Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Коланът ми блокира

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    Коланът ми блокира

    Когато си идърпвах колан ми блокира, сигурно съм го дръпнал по-рязко и явно инерционния механизъм се е задействал. След време се оправя, но някой знае ли начин за отблокиране при такава ситуация. На някои съм виждал бутони за отблокирването, но на тези няма такова чудо. Дайте идея какво да правя з/о това ми се е случвало и друг път.
    FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
    Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

    #2
    Това е нормално.Оправя се като го поотпуснеш малко и продължиш да дърпаш но по плавно.Има един друг проблем обаче от който няма спасение: опитай се да дръпнеш колана когато колата е под наклон.Няма шанс докато не преместиш колата на равно...

    Коментар


      #3
      И при мене го има този проблем,когато тръгна да си слагам колана и го дръпна по рязко и той блокира,оправя след известно време от самосебе си, незнам дали може нещо да се направи за да не отсрани проблема, евентуално да се разглоби и да се смаже механизма който блокира или другото е всеки път да се има едно наум и да се дърпа плавно и бавно.
      Фиат Пунто 1,2 HSD

      Коментар


        #4
        е нали тва му е работата като се дръпне рязко да блокира. а ако се отвори "да се смаже" първо няма как да стане, защото механизма е едно топче, съчма, което само седи в една пластмаска, освен това като се отвори после не може да се затвори. голям е зор
        Lancia Lybra'99 2.4 JTD - 135hp
        Fiat Bravo'97 1,6 16v
        Fiat Tempra'91 1,6 mono

        Коментар


          #5
          И аз съм против отварянето, отварял съм преди и е голям чанч докато го нагласиш, понякога успявам с разклащане на колата да го освободя, това е само за шофьорския колан на другия нямам такъв проблем.
          FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
          Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

          Коментар


            #6
            Пробвай с резки, силни движения - по някоя време ще освободи. Няма страшно да го прецакаш, направено е да издържа на тонове сила...

            Коментар


              #7
              Той вече се освободи, но е гадно че го прави от време на време, а не дай си боже да ме спрат катаджиите и върви им обяснявай че е блокирал и т.н. веднага ти лепват 50 лв. и 10 т.
              FIAT Brava S 1,4 12 V 97 г. - бивша. Не карай по-бързо отколкото твоя ангел хранител може да лети!
              Ако нещо стане както трябва, то е станала голяма грешка. Закон на Мърфи.

              Коментар


                #8
                maiden написа:
                Пробвай с резки, силни движения - по някоя време ще освободи. Няма страшно да го прецакаш, направено е да издържа на тонове сила...
                Да бе, ще се освободи ама друг път. И моя правеше няколко пъти така. Първия път от вибрацийте на купето се оправи сам и се стреснах даже като се прибра по време на движение, а втория път за му направих "вибраций" като го треснах няколко пъти с ръка. Не съм сигурен, ама някъде май бях чел, че отварян механизъм на колана е непрепоръчително, защото след това, шанса да не задържи е много по голям от колкото като е фабрично.

                Коментар


                  #9
                  Обикновенно колана засяда,когато се дръпне рязко (при виждане на катаджия).Аз лично никога нямам проблем,освен ако не съм по наклон,защото си поставям колана със сядането в колата.
                  Brava ELX 1,6 16V, 90PS , LPG BRC Sequent24
                  Мarea SW ,SX 1,6 16V, 103PS, LPG Zenit JZ2005

                  Коментар


                    #10
                    Обикновенно ми прави впечетление, че ако колата е имала сблъсък си засяда тъй като знам на моята, че е имало леко челосване колкото да чупи бронята, ми прави тоя проблем и на двата предни колана оправията става както колегата каза с рязко дърпане такива да го чакаш или да глатиш колата като "хамав" с извинение не ми вървят да не е ставало колан!
                    Fiat punto 1,1
                    Fiat bravo 1,6 16v
                    Fiat bravo 2,0 20v
                    Honda civic 1,5
                    BMW e30 '84 150+hp Opel Omega B '98 116hp back to HGT, Peugeot 306, Astra F...

                    Коментар


                      #11
                      Аз одеве дръпнах моя нарочно да видя и се блокира и сега нема оправия...... На Алфата беше така и се оправи на следващия ден от самосебе си
                      BMW E90 320D
                      ех. FIAT COUPE 2.0 16V
                      ex. FIAT BRAVO 1.6 16V
                      ex. ALFA ROMEO 145 BOXER engine

                      Коментар


                        #12
                        Нормално е осигурителният колан да блокира при силно дръпване. Защото ако не го направи - забивате чело във волана (нос или зъби, зависи от височината). Тествал съм как реагират на опън коланите в моя Фиат и в чисто нова Опел Вектра за която съм 100%, че не е блъскана Ако се дръпне рязко - колана блокира, като се отпусне и се издърпа ПЛААААВНО - всичко е ОК. Самият механизъм на блокиране на повечето колани е изработен така. Не блокират на старите руски автомобили, но в тях той е сложен колкото да не е без хич.
                        Steliyan's Life!
                        FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

                        Коментар


                          #13
                          jenshen73 написа:
                          Нормално е осигурителният колан да блокира при силно дръпване. Защото ако не го направи - забивате чело във волана (нос или зъби, зависи от височината).
                          Нали имате реглаж по височина. Аз моите винаги ги държа поне на средата за да мога в такава ситуация да отпусна оттам.
                          jenshen73 написа:
                          Не блокират на старите руски автомобили, но в тях той е сложен колкото да не е без хич.
                          Тук ще си позволя да не се съглася. Системата е по-стара, но онзи колан е в състояние да осигури ако не същата то почти същата безопасност. Проблемът е в това, че трябва да се регулира дължината на колана персонално за всеки седящ и според положението на седалката. Ако не вярваш - пробвай да откачиш колана на москвич, дърпайки самия колан, без да го хващаш за пластмасата П.С. Ъм, май имаше едни лади с колани с подобни на нашите - т.е. навити в колонката - за тях не знам
                          Антверп, Аалст, Люцерн, Слован, Олимпия, Беверен, Публикум, Тампере, БАТЕ (Борисов), ЖИЛИНА и Дебрецен ... следва продължение...

                          Коментар


                            #14
                            ////Punto//// написа:
                            maiden написа:
                            Пробвай с резки, силни движения - по някоя време ще освободи. Няма страшно да го прецакаш, направено е да издържа на тонове сила...
                            Да бе, ще се освободи ама друг път....
                            А не бе...Докарай да видиш как ще ти го освободя :P

                            Коментар


                              #15
                              За първи път преди 1 седмица този номер го направи на Пунтото при жената.На предишната й кола - Тема-та, като го направи веднъж и започна все по-често да го прави. Толкова се бях специализирал в разглобяването на целия колан и освобождаването му. Първия път го отворих не от където трябваше и като изскочи онази ми ти пружина, след това докато го сглобя се видях в приключение. Донре че жената е печена, та не и пречи да се измаже с масло (щом е за нейната кола), та с нея взехме и разплетохме пружината. Тази пружина е от тези, които са навити спираловидно, стоманизирани пластини. И като се разви и като се усука, по зле от моряшки възел Но щом веднъж го направиш, вече знаеш какво да очакваш и нямаш ядове след това.
                              A20DTH ЖТД ама не баш
                              1NZ−FXE ; 182A8.000 Брава
                              Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда

                              Коментар

                              Working...
                              X