Здравейте колеги фенове на марката FIAT.След месец и повече четене на форуми и събиране на впечатления на други собственици реших и аз да стана щастлив собственик на посочения автомбил или на някой от неговите производни (Marea, Brava) :D . Понеже нищо не разбирам от двигатели, а и не познавам някой, който може по слух да определи състоянието на двигателя (а без стенд това едва ли е възможно), реших да търся автомобил, който е в движение (с номера) или който по някаква причина е минал диагностичен преглед.Ето че попаднах на един такъв и имам 2 конкретни въпроса относно работата на двигателя.!Предварително се извинявам, ако въпросите за които питам са разнищени в някоя от темите в раздела, все пак доста е писано и може да съм пропуснал някое мнение по въпроса.Та по темата: Колата е FIAT Bravo GT 09.2000 първа регистрация, и е в България от 1 месец, карана е малко за да има впечатления.Колата е минала диагностичен преглед в сервиза на Vantotrade, като са сменени подгряващите свещи и е на 170000 реални километра.Ето и въпросите: 1.Налягане на турбината 0.9 (bar-а предполагам) нормално ли е ?2. Колата за 5 минути работа на място и малко форсиране направи черно петно на снега ?Карам служебен Partner 1.9D вярно доста по новичък, но дори в големите студове в началото на януари, когато трябваха 10 min да си разринеш и размразиш колата, снега под ауспуха само посивяваше. 3. Възможно ли е просто Bravo-to да няма филтър за твърди частици, какъвто Partnera има или това е наченка на по-сериозен проблем в двигателя (offtopic имам чувството, че Bravo-то се купува за яко каране, а като гледам натъкмените 15’ джанти и 195-ки гуми чак на мен ми се вдига адреналина )Ако някой има пресни впечатления от зимата, нека сподели. Айде, и евентуално ще я видите на някоя от сбирките малко по-нататък
Реклама
Collapse
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Запитване относно двигател 1.9JTD Bravo
Collapse
X
-
2. Здравей колега, няма да съжаляваш ако вземеш този мотор! При здрав мотор, мога да ти кажа от опит че характерното дизелово чукане почти го няма. Това е за звука на мотора. А конкретно по въпроса - много зависи от горивото, но аз един ден като чистих снега, леко почерня за час и половина работа на място, с гориво от Еко. Ако двигателя е здрав, ще го запалиш на минус 5 дори и нито една свещ да не ти работи! Доказано от колеги във форума! Малко фанатично изказване - ако нямаш допълнителни подгряващи свещи, не го взимай. Не бе лъжа те, това са глупости, аз съм сектант на тая тема! Взимай го ако го намериш за читав! Мое мнение - правилно си се насочил към вече внесена кола - спестяваш куп грижи. А ако е и обслужена пълно.... пей сърце!
-
Чернилката е важен атестат за работата на двигателя, гледал ли си го отзад докато работи дали пуши видимо, защото на сняг с форсаж е доста лесно да се зачерни, но по-важно е дали видимо пуши. Аз на Дукато-то ако не си сложа ръката на кюнеца не мога да разбера че работи . Пробега на колата за тия години е "стабилен", а и щом си сигурен че е реален можеш да си спокоен, че ще изкара още толкова без проблеми!За турбото вече не съм сигурен кви тряя да са му показателите, ама мисля че е в нормата, макар да ПРЕДПОЛАГАМ че е към границата на минимума без да съм сигурен и с риск да греша много! Поздрави! :DFIAT DUCATO 2.3 JTD 03'
Коментар
-
Запалена трябва да мърка а не да кърка като звук, инъче аз на тея с дизелов двигател им завиждам щото му е с половината отгоре живота в хил. км спрямо бензиновия, имат с 2 конски сили повече JTD от мене, и на пари им излиза двойно по-евтин всеки километър ако си посмяаташ с цените и разхода. Ако са сменяни аспуси - едва ли е останала с филтъра за твърди частици.
Коментар
-
Re: Запитване относно двигател 1.9JTD Bravo
Torrid написа:.....Ето и въпросите: 1.Налягане на турбината 0.9 (bar-а предполагам) нормално ли е ?2. Колата за 5 минути работа на място и малко форсиране направи черно петно на снега ?Карам служебен Partner 1.9D вярно доста по новичък, но дори в големите студове в началото на януари, когато трябваха 10 min да си разринеш и размразиш колата, снега под ауспуха само посивяваше. 3. Възможно ли е просто Bravo-to да няма филтър за твърди частици, какъвто Partnera има или това е наченка на по-сериозен проблем в двигателя (offtopic имам чувството, че Bravo-то се купува за яко каране, а като гледам натъкмените 15’ джанти и 195-ки гуми чак на мен ми се вдига адреналина )Ако някой има пресни впечатления от зимата, нека сподели. Айде, и евентуално ще я видите на някоя от сбирките малко по-нататък
Коментар
Реклама
Collapse
Коментар