Реклама

Collapse

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

С резервна гума - като без резервна гума! - ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

Collapse
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Clear All
new posts

    С резервна гума - като без резервна гума! - ВЪЗМОЖНИ РЕШЕНИЯ

    Онзи ден бях изправен пред проблем. Много сериозен проблем!Спуках предна дясна гума. Забило се болтче. Малко, гадно, ръждиво болтче.Вдигнах колата на крика, развъртях гумата и я свалих. И четирите ми колела са с ляти джанти - незная какви са, защото с тях я взех. Извадих резервната гума от багажника - червена джанта с тъничка гума. Тръгвам да я слага и хоп - греда!На оста е сложена някаква втулка, заради лятата джанта. И оста е по-дебела от отвора на джантата. И тъй като всичко се разиграва в 2 през нощта, реших да поема безкрайно голям риск, сложих оставих резервната гума да се държи само от четирите болта.Идея си нямам какво да правя. Размишлявам по вариант стругар...но не знам дали е добър...Съвет от вас, колеги?Днес ходих в два гуми-центъра. Единият е "ДРУМНИК" на бул. България, а другия - "ЕВРОПА" - точно до "италианеца".Оказа се, че при подобен проблем, възможните решения са две:1. Стругар взима размерите на остта на главината + втулката, след което разширява централният отвор на джантата. Удобството тук е, че при спукване на гума, процедурата е олекотена - сваляне спуканата и монтаж на резервната. Проблема е, че при вариант смяна на джанти - по каквито и да е причини, и не се налага втулка, то резервната гума е вече неизползваема. Следва закупуване на нова.2. Вторият вариант е моят избор - срещу 6 лева от МЕТРО си купувам един спрей ВД и когато спукам гума, свалям спуканата, напръсквам със спрея втулката(която е пластмасова, бакелитена или максимум алуминиева), с едно ножче внимателно я махам и слагам резервната. Лошото е, че е времеядно, но пък е вариант при който нищо не се губи. Ако втулката е пластмасова и се счупи, то направата на нова от алумИН струва между 7 и 10 лева.

    #2
    Доколкото ми е известно в оборудването на HLX изпълнението влиза стандартна резервна гуми. Така че може би малката резервна гума не е от твоя автомобил и няма как да стане, ще трябва да си купиш една гума с джанта. Може и да греша ...
    Tonight's the night and it's going to happen again and again...

    Коментар


      #3
      Най вероятно е поставена втулка заради отвора на джантите които са ти на колата ,но това ,че се държи резервната ти гума се държи на 4 болта какво те притеснява нали това е идеята на болтовете.
      Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
      Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

      Коментар


        #4
        Re: С резервна гума - като без резервна гума!

        PASSARELLA написа:
        Идея си нямам какво да правя. Размишлявам по вариант стругар...но не знам дали е добър...Съвет от вас, колеги?
        Само стругар, няма друго решение. Разширяваш отвора на резарвната и имаш резервна. Но не я ползвай като предна гума, ако не е до километър-два, ако се наложи я слагай само като задна.
        Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

        Коментар


          #5
          На всички РЕЗЕРВНИ гуми с червени джанти пише с жълти букви "Максимална скорост 50км". Идеята на точно тези резервни гуми е, че са всъщност да идеш с тях само до гумаджията. А не да караш ЯКО с тях.
          Steliyan's Life!
          FIAT Marea HLX 1.9JTD 105, 02.2000

          Коментар


            #6
            Re: С резервна гума - като без резервна гума!

            Plastex написа:
            PASSARELLA написа:
            Идея си нямам какво да правя. Размишлявам по вариант стругар...но не знам дали е добър...Съвет от вас, колеги?
            Само стругар, няма друго решение. Разширяваш отвора на резарвната и имаш резервна. Но не я ползвай като предна гума, ако не е до километър-два, ако се наложи я слагай само като задна.
            И ако не е километър два ко да прави да вика ПП ли?Споко карай колега и не се притеснявай за диференциала той е затова да се омотва.
            Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
            Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

            Коментар


              #7
              Съгласен съм с теб торнадо, обаче ме притеснява факта, че се държи само от болтовете - реално никаква друга опора...иначе си напълно прав - втулките са заради тези джанти, с които съм сега. Ти имаш ли подобно нещо?

              Коментар


                #8

                Коментар


                  #9
                  Чукове, длета, по някое време на някое място...ибаа го друкарке!

                  Коментар


                    #10
                    PASSARELLA написа:
                    Съгласен съм с теб торнадо, обаче ме притеснява факта, че се държи само от болтовете - реално никаква друга опора...иначе си напълно прав - втулките са заради тези джанти, с които съм сега. Ти имаш ли подобно нещо?
                    Нямам нищо подобно но не знам защо те притеснява товя с болтовете като те изпълняват функцията за присъединяване на джантата.
                    Fiat Bravo 1,4 12V; Lancia Zeta 2,0 Turbo; Fiat Doblo 1,9 Multijet 120 h.p.
                    Fiat Marea Weekend ELX 1,9 TD - бившата

                    Коментар


                      #11
                      Мдаа...май наистина ще го оставя така. За една година един път съм спукал гума и съм карал от Попа до Лозенец...иначе само страха да не се скъсат болтовете, че тогава ще стане една... Yellow_Flash_Colorz_PDT_37

                      Коментар


                        #12
                        Изобщо не е добре да караш така,трябва джантата ти да си влиза на главината,там където е сложена втулката.То джантата ти сигурно дори не ляга на главината и между джантата и главината остава разстояние.Как изобщо си притегнал болтовете,не ти ли бие много резервната гума?

                        Коментар


                          #13
                          гума

                          на мен не ми се е налагало да ползвам резервна но си мисля че може и да стане макарче гумите са ми 14 а тя сигурно е 13 така веднъж пробвах да сложа вериги и нищо карах без то валише и студено и нещо не успях сигурно трябва да се тенира за такива ситуацй веднъж колега не можа да се справи та ходихме да залепим неговата и да е сменим направо незнам ако се обади те на някой познат дали ще ви свърши работа с превоза особенно ако е късно дано не се случва
                          КЛЮЧАРА е тук – https://goo.gl/maps/GvEGbSeq7nk
                          Пунто http://www.punto.mysteria.cz/puntoMk1/schema7.htm
                          http://www.autoinfo24.ru/rukovodstva.../inomarki/fiat

                          Коментар


                            #14

                            Коментар


                              #15
                              Re: С резервна гума - като без резервна гума!

                              Tornado написа:
                              Plastex написа:
                              PASSARELLA написа:
                              Идея си нямам какво да правя. Размишлявам по вариант стругар...но не знам дали е добър...Съвет от вас, колеги?
                              Само стругар, няма друго решение. Разширяваш отвора на резарвната и имаш резервна. Но не я ползвай като предна гума, ако не е до километър-два, ако се наложи я слагай само като задна.
                              И ако не е километър два ко да прави да вика ПП ли?Споко карай колега и не се притеснявай за диференциала той е затова да се омотва.
                              Предполагам, че все някой се досети че едната задна минава отпред, на мястото на спуканата, при положение че се налага да се изминат повече километри.
                              Alfa Romeo 147 1.9 JTD 2005 Fulcrum

                              Коментар

                              Working...
                              X