и отговор на въпроса ти - подаването на повече гориво отколкото е необходимо не значи по-добро ускорение. За мен колата ще ускорява и върви добре ако горивото, което се подава е толкова, че да изгори цялото (почти цялото, няма идеални неща) по време на 4-те такта. За това при неизправен температурен датчик ЕКУ-то ще подава повече или по-малко от необходимото гориво за температурата на мотора и пак няма да върви както трябва.
          Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
          Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше

          Коментар


            #6
            Мерси колега, смених ТПС , сега 6те сменя и датчика и да знам , че каквото зависи от сензорите съм го направил )(карам на газ без ламбда контрол затожа ламбда сондата няма да я сменям за сега )
            Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
            части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
            части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
            тел. 0883437022

            Коментар

            Working...
            X