Здравейте, може въпроса ви да ми се стори малко глупав, но някъде прочетох че при този модел инжекцион (bosch motronic) тпс-а е разработен по различен начин и информацията постъпваща в компютъра нужна за ускорението се дава само от тпс и темп. датчик, като ламбда сондата не влияе на ускорението.Искам да питам тези , които знаят така ли е и значи ли това, че ако ми са изправни тпс-а и температурния датчик , а сондата е "мудна" колата ще ускорява по същия начин , по който ще ускорява и ако сондата е в изправност ?Известно ми е че ако сондата не е вред разхода на гориво ще се повиши , но в момента ме вълнува ускорениетоБлагодаря!
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Кои датчици на инжекциона влияят на ускорението на 1.4 12v
Collapse
X
-
Кои датчици на инжекциона влияят на ускорението на 1.4 12v
Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022Етикети: –
-
Аз бях дето го писах това за ускорението.Видях го на диагностика с Бош оборудване, не помня как се казваше програмата.Та като дадеш газ и на екрана има едно ключе и под него пише ламбда контрол на сместа вкл./изкл. - даваш газ и то се отваря, както ми обясни човека не взима под внимание ламбда сондата, пускаш газта и то се затваря.На друго място не съм намерил потвърждение на това, например в някое ръководство.При 1.4 няма нито MAP (като при 1.6), нито MAF датчик за отчитане на постъпващият въздух в мотора. Всичката информация идва от TPS и по косвен начин така да се каже ЕКУ-то изчислява колко въздух влиза и от там колко гориво да пусне.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
А ремпературния датчик играе ли роля ?Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
-
Да влияе на смесообразуването. Правил съм следният експеримент - на напълно студена кола, не е карана 12 часа на мястото на температурният датчик поставих резистор със съпротивление 300 ома. Това съответства на около 80 градуса температура на мотора и пробвах да запаля колата. Не запали - от тук извода, че горивото, което се подава на празен ход при напълно загряла кола е доста минимално, спрямо това, което се подава на напълно студена.Сега и отговор на въпроса ти - подаването на повече гориво отколкото е необходимо не значи по-добро ускорение. За мен колата ще ускорява и върви добре ако горивото, което се подава е толкова, че да изгори цялото (почти цялото, няма идеални неща) по време на 4-те такта. За това при неизправен температурен датчик ЕКУ-то ще подава повече или по-малко от необходимото гориво за температурата на мотора и пак няма да върви както трябва.Fiat Punto ELX 1.9 JTD 80 к.с.
Fiat Brava SX 1.4 12V - много хубава кола беше
Коментар
-
Мерси колега, смених ТПС , сега 6те сменя и датчика и да знам , че каквото зависи от сензорите съм го направил )(карам на газ без ламбда контрол затожа ламбда сондата няма да я сменям за сега )Fiat Bravo 1.4 SX Klima, LPG ,Avansator, Xenon, high-end stereo
части за 1.4 http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56320
части за темпра http://forum.fiat-bg.org/viewtopic.php?t=56318
тел. 0883437022
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар